19
-
Ender Wiggin #19 Ja, hogy a taxikról is legyen szó, Kalifornia az élenjáró a tesztelésekben, ők lesznek az elsők, akik törvényjavaslattal állnak elő az önvezető autókkal kapcsolatban. És az egyik kitétel, hogy mindig legyen a sofő keze a kormányon. A Google-Uber terv a sofőr nélküli taxikról kb. itt zátonyra is fut... -
Ender Wiggin #18 Valahogy így, de az tutti, hogy az önvezetők az emberi sofőrös autókkal lesznek kénytelenek megosztani az utat. Meg a motorosokkal (hacsak önvezető motor nem lesz), meg a biciklisekkel stb. Az, hogy csak is kizárólag robotautók legyenek, totális naív utópia. Érdemes böngészni a hibajelentéseket. A Google a legjobb, ők tesztelték a legtöbbet az autóikat. Azt írja a jelentés, hogy kb. 260 alkalommal adta át az autó a vezetést (és 40 valahányszor az embernek kellett elvennie az irányítást). Mikor a gép átadja, akkor ez éppen valami "szituáció" közepén történik, és a Google statisztika szerint az autóban ülő tesztsofőrök átlagosan 0,84 másodperc alatt reagáltak és vették át a vezetést. Ez érdekes, mert ez azt feltételezi, hogy az utasnak állandó készültségben kell majd ülnie a volán mögött, ha netán a gép leadja a stafétát (mint a Tesla robotja, ami szenzorhiba miatt az autópályán 130-nál elköszönt). Ami totál nonszensz, nem is tudom, hogy ezt hogy gondolják. Sokkal egyszerűbb rendszer, mint a repülők robotpilótája, de ugyanúgy állandó felügyelet kell hozzá. Ezért nem látom én az előnyét a jelenlegi aktív védeli rendszerekhez képest (vészfékasszisztens, távkövető tempomat, sávváltás figyelő, éjjellátó, gyalagos felismerő stb.) De rohadt jól hangzik és a sok zombi egyből rácuppan.
Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2016.05.20. 10:58:27 -
#17 Egyetértek, ezért írtam a #3-t. -
Ender Wiggin #16 Ó, bocs, csak a Mercedest vizionálod 5 éven belülre, jajj, de nagyot hazudtam veled kapcsolatban...:-DD Hát kérlek alássan, ha egy Mercedes, ami a legszarabb rendszer mindközül erre képes lesz, akkor a többiek is, vagyis itt a "minden", ha nagyon akarod...
Egyébként meg az optimális a lószar. A világ útjainak 99%-a nem optimális. Szerencsére a mi életünkben nem fenyeget a veszély, hogy minden jármű önmagát fogja vezetni...
Utoljára szerkesztette: Ender Wiggin, 2016.05.17. 09:50:02 -
M2 #15 Ezt írtad:
"te, aki már 5 éven belülre vízionál mindent"
Hülyeség, sehol nem mondtam ilyent.
Szerintem öt év múlva lesz az, hogy mondjuk egy E osztályos merci optimális feltételek mellett beavatkozás nélkül elmegy A-ból B-be. Ez még nagyon-nagyon messze van a "mindent"-től.
"Akármit csinálnak, mindig lesz egy lepke..."
Akárhány lepke lesz, mindig lesz rá megoldás. -
gforce9 #14 Ok csak míg egy lepke ilyet csinál az autó max lefékez és megáll. Ellenben ha az a lepke egy sofőr szemébe kerül, lehet a kormányt rántja tőle félre ijedtében. -
Ender Wiggin #13 Mire gondolsz? Miben hazudtam?
Egyébként csak neked egy friss hír: "A Redebo becenevű Reddit felhasználóval esett meg, hogy Teslájával utazott Las Vegasba a 93-as autópályán az Autopilot funkciót használva, amikor váratlanul leállt az önvezető rendszer, óránként 85 mérföld/óra, azaz 136 km/h tempónál. Az autó kiírta, hogy a radar látótávja lecsökkent, és nem vezette magát tovább. Kiderült, hogy egy hatalmas lepke teteme takarja el a szenzor egy jelentős részét, ezért reagált így az autó. A lepke eltávolításával persze megjavult a rendszer, de úgy néz ki, a Tesla rendszere egyelőre nincs minden lehetőségre felkészítve."
Akármit csinálnak, mindig lesz egy lepke... -
M2 #12 Hazudsz. -
Jawarider #11 Nálunk már holnap lesz rá törvény, hogy csak "sofőrrel" lehet autót vezetni, még nehogy legyen konkurencia a szegény taxisoknak...
Utoljára szerkesztette: Jawarider, 2016.05.11. 13:55:50 -
Ender Wiggin #10 Bezzeg te, aki már 5 éven belülre vízionál mindent, igazi sg-géniusz vagy! :-) Én viszont olyan országban élek, ahol utak sincsenek és a korrupt tempó mellett még 20 év múlva sem lesznek, úgyhogy a 20 év még optimista becslés a világ elmaradottabb felén. De még az USÁ-ban sem biztos, hogy sokkal hamarabb beindulhat az üzlet (a teljesen sofőr nélküli-biznisz), mert lefogadom, hogy ennek olyan szövevényes jogi vonzatai vannak, ami egy jogásztársalomban hosszas fejtörést fog még okozni. -
cateran #9 Hmm tehat fiatalabb vagy, mint 20 es butabb, mint 1 tok...nem semmi..:D Azert ekkora baromsagot leirni, mint a kommented, hat oregem...Jo, hogy nem lovasfutart irtal....vagy postagalambot.... -
M2 #8 Nem értem én ezeket a nagy cégeket! Hát miért nem konzultálnak az sg foteltudósaival, akik megmondanák nekik, hogy az önvezető autó lehetetlenség, 50-100 éven belül nem lesz és akkor se kell majd senkinek se!? :-) -
xyl #7 Szóval, jön Ez! -
#6 Úgy tűnik, fingod sincs arról amiről irogatsz. -
duke #5 Pontosan, felesleges a tiltakozas, mert nem sokara jonnek a robotok, es uber, nem uber, egyszerre fognak eltunni az ember vezette jarmuvek. -
kicsizoz #4 Ha visszamennél 20 évet az időben nagyon meglepődnél, hogy mennyit változott azóta a világ...
Csak egy példa, csütörtökön megbeszéltük, a haverokkal, hogy szombaton nyolckor az óránál a moszkván, és ott volt mindenki, addig max postai levelet tudtunk volna írni ha közbejön valami, de az meg nem ért volna oda a címzetthez szombatig, ezért inkább nem jött közbe semmi :)
20 év iszonyat sok a technológiában. Ami kérdéses lehet a társadalom felkészültsége egy egy technológiai újításra, az előfordulhat, hogy amiatt lassabb lesz a bevezetése. -
#3 Szerintem a sofőr nélkli példányokra még vagy húsz évet várni kell és egy jó darabig nem lesz olcsó a robotautó. Ergo, mire a mai taxisok kihalnak, ennek kb. akkor lesz realitása a magyar utakon. -
Adamyno #2 Ami nincs a Népszavában az nem létezik. Ők valószínűleg még pattintott kővel eszik a szalonnát is. -
#1 Remélem a reptér melletti "cirkusz" résztvevői olvassák ezt a cikket!
Én nagyon várom, hogy ilyenekkel utazhassunk!