9
-
Jawarider #9 Ha átveszik a robotok a munkánkat akkor nem kapunk fizut, nem fogunk vásárolni , kevesebb lesz a cég bevétele ami miatt még több robotot kell felvenni a spórolás miatt és kezdődik az elejétől....
Na jó remélhetőleg nem így lesz... -
ostoros #8 Így van, eljön még a kommunizmus ideje. -
defiant9 #7 "a megszuno allasok helyett letrejovo ujak eseten kevesebb ember, de tobb tudassal es magasabb intelligenciaval fog kelleni. Osszessegeben ez azt jelenti hogy noni fog a hasznos munkahoz szukseges minimalis iq szint."
A globalizációt is add hozzá, mérnökből is kevesebb kell mert a megoldása globális lesz, nem kell országonként/vállalatonként újra megtervezni valamit, szabadon áramlanak a javak.
Fogyasztóra viszont szükség van.
Ami érdekes, hogy a közbülső átmeneteken túl én csak azt látom működő modellnek hogy közösségi tulajdonba kerülnek a termelőeszközök(a robotok).
Valahonnan ez ismerős ugye... -
Ender Wiggin #6 Milyen vészhelyzetben tudna beavatkozni a sofőr, ha hátul ücsörög? Még akkor sem biztos, hogy sikerülne, ha a volán mögött, lásd a Tesla balesetek.
"a sofőrök alkalmazásáról le lehetne mondani és nyugodtan pihenhetnének vagy aludhatnának"
Most akkor lemondanak a sofőrről vagy hátul fog pihenni? A kettő együtt nem megy. Az meg érdekes dolog, hogy a trélereket is tele kell-e rakni érzékelőkkel, vagy nem? Abból ítélve, hogy tolatva parkolást ember végzi, felteszem, hogy nem. -
Bazsio #5 Igen, papíron és agyban a mérnököknek még a kamion tankolni is fog..de igazából ezek a mai szarok életveszélyesek. A mérnökök a pihent agyukkal kitalálnak mindent beépítik de a mai MP4-es Mercik és Euro 6-os Daffok, Volvo FH16-sok pályán ha a felhajtón jön egy egy autó és te mellette vagy, besatuzik még 25 tonnával is, nem érdekli mi van hátul, még ha vascsövek is, ha előjön a hátadba bele állva biztos te vagy a hibás.
-
kvp #4 A technologia alakul es a jelenlegi megoldasok csak az egyszerubb munkakoroket valtjak ki. Az elso automata szovoszekek kivaltottak a szovonoket, de helyettuk megjelentek a szovoszek technikusok akik a gepeket kezeltek es a gepeszek akik javitottak oket. Kevesebben voltak mint akiket kivaltottak. tobb tudasra es az ehhez szukseges magasabb intelligenciara volt szukseguk. Manapsag is csak annyi tortenhet, hogy a megszuno allasok helyett letrejovo ujak eseten kevesebb ember, de tobb tudassal es magasabb intelligenciaval fog kelleni. Osszessegeben ez azt jelenti hogy noni fog a hasznos munkahoz szukseges minimalis iq szint. A kerdes csak az, hogy mit kezd a tarsadalom a tul butanak szamito emberek egyre nagyobb tomegevel. -
#3 Én olyan kutatásokat is elkezdenék csinálni, hogyan alakul át az emberiség miután minden munkaterületről kiszorították az embert a robotok. De ne menjünk ennyire előre, ha kb 10 éven belül a sofőröket alkalmazó vállalatok mind átváltanának erre a technológiára az világszinten több millió ember munkájának a végét jelentené. Csak MO-n több 10 ezren dolgozhatnak a szakmában. -
duke #2 Az emberek altal iranyitott jarmu egy elhibazott koncepcio. Az emberek 95%-a ertelmi es erzelmi okokbol alkalmatlan a gepjarmuvek balesetmentes iranyitasara. Ezert muszaly robotokra bizni a vezetest. De meg a profi soforok is boven hibaznak, mert az ember nem kepes allandoan figyelni oszpontositani, ezert csak ido kerdese, hogy baleset tortenjen.
Es persze a szallito ceg szamara a robot olcsobb, mint az ember. -
pett3rson #1 Jah, abban az 50 millában bőven benne van az is, hogy nem kell fizetni majd az embert (sofőrt). Tényleg le akarnak minket cserélni robotokra?? Ezt már Asimov egyszer megírta...azt hittem sci-fi, de kezd valóság lenni.