5
  • molnibalage83
    #5
    Nyugati repülőgépgyárak is gyártatnak bizonyos elemeket a kínaiaknál, szóval a sárkány legyártására vonatkozóan viszonylag új technológiájuk lehet.

    Egy airliner és stealth gép technológiája között "hangányi" eltérés van. Kezdbe pl.a festéssel, illesztésekkel és lemezmunka minőségét nézve.


    Szerintem viszont ők is inkább egy nagyteljesítményű vadászt képzeltek el, aminek vannak korlátozotabb lopakodó képességei, mint egy lopakodót, aminek vannak korlátozott harci képességei. A kialakítás számítógépes modellezése sem okozhatott nagy gondot, mivel azért elég sok szuperszámtógépük is van ehhez.

    Ennek a mondatnak önmagába semmi értelme, nemhogy a kínai gépet nézve, aminek nincs nex. gen. hajtóűve, hanem AL-31 leszármazottal repült. Ez kb. olyan, mint az F-35-ben F100-PW-229 lenne benne vagy még olyan sem...

    A repteljesímény a csúcsvadászokat leszámítva ma nem képviseli már számottevő részét egy gép harcászati paramétereinek. Egyes helyzetekben fontos - pl. BVR harcászat kezdeti fázisában - de ma már korántsem annyiar döntö, mint volt 30+ éve.
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2016.11.07. 10:05:54
  • NEXUS6
    #4
    Mióta megvették a Volvót és a saját ocsijaikba is szép lassan elkezdik ebépíteni, azóta pl. az EuroNCAP teszteken is kiválóan szerepelnek, megverve a legtöbb nyugati kocsit. De ez még csak a karosszéria.

    Nyugati repülőgépgyárak is gyártatnak bizonyos elemeket a kínaiaknál, szóval a sárkány legyártására vonatkozóan viszonylag új technológiájuk lehet. A J-20 sárkánya több megoldásában vissatükrözi az F-35-ön alkalmazottakat. Szerintem viszont ők is inkább egy nagyteljesítményű vadászt képzeltek el, aminek vannak korlátozotabb lopakodó képességei, mint egy lopakodót, aminek vannak korlátozott harci képességei. A kialakítás számítógépes modellezése sem okozhatott nagy gondot, mivel azért elég sok szuperszámtógépük is van ehhez.

    Csak annyit akark mondani, hogy lehet hogy gyengébb, de adott területet lefedő képesség ez is. Nem biztos, hogy 1/1 felveszi tehát a versenyt az F22-vel, de ha tudják, hogy 2-3 viszont már leszedi az amcsi gépeket, akkor annyit gyártanak, hogy a veszteséget ellensúlyozzák, illetve ráfexenek spec harceljárásokra, mert az F22-ről azért már elég sok mindent lehet tudni.

    Szerintem.
  • Ender Wiggin #3
    Pár éve a kínaiak elloptak egy csomó adatot a BAE-tól, az F-35-ről. Több amerikai forrás említi, hogy az efféle szokásos kínai hozzállás miatt erős a hasonlóság az F-35-höz (elképzelhető, hogy csak azért, mert ahogy az autók esetében, a kínai szakik lefotózták az "eredetit", aztán elnagyolva lemásolták és a végeredmény persze egy rakás szar). Persze azt senki nem tudja, hogy képes-e lopakodva repülni, mert maga a lopakodó tech, amit felhasználtak, azt már amerika elavultnak minősgítette...
    Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2016.11.06. 06:33:18
  • molnibalage83
    #2
    Totálisan más a két gép kinézete... Legfeljebb egy laikus szerint hasonlóak, akik olyan marhaságokat írnak le, hogy az F-15 a MiG-25 koppintása.
  • Whysper
    #1
    8) kicsit sem hasonlítanak. az első szárnyakat leszámítva. 8)


    Utoljára szerkesztette: Whysper, 2016.11.03. 11:50:47