13
-
Nagydög #13 "A cikkben megadtak a gyorsulast (3 masodperc, 45 km/h allohelyzetbol). Ez konnyen atszamithato m/s^2-re es akkor latszik, hogy nem igazan nyero."
Tenyleg nem. Vacak fel g. Mi az nekunk. Izmosabb tourerek tudnak hasonlot, persze azoknal 100-ig merik.
"Nem veletlen emlitettem az ugyancsak villanymotoros tomegkozlekedesi jarmuveket peldanak."
Tenyleg. Trolikat,metrokat.
"Egy sima tesla SUV ugyanis sokkal nagyobb mertekben veri. (kozel 940 loerovel rendelkezik)"
Ez igen derek. Igaz, hogy a Tesla az elektromos autok csucsa, dehat ha nagyon akarjuk...
Mondjuk 940 loerorol en meg nem hallottam, meg szerintem a Tesla sem.
A legbikabb P90D tud ugy 760LE-t a ket motorbol osszesen es az X-et, ami az altalad emlitett SUV, ha egyszer forgalmazni kezdik, ugyanezzel a hajtaslanccal fogjak szallitani. Szo se rola, az is nagyon impressziv, es letepi a fejed, ha megkuldod.
A 85D-t nem mertem a belvarosban taposni, de egy regebbit a Budafokin jobban el mertem engedni. A lampatol indulva, mikor en 80-nal elvettem a gazt, a tobbiek meg kb. a kuplung felengedesenek vegefele jarhattak.
Es ha mar itt tartunk egy atlagos 50ccm robogo 4-5 loeros es 70-80 kilo. A 8 loero az a 100ccm korulieknel szokas, amik egyebkent mar 100 kilo felett vannak altalaban. (Plusz a 100 kilos ember, ugye.)
-
kvp #12 "8 lóerő egy 35 kilós motornak nem kis fürgeséget kölcsönözhet"
A cikkben megadtak a gyorsulast (3 masodperc, 45 km/h allohelyzetbol). Ez konnyen atszamithato m/s^2-re es akkor latszik, hogy nem igazan nyero. Nem veletlen emlitettem az ugyancsak villanymotoros tomegkozlekedesi jarmuveket peldanak. Egy sima tesla SUV ugyanis sokkal nagyobb mertekben veri. (kozel 940 loerovel rendelkezik) A trukk ott van, hogy a 35 kilo az vezeto nelkul ertendo. Most ha mindennel egyutt raul egy kb. 100 kilos ember, akkor az a 8 loero viccesen keves lesz, pont annyi mint amennyit irnak a cikkben. Egy vespa robogo ennek majdnem a duplajat tudja, nem sokkal nagyobb ossztomeg mellett. :-)
ps: a fenti motor: 16.8 kg / hp, tesla: 2.4 kg / hp, vespa robogo: 15.3 kg / hp -
Ender Wiggin #11 Ja, ocsmányul néz ki, ergo műtárgy, és jóárasították... -
Sequoyah #10 Mondod ezt arra alapozva hogy... -
#9 Állítólag olcsóbb... :-D -
#8 Karbonból szerintem még könnyebb lenne,abszolút semmi előnyét nem látom a nyomtatott váznak...
-
#7 Én sem venném meg, de ötvenezer euróért csak tud valamit az a váz. ;-) -
TokraFan #6 Gyakorlatilag a váz készült nyomtatással.
Nekem vannak fenntartásaim a műanyagból készült váz strapabírásával kapcsolatban is, hosszabb távon. -
#5 Helyesen: tartalmaz nyomtatott alkatrészeket. -
tom_pika #4 fizikából egyes, köszönjük a hozzászólást...
8 lóerő egy 35 kilós motornak nem kis fürgeséget kölcsönözhet (ráadásul az ilyen helyen alkalmazott elektromotoroknak 0 fordulatnál is megvan a teljes nyomatékuk...) -
Nagydög #3 Hmm...
90 km/h = 25m/s
25m/s / 3s = 8,33 m/s2
Engedd meg, hogy ketelkedjem az 1g koruli gyorsulasra kepes regi orosz metrokban es trolik letezeseben. -
kvp #2 Erdekes a technologia, de elektromos motorkerekpar letere eleg gyenge. A regi orosz metrokocsik es egy atlag pesti troli ennek a gyorsulasnak kb. a ketszereset tudjak. -
dzsagon #1 Nincs olyan hogy kinyomtatott kerékpár. Ez kb. olyan, mint a nővé operált férfi.