6
  • takysoft
    #6
    Ki tudja, miért...
    Hát ez viszonylag egyszerű.

    2 vonala van annak, amiért egy film sikeres lehet.
    A: felkelted az emberek figyelmét. Folytatásfilm, marketing, jó trailer, plakát, stb.

    Egy folytatás(vagy franchise, pl marvel) eladja magát. Meg fogom nézni én is a Deadpool 2-t moziban. Ellenben DC filmet meg tuti nem moziban...
    A kis kedvencek titkos életének, jó 1 éves marketingje volt. Mire kijött a moziba, az emberek szinte csodálkoztak, hogy "ja, ez még nem is jött ki?", és üdvözölték, mint valami régi ismerőst.

    Arról nem is beszélve, hogy az előzetes JÓ lett. Nem lőtte le a filmet, persze nem is nagyon arról szólt, ami a film címe, de az már mindegy.

    Ha meg van egy könyvadaptációd, vagy star Wars-od, zsebedben a siker.

    B: A film minősége. Mert hát... akárhogy is nézzük, ez is számít. Ott van a szürke 50 árnyalata. Kasszasiker lett, de 1 hetet ment a moziban. Senki se javasolta másnak, lehúzta midnenki, és annyira nem érdekelt senkit a második héten, hogy a stúdió nem meri folytatni.
    Mert szar lett.

    Vagy a Doctor Strange. Jellemzően ismeretlen karakter. Persze Marvel, de azért szeparált kicsit... hisz ebben nincs senki a bejáratott karakterekből.
    De nagyon jó lett a film. Mindneki ajánlotta a havernak is. És a végén bazinagy kasszasiker lett.
    Végül is a Hangya (ami azért bőven nem ilyen jó film) is egész sokat hozott, mert sokkal jobb lett, mint az emberek várták volna tőle.

    IMDB (tudom, szar mérőszám, de könyörgöm, mondj jobbat) szerint.

    Storks: 7.0
    6 ezer szavazat
    Secret life of pets: 6.7
    67 ezer szavazat

    Szóval lehet leszólni grobs kollégát, de teljes mértékben igaza van.

    A kis kedvencek titkos életének trailereivel tele volt a net. itt is sg-n is.
    Többet cikkeztek róla. fent volt 9gag-en is.
    Találkoztam a plakáttal az utcán is.
    Tévém nincs, de gondolom ott is reklámozták.

    A gólyák előzetesét a moziban láttam 1-2 alkalommal kb a film megjelenése előtt 1-2 hónappal. és ennyi

    tényleg más szint a 2 film marketingje.

    ja én nekem is jobban tetszett a kedvencek előzetese, mint a gólyáké.
    néha... nem kell arról szólni, amiről a film fog... csak beletenni pár jó karaktert, és poént... eladni a filmet.
    Utoljára szerkesztette: takysoft, 2016.11.14. 16:17:30
  • Gyikcsor
    #5
    https://www.youtube.com/watch?v=k6fe6eNI8qc

    A Szürkék 50 árnyalata
  • Gyikcsor
    #4
    Íme, saját készítésű animációs filmem, amelynek ugyan semmiféle marketingkampánya nem volt, bevétele meg végképp semennyi, de ha okoz néhány kellemes percet a T. Nézőnek, akkor részemről már megérte elkészíteni:


    [URL=https://www.youtube.com/watch?v=k6fe6eNI8qc][/URL]
  • zetortraktor
    #3
    (Komolyan nem értem, hogy miért bonyolít valaki és akar okosnak tűnni. Az egyik film érdekelte az embereket az előzetes/plakát alapján, a másik meg nem. Nincs varázslat.)
  • zetortraktor
    #2
    Tapsoljuk meg, könyörgöm, tapsoljuk meg! (Valahol durva, hogy ezt valaki képes volt röhögés nélkül leírni.)

    Az egyik film 75 millió dollárba került, a másik 70 millióba. Gondolod, hogy direkt nem költenek valaminek a marketingjére, hogy megbukjon? Ha pár millió vagy tíz millió dollár lenne a difi a siker és a bukás között, akkor szerinted nem költenének rá? Vagy ennyire tisztában vagy azzal, hogy a Storksnak mekkora marketingbüdzséje volt Amerikában? Vagy fingod nincs az egészről, csak okosnak akartál látszani?

    Nem mellesleg a Storks egy hétvége alatt Amerikában annyi pénzt hozott, mint mondjuk a Jégkorszak 5. Akkor annak még kevesebbet költöttek a marketingjére? Sikeresebb volt, mint a 100+ milliós BFG. Másik oldalról, ha mondjuk a magyar bevételt nézzük, a Storksnál még egy belga animáció is több pénzt hozott, aminek nyilván nem volt olyan jó a marketingje.
  • grobs
    #1
    "Ki tudja, miért"

    Egy szó: marketing. A két filmé össze sem hasonlítható.