2
  • gaszton421
    #2
    Nincs! A Spacex az üzemanyagtartályok szükséges nyomásának biztosításához nagy nyomású Héliumot használ, kb 400 atmoszféra nyomással, ez a tartály ún COPV, (vagyis composite overwrapped pressure vessel) a folyékony oxigén tartályba kerül,nem pedig kívülre mint más cégeknél. A cseppfolyós oxigén nem hajlamos reakcióba lépni a karbonszál szénatomjaival de a szilárd oxigén igen. A betöltött hélium hidegeb mint az oxigén ezért bizonyos esetekben, (a töltéssebességétől függően) kialakulhat egy réteg szilárd oxigén és reakcióba léphet a szénnel. Az egész megelőzhető a töltési 4temterv módosításával, most azt tesztelik Texasban a teszt telepükön hogy hogyan kell módosítani a töltési eljárást hogy ne alakulhasson ki ez a szituáció.
  • NEXUS6
    #1
    "Ez okozhatta valamilyen módon a nem kívánt lehűlést (a folyékony oxigén -218,79 Celsius-foknál fagy meg), bár arról a cégvezető nem beszélt, hogy a megszilárdulás miként ment végbe és hogy ezután pontosan mi történt a tartályon belül – a jelenleg ismert legvalószínűbb forgatókönyv szerint a három héliumtartály egyike kaphatott lángra, ez vezetett el a robbanáshoz."

    Ha a He tartály kapott lángra akkor ott volt O2, vagy is pl a szelep ment tönkre, amin keresztül a He jutott az O2 tarályba, így az most visszafújhatott.
    Nem?
    Nincs ez kicsit túlmisztifikálva?