15
-
M2 #15 Engem szórakoztat. Mindig elolvasom a csupa nagybetűs részt és abból kitalálom a többit. :-)
Most a "KÖRÖMLAKK"-kal bevallom meglepett. -
gforce9 #14 Miért tolod ennyire túl? Régebben gondolkodtál... mostmár nyomokban sem emlékeztetsz gondolkodó emberre, csak tolod a maszlagot..... így akarsz megöregedni? -
halgatyó #13 Hogy micsodaaa??? Az elektromosság felfedezésével? A világ legnagyobb és legbüdösebb lóf****át!
A "dolgok internete" kb. a KÖRÖMLAKK felfedezésével hasonlítható össze, vagy még azzal sem.Vagy a fingópárnáéval (van ilyen, lerakják egy székre aztán nagyokat röhögnek, amikor valaki ráül)
A "dolgok internete" több kellemetlenséget fog okozni, mint amenyit elhárít.
AZ EGÉSZ AZ ÜZLETRŐL SZÓL. Amikor egy új terméket piacra dobnak (pl. számítógép, lepénytelefon, UHD képernyő, CD majd DVD író-olvasó, stb..), akkor a termelés rohamosan fut felfelé, sokan ráállnak, az árak csökkennek, a termelés meg csak nő és nő, a pénz meg csak dől és dől.
Ettől vérszemet kapnak az innovációban otthonosan mozgók.
Aztán a PIAC TELÍTŐDIK. Amikor már reklámmal se megy az üzlet, mert már minden hülyegyerek két lepénytelefonnal dicsekszik, mindenkinek van otthon asztali számítógépe családtagonként egy, stb...
Ekkor már csak az elhasználódottak pótlására kell termelni. Ez nem tetszik néhányaknak, mert EZ MÁR NEM ELÉG NAGY ÜZLET.
HÁT KI KELL TALÁLNI VALAMIT. Pl. egy új op.rendszert, ami a régebbi gépeken nem fut. Vagy valami abszolút felesleges szart, pl. "okosóra", "okos"cipő, okos táska, okos WC-papír, stb... nem akarok ötleteket adni:-))
Nos, itt jön be ez a "dolgok internete". Hát ezért nyomatják.
Ahelyett, hogy azokra a szükségleteinkre koncentrálnának, amelyeket reklám-dömping NÉLKÜL is szinte létszükségletnek érzünk!
Jaaaa, hogy azokban nincs elég üzlet? Hát, lehet. Mert spórolós smucig szemetek vagyunk, mi, a középosztály, és alaposan meggondoljuk, hogy mire költjük a pénzt. Mi vagyunk a sok eltúlzó innovátor rémálmai.:-DD -
gforce9 #12 Egy fényérzékelő és azzal összekötött redőnyvezérlő nemhogy IoT-t de még belső helyi hálózatot sem igényel..... Olyan példát hozz ami IoT eszköz és tényleg szükséges is. -
Lapajka #11 Hiábavalóság a sok agyatlan zombi kütyü nagy része... káprázat... ostoba, primitív agyhalott birkatömeg kábítására, és azért hogy fogyasszon és fogyasszon...termelje a rabszolga birka az extraprofitot az elitnek... azonban nyugodt vagyok már eme globális probléma megoldása, azaz megoldódása felől.. mivel az összeomlás már éppen zajlik... nem lesz semmiféle dolgok internet 2025-ben, merthogy internet sem lesz... és ember sem sok... ez a parazita semmirekellő mutáns korcs faj, a bolygó rákfenéje... jelentősen meg fog tizedelődni... hála a jó istennek... én Gaia-val vagyok... ;) -
xyl #10 "...dehát ez is a cél, mert így kell működnie. "
Hát persze! De nem így fog. Lásd: Plug and prey. Saját példa: Mini laptop, HDMI kábel, kivetítő, videokonferencia. A hangot is a HDMI kábelen akarta átküldeni, és nem tudtam rávenni, hogy a laptop hangszórói jók lesznek... Majd jönnek olyan vicces dolgok, hogy ha feltekerem a hangerőt, akkor tejet rendel a hűtő... -
Cat #9 "Igen, ez nem lesz alkalmas a magánembernek."
Az, hogyha erősen süt a nap akkor automatikusan lejjebb megy a redőny, ugyanúgy IoT (egy szenzor érzékeli, és működésbe hoz egy másik gépet). Nincs benne reklám, és magáncélra használod. Van benne költségmegtakarítás is, spórolsz a légkondin (ha nincs, akkor szimplán jobban érzed magad, mert nem melegszik fel a lakás nyáron). Vagy ha kinyitod az ablakot, akkor leáll a fűtés/légkondi.
Most nem állok neki ide listákat kopizni, rá lehet ezekre keresni, rengeteg hasonló példát lehet mondani, amiket már észre se veszünk, dehát ez is a cél, mert így kell működnie.
Utoljára szerkesztette: Cat, 2016.06.10. 16:30:23 -
gforce9 #8 "A kulcsszó itt a hatékonyságnövelés"
Igen, ez nem lesz alkalmas a magánembernek. Az iparban meg már rég alkalmazzák ahol értelme van, mert pénzt hoz.
Ez nem más, mint egy olyan technológiának az erőltetése, amire kb semmi szükség az otthoni felhasználásban. A smart tv kiváló példa volt erre, de mondhatnám azt is példának, hogy van olyan mosógép ami bluetooth-on keresztül szervizelhető csak. Faszság a köbön. -
gombabácsi #7 befektető-átveréses lufifújás -
dyra #6 Lehet maradinak fognak titulálni, de a tökömnek hiányzik az a sok nyűg ami ezzel lenne. Megint keletkezik egy rahedli adat amit kezelni kell elemezni és szarakodni vele a usernek is ha ki akarja használni a dolgok internetét maximálisan. Ezzel megint hozzájárulunk a környezetszennyezéshez és digitális virtuális valóság további építéséhez. Mennyi plusz szemetet fogunk termelni az ipari hulladék már most tökig ellepte Afrikát. Persze a cégeknek növekedniük kell de én meg azt mondom ideje lenne a baromságnak gátat szabni. Ha így folytatódik akkor mindenhol szenzorok lesznek és minden a netre fog kapcsolódni. De annak ugyan mi a fene értelme lenne? Ki tud ennyi adatot kezelni? Vicc ez már. -
KZM #5 Cat, egyikőtök csak a fogyasztói, másikotok csak az ipari felhasználásról beszél - nyilván a kettő nem zárja ki egymást. Amit említesz, az egyébként inkább automatizálás és logisztika szervezés - olyan dolgok, amik már ma (és 20 éve) is így működnek (lsd. "just in time" autóipar, hipermarketek). Itt további szerep fog jutni az egyre nagyobb autonómiával rendelkező, "okos" eszközöknek, de a dagadt bácsi nem erről beszél.
Azt állítani, hogy az IoT összevethető az elektromosság jelentőségével, csak dilettáns szájaskodás.
De hát valamiből a tanácsadónak is élni kell, nem igaz? -
torreadorz #4 Ez egy cégnél igaz, de magánembernél egetverő hülyeség az egész IoT.
Nagyjából egyenértékü a "smart" tévék használhatóságával...
Amúgy ez az egész ugyanott fog megbukni mint a többi, hogy majd minden gyártó egyedi rendszert tervez és semmi mással nem fog hajlandó együtt müködni csak a saját szarjával minden mással inkompatiblis lesz... -
KZM #3 Skylake - nem tudnék jobban egyetérteni, köszönöm hogy összefoglaltad! :-) -
Cat #2 Az IoT marhára nem a reklámról szól, köze nincs hozzá. A kulcsszó itt a hatékonyságnövelés, a kihasználatlan kapacitások csökkentése által, illetve az árcsökkentés, ha az nem megvalósítható. A logisztikában ez tökéletesen működik, például számos cégnél a raktár mint olyan, nem létezik: csak annyi új terméket rendelnek, amennyi elfogyott, ezáltal nem az áruban áll a pénz. Az IoT lényege a valós idejű információ bármilyen dologról, tudjuk hol van, milyen állapotban, mit csinál. Ezeket hálózatba kötve pedig, megfelelő idő eltelte után borzasztó pontosan megjósolható, hogy holnap miből, mennyire lesz szükség, mibe kell beruházni, mivel mennyi nyereség érhető el. -
Skylake #1 Szerintem meg egy soha nem látott technológiai lufi fújódását láthatjuk, és ennek egyik szegmense az IoT, amit ez az ember most hype-ol. Ez a dolga. Amikor az atomenergia volt a sztár, akkor sokan azt vizionálták, hogyan lehet atombombával tómedrek sorát létrehozni a Szaharában, és a sivatagos területet élhetőévé tenni. Ma jót röhögünk az elképzelésen, nem igaz?
Az IT technológiai lufit a következő tényezők fogják kidurrantani:
- az új technológiák esetében a feature creep az Isten, a biztonságról (adat -> felhasználó) szó sem esik. Viszont jól látszik, hogy minden valamilyen falrengető innovációra az IoT és mesterséges intelligencia keretében (kopó félben lévő buzzword mindkettő), párhuzamosan esik olyan hír, hogy ezeket és más rendszereket ugyancsak milyen soha nem látott mértékben sikerült betámadni. Szóval amint ezek a támadások / kompromittálódás eléri az átlagfelhasználók tömegeit, az eléggé le fogja hűteni ebbe a "forradalmi fejlődésbe" vetett hitet. És ennek meg is lesznek a gazdasági következményei. 5 év múlva számítok erre.
- "ingyenességen", alapuló online világ vége. Történtek bizonyos események, amelyek miatt felhasználók egyre növekvő tömege egyre jobban figyel személyes adataira - azaz egyre kevésbé akarja etetni, a "te vagy a termék" alapú rendszereket. Gondolok itt például a reklámblokkolók dinamikus terjedésére, a mobilszegmensben, Kínában például a reklámblokkolók toronymagasan vezetnek a telepített alkalmazások között, és ez a szám csak növekszik. Érthető a dolog, és ez rövidesen eléri a "te vagy a termék" üzleti modell zászlóshajóit, már a Google-t és a Facebook-ot.
- a hirdetők, akik etetik másik oldalról a "az user a termék" modellt, és az ezt alkalmazó előbb említett két dinoszauruszt, meg számtalan kisebbet, lehet hogy csalódni fognak abban, hogy az usereket mennyire lehet elérni, azaz mennyire lehet fogyasztóvá konvertálni őket. Az IoT-ot nyomók egyik fő célja, hogy a magánélet is teljes mértékben ellenőrizhető legyen piaci értelemben (lásd. személyre szabott reklám - Különvélemény). Azonban az ilyen, egyik oldalról kényelmet igénylő megoldások nagyon zavarók tudnak lenni, ha arra gondol valaki, hogy végső soron olyan aktivitása válik követővé, amely kiszűrése kapcsán már régóta használnak biztonsági technológiákat - ilyen például a függöny nevű találmány. Szóval, szerintem itt a kényelem együtt fog járni a magánszféra megsértésének folyamatosságával, és nem kétlem, hogy azt a fajta tolakodást lehet majd tapasztalni itt is a piac részéről, amelyek miatt ma a reklámblokkolók expanzív növekedésű alkalmazása látható. Így esetleg a felhasználók világszinten rájöhetnek, hogy eddig mit is jelentett az "ingyenesség"- és ez nem fog tetszeni nekik - ezt pedig piaci döntésekkel mutathatják meg. Simán el tudom képzelni, hogy 15 év múlva a magánlakás-informatikai rendszerek biztonságtechnológiai auditja lesz egy slágerszolgáltatás az "ingyenesség" és "megszerezzük adataidat" - körülbelül olyan eszközökkel, amelyek ma nagyvállalati szinten vannak jelen. Vagy a személyes, privát, brutálisan védett adatfelhő-kiszolgálók telepítése és konfigurációja Józsi bácsik, és Marika nénik részére.
Ezt az egész gazdasági rendszert, amelyről szó van egy valami hajtja előre: az összeszedett (összelopott) adatok, Big Data, illetve a felhasználók reklám-tűrése. Amint ebből valamelyik láb megdől, azzal vége lesz ennek a gazdasági rezsimnek. És őszinte leszek: én örülni fogok ennek.