13
  • Nagydög
    #13
    "A cikkben megadtak a gyorsulast (3 masodperc, 45 km/h allohelyzetbol). Ez konnyen atszamithato m/s^2-re es akkor latszik, hogy nem igazan nyero."

    Tenyleg nem. Vacak fel g. Mi az nekunk. Izmosabb tourerek tudnak hasonlot, persze azoknal 100-ig merik.

    "Nem veletlen emlitettem az ugyancsak villanymotoros tomegkozlekedesi jarmuveket peldanak."

    Tenyleg. Trolikat,metrokat.

    "Egy sima tesla SUV ugyanis sokkal nagyobb mertekben veri. (kozel 940 loerovel rendelkezik)"

    Ez igen derek. Igaz, hogy a Tesla az elektromos autok csucsa, dehat ha nagyon akarjuk...
    Mondjuk 940 loerorol en meg nem hallottam, meg szerintem a Tesla sem.
    A legbikabb P90D tud ugy 760LE-t a ket motorbol osszesen es az X-et, ami az altalad emlitett SUV, ha egyszer forgalmazni kezdik, ugyanezzel a hajtaslanccal fogjak szallitani. Szo se rola, az is nagyon impressziv, es letepi a fejed, ha megkuldod.
    A 85D-t nem mertem a belvarosban taposni, de egy regebbit a Budafokin jobban el mertem engedni. A lampatol indulva, mikor en 80-nal elvettem a gazt, a tobbiek meg kb. a kuplung felengedesenek vegefele jarhattak.

    Es ha mar itt tartunk egy atlagos 50ccm robogo 4-5 loeros es 70-80 kilo. A 8 loero az a 100ccm korulieknel szokas, amik egyebkent mar 100 kilo felett vannak altalaban. (Plusz a 100 kilos ember, ugye.)





  • kvp
    #12
    "8 lóerő egy 35 kilós motornak nem kis fürgeséget kölcsönözhet"

    A cikkben megadtak a gyorsulast (3 masodperc, 45 km/h allohelyzetbol). Ez konnyen atszamithato m/s^2-re es akkor latszik, hogy nem igazan nyero. Nem veletlen emlitettem az ugyancsak villanymotoros tomegkozlekedesi jarmuveket peldanak. Egy sima tesla SUV ugyanis sokkal nagyobb mertekben veri. (kozel 940 loerovel rendelkezik) A trukk ott van, hogy a 35 kilo az vezeto nelkul ertendo. Most ha mindennel egyutt raul egy kb. 100 kilos ember, akkor az a 8 loero viccesen keves lesz, pont annyi mint amennyit irnak a cikkben. Egy vespa robogo ennek majdnem a duplajat tudja, nem sokkal nagyobb ossztomeg mellett. :-)

    ps: a fenti motor: 16.8 kg / hp, tesla: 2.4 kg / hp, vespa robogo: 15.3 kg / hp
  • Ender Wiggin #11
    Ja, ocsmányul néz ki, ergo műtárgy, és jóárasították...
  • Sequoyah
    #10
    Mondod ezt arra alapozva hogy...
  • Tetsuo
    #9
    Állítólag olcsóbb... :-D
  • barret
    #8
    Karbonból szerintem még könnyebb lenne,abszolút semmi előnyét nem látom a nyomtatott váznak...
  • Tetsuo
    #7
    Én sem venném meg, de ötvenezer euróért csak tud valamit az a váz. ;-)
  • TokraFan
    #6
    Gyakorlatilag a váz készült nyomtatással.
    Nekem vannak fenntartásaim a műanyagból készült váz strapabírásával kapcsolatban is, hosszabb távon.
  • barret
    #5
    Helyesen: tartalmaz nyomtatott alkatrészeket.
  • tom_pika
    #4
    fizikából egyes, köszönjük a hozzászólást...

    8 lóerő egy 35 kilós motornak nem kis fürgeséget kölcsönözhet (ráadásul az ilyen helyen alkalmazott elektromotoroknak 0 fordulatnál is megvan a teljes nyomatékuk...)
  • Nagydög
    #3
    Hmm...

    90 km/h = 25m/s
    25m/s / 3s = 8,33 m/s2

    Engedd meg, hogy ketelkedjem az 1g koruli gyorsulasra kepes regi orosz metrokban es trolik letezeseben.
  • kvp
    #2
    Erdekes a technologia, de elektromos motorkerekpar letere eleg gyenge. A regi orosz metrokocsik es egy atlag pesti troli ennek a gyorsulasnak kb. a ketszereset tudjak.
  • dzsagon
    #1
    Nincs olyan hogy kinyomtatott kerékpár. Ez kb. olyan, mint a nővé operált férfi.