8
  • hodobaj
    #8
    Osztom, hasadó anyaggal lehet olyan áramforrást csinálni ami 100 évig üzemell, csak hát vannak hátrányai.
    Igazából folyamatos fejlődés alatt vannak az akkumulátorok, még ha hírtelen áttörés csak 10-20 évente van.
  • kvp
    #7
    Mernokkent nem a szivevel gondolkodik az ember. Ezert is van az hogy a foldi letformak kozzul pont az ember jutott el a Holdra. A tobbi eloleny lehet hogy biologiailag alkalmasabb egy-egy specialis feladatra, de osszessegeben megis csak az emberiseg tud legjobban alkalmazkodni mindenhez ugy hogy valamekkora befolyasa is maradjon a folyamatra.

    De ha mar aksis uzemido, akkor a Voyager szondak melyuri uzemidejet egy allat se hozna taplalkozas nelkul ugy hogy vegig kommunikaciokepes maradjon. Nem csak melyurben, de itt a Foldon sem. (evekig le nem szallo dront is lehet ma mar kesziteni, kerdes megeri-e es szukseg van-e ra)
  • Kara kán
    #6
    Szerintem a szíved mélyén te is tudod, hogy most nincs igazad.
  • kvp
    #5
    "Milyen elemek vannak ezekben?"

    Legi utantoltesnek hivjak. Lehet hogy nem szall le, de repules kozben azert eszik. Na ilyet mar az 50-es evekben is tudott az emberiseg a keszenleti strategiai bombazokkal, csak a szemelyzet nem birta honapokig, de a gepek birtak volna. Tehat a megoldas az, hogy a madar nem birja sokaig ennivalo nelkul, de repules kozben folyamatosan tud enni. Az aksiknak ehhez semmi koze.

    Nem veletlen, hogy ember alkotta gep volt az elso repulo targy ami leszallas nelkul korberepulte a Foldet, mivel a madarak erre azert nem kepesek. Raadasul meg csak nem is kellett fent tankolni sem... (a global flyer sima kerozin-benzin kevereket hasznalt egy kereskedelmi sugarhajtoben) A fregattmadar ehhez kepest kispalyas.
  • Kara kán
    #4
    Re: sarlósfecske
    „They can land on nest boxes, branches, or houses, but they can't really land on the ground.”
    Nem világos, hogy mire értették a le nem szállást, lehet, hogy csak a földre, de biztos van olyan madár, pl. a cikkben is a végén említett fregattmadár, amely a legkorszerűbb és legdrágább drónokat megszégyenítve, azok repülési teljesítményét (idejét) – hasamra ütök! – milliószor felülmúlva tud a levegőben maradni huzamosabb ideig.
  • Kara kán
    #3
    Ó, Istenem!
    Ha az ember benéz a műszaki-tud oldalakra, nem telik el olyan hét, hogy ne jelenne meg valamilyen forradalmi találmány az aksik terén, de ez így megy kb. 10 éve. Tele van a padlás forradalmian új batériákkal – többségük valamilyen nanóteches varázslat – , csak a földszintre nem jut belőlük.
    Mindeközben, az ember megnézi a kis godát, amely két hónapig repül megszakítás nélkül, és közben megtesz vagy 12 ezer kmt-t, vagy a sarlósfecskét – igen, a sarlósfecskét – amely képes – írd és mondd! – 10 (tíz) hónapig a levegőben maradni - mondom: leszállás nélkül.
    Milyen elemek vannak ezekben?
    Utoljára szerkesztette: Kara kán, 2017.03.18. 22:44:24
  • kvp
    #2
    Eloszor is nem az aksi enne fixen beepitve hanem csak keringtetnek az elektrolitot a chipeken at. Masresz ez igy inkabb uzemanyagcella es megvan az az apro problemaja, hogy az energialeadas soran is ho szabadul fel. A toltes soran meg meg tobb, tehat nem igazan eri meg toltheto megoldast epiteni belole. Viszont egyszer hasznalatos elemkent vagy kulso toltesu uzemanyagcellakent van ertelme. (a megoldas hasonlo azokhoz a raketahajtomuvekhez, amiket a meg folyekony es hideg uzemanyaggal hutenek)
  • barret
    #1
    Megjött az eheti forradalmi akkumulátor hír :)