5
-
kvp #5 A leiras szerint a szokasosnal hidegebb oxigennel es heliummal toltottek fel a tartalyokat, aminek a mellekhatasakent a tartaly belesenek gyurodeseiben kifagyott az oxigen, ami kvazi szetnyomta a belest es a tiszta oxigen a szenszalas merevitessel erintkezve berobbant. Gyakorlatilag az uzemanyag nyomasa tartja egyben a raketat, ami nem birna el az uzemanyag sulyat se ha nem lenne nyomas alatt. (az uzemanyag terfogatanak potlasara es nyomas alatt tartasara pedig helium kerul bele menet kozben) Az, hogy csak egy rugalmas betet vedi az egyebkent tiszta oxigenben jol ego kulso boritast az oxigentol eleg erdekes, de kis tomegu megoldas. A tulnyomasos rendszer azert is jo, mert a hagyomanyos gravitacios vagy gyorsulas alapu uzemanyagtovabbitasi megoldassal ellentetben a raketa kepes kikapcsolni, majd ujragyujtani a hajtomuvet menet kozben, sot iranyt is valthat, akar a hajtomu sugaraval ellentetes iranyba is. (tehat az elso fokozat pl. le tud szallni)
ps: a linkelt leiras szerint nem probalkoznak, hanem visszaternek a mar tesztelt kevesbe hideg konfiguraciohoz, ahol remelhetoleg nem fagy meg a folyekony oxigen -
#4 The pressure-fed engine is a class of rocket engine designs. A separate gas supply, usually helium, pressurizes the propellant tanks to force fuel and oxidizer to the combustion chamber. To maintain adequate flow, the tank pressures must exceed the combustion chamber pressure.
Nyomás alatti rendszereknél szükséges a csökkenő hajtóanyag mennyiség miatt valamivel pótolni a nyomást, ha jól értem. -
Kisssssss #3 azt ugye vágod epikurosz hogy a héliumot előállítani/megvenni rohadt drága mulatság, főleg egy olyan cégnek ami a költséghatékonyságot is szem előtt tartja. -
tom_pika #2 "...remények szerint"? Ez édeskevésnek hangzik. Vagy csak a cikk írója fogalmaz ilyen óvatosan? Én bízom benne, hogy nem csak olyan vagy sikerült a módosítás vagy nem alapon mennek a dolgok... -
#1 Mire jó a hélium? Nemesgáz, tehát nem ég. Az említett oxigén nem vele fog robbanni.
Nem értem....