5
  • bigjoe
    #5
    Ez tényleg zavaros!
  • Sxy
    #4
    Ja és az eredeti cikk egyik comment-je utal arra, hogy az Apple visszavonulót fújt a saját autógyártásról, mert rájött, hogy nem is olyen egyszerű egy autót összelegozni.
  • Sxy
    #3
    Elsőre azt hittem, az SG.hu cikk a zavaros, de az eredeti cikk is egy Blikk "napi kis szines" szintjén mozog. :)
    - A kínai is autógyár ha autót gyárt :) Szóval akkor a kínaiak önmaguk beszállítói lesznek vagy mit akart itt mondani a költő?
    - Az eredeti cikkíró a kínaiakat látja veszélynek mert ha összefognak az amcsi SW cégekkel, akkor milyen innovativ guruló dobozgyártókká válhatnak. De nem ez az egyik innovativ irány lenne az, amerre fejlődik az autógyártás és ahol a kínaiak a kanyarban sincsenek?
    Az autógyárak a motor fejlesztésen kívül szerintem ma is mindent lego-znak és adják a design-t meg concept-et. Féket, motorvezérlőt, ablakemelőt, index lámpát, kamerát és radart mind olyan cégek fejlesztik és gyártják, mint a Conti. Bosch, Magna, Valeo, Mobis,...
  • Cat #2
    Ugyanez lezajlott korábban a napelemgyártóknál és a repülőgép-társaságoknál (csak ott az arab trió viszi a piacot).
  • kvp
    #1
    Roviden a jos szerint ha az azsiaiak kepesek lesznek ugyanolyan minoseget gyartani az uj technologiakat hasznalo autokbol, mint az europaiak, akkor felvasaroljak oket, mivel motottuk van allami tamogatas es korlatozott piac, mig europaban az utobbi tiltott. Szerintem meg mar el is kezdotott a folyamat, lasd saab vagy landrover.

    ps: Ha beszallitok lesznek, ha nem, igy is ugy is felvasaroljak oket a piac vedelme es az europai allamok tamogatasa nelkul, mivel nem tudnak ugy versenyezni, hogy a kinaiaknak allami hatszeluk van mind otthon, mind a vilag tobbi reszen. Raadasul mint a fenti ket ceg peldajabol latszik, ez a folyamat teljesen technologiafuggetlen, mivel mar az elektromos autok elterjedese elott elkezdodott.