18
  • Archenemy
    #18
    "Mindenkinek arra van ideje, amire szakít."
    Sztem a cikkíró nem erre gondolt, hanem arra, hogy a régi, hőskorszaki játékos korosztály a 14-16 évesek voltak, egy mai átlag gamer meg 30-35, munkával, családdal. Itt értelemszerűen kevesebb idő jut a játékra.
  • Callisto
    #17
    Lehet így is nevezni az agyatlan designt. (Kedvenceim az UFO játékok mielőtt...)
    Erre még rátett az RNG. Itt valódi és nem agyatlanul mesterkélt nehézség van. Teljesen különböző a két dolog.
  • inkvisitor
    #16
    Nehézségek? Az UFO1-ben emlékszem volt olyan, hogy 16 katonával szálltam le egy lelőtt közepes UFO begyűjtésére, és a 2. kör végére (igazából már az elejére) mindenki halott volt, a gépből meg megmaradt kb egy szárny meg az orr egy darabkája. Na EZ az amit nehézségnek nevezek. :)
  • Amiga
    #15
    Hiánypótló és egyedülálló alkotás azoknak, akik szeretik a korrekt kihívásokat és azt, hogy a játék mélyebb megismerésén és saját harci skilljeik fejlesztésén keresztül (tehát nem csak a karakter fejlődik, hanem maga a játékos is egyre profibbá válik) újabb és újabb sikerélményeket tapasztalhatnak meg. Értő kezekben egy Souls játék vagy a Bloodborne kivirágzik és száz másik jó játékra elég katarzissal gazdagít.
    Utoljára szerkesztette: Amiga, 2016.05.01. 20:18:06
  • JaSoN HuNTeR #14
    nekem nem jött be amikor kipróbáltam, mondjuk az előző részekkel sem játszottam.
  • Voltan
    #13
    Ezek szerint már játszottál vele?
  • MerlinW
    #12
    K*va jó:) Kicsit könnyebb, dinamikusabb, mint a DaS1, de hozza ugyanazt a hangulatot.
  • Moby
    #11
    Egyúttal a játék minden hibája ebből származik: saját magával nem tud versenyezni a from. Vagy önismétel, vagy kényszerváltoztat.
  • Moby
    #10
    Szórakoztató, mint minden soulsborne.
  • Tinman #9
    Kellően egyedi, tisztességes kihívást nyújtó, szórakoztató, controllerrel mesterien irányítható, remek játék, aminek nem igazán van stíluson belüli konkurenciája. Ez utóbbi persze a többi fejlesztő/kiadó bűne és nem a From-é.
  • Tinman #8
    "A Dark Souls-sorozat nagyon sok játékos szemében egy óriási szálka"

    Nem. Valójában kevés játékos szemében szálka, mert van aki ignorálja, nem érdekli, van aki odáig van érte, van aki poroszos fegyelemmel letolja és van a nagyon kevés kisebbség, akit zavar a létezése, bár, hogy miért, azt talán ők maguk sem tudják.

    "hiszen elképesztő nehézségével"

    Melyik játékról van szó? Elképesztő nehézsége a Super Meatboy-nak van. A Dark Souls pontosan olyan, amilyennek kellene lennie egy szerepjátéknak. Abs. nem lehetetlen kihívásokkal van megtűzdelve, melyek teljesítésekor nem a karakter, hanem maga a játékos tapasztal és fejlődik. Éppen ezért egy gyakorlott Souls játékos képes mindenféle szintlépés nélkül is végigjátszani a játékot, vagy éppen merőkanállal, vagy van aki gitárral...
    A játék tanulható, lehet hozzá adaptálódni, majd felülkerekedni rajta. Éppen te írod később, hogy mennyire ciki, hogy minden mob ugyan oda kerül egy elhalálozás után... mi abban a nehéz, hogy a 2. próbára már tudod, hogy a sarkon befordulva nem árt óvatosnak lenned? Lenin is megmondta: „Учиться, учиться и учиться.”

    "minden eddigi rész próbára tette azon rajongók tűréshatárát, akik a hagyományos akció-szerepjátékokon szocializálódtak."

    De miért? Azért mert a gamerek is elkorcsosulnak, elkényelmesednek. A régi játékokban tisztességes kihívás volt, a mai játékok nagy része szinte autoplay, nagy piros nyíllal, térképpel, másodpercenkénti mentési lehetőséggel... iszonyatosan ki vannak könnyítve.

    "ezáltal pedig természetesen a játékosoknak sincs már annyi idejük"

    Mindenkinek arra van ideje, amire szakít. Nem kell napi 4 órát a failbookot piszkálni és máris sok idő felszabadul. Időről beszélsz, amikor tömegek tolnak bele 1000 órákat casual címekbe??? WTF?

    "de még mindig nagyon sok harcot például azért bukunk el, mert hiányzik a joystick."

    A joystick. Az "élvezetbot", halandó nevén a botkormány. Azt úgy hova dugná a t. szerző? Elképzelem, ahogy üvegasztalra lenyálazza a joystick alján levő gumi tapadókorongokat, majd bedugja az USB portba a szimulátorokhoz kifejlesztett perifériát és "indíCCSA" "dzsojsztikkel" a Dark Souls 3-at. Nem mondom, hogy szakadok, de közel járok hozzá :-D

    "ha egy ellenfél az ötvenedik próbálkozás után is a földbe döngöl minket már az első kardcsapásunk előtt."

    Mondhatnám, hogy csak azt csapják 50x a földhöz, aki "dzsojsztikkel" játszik, de az aljas lenne, így inkább azt mondom, csak azt csapják 50x a földhöz, aki olyan dumbfuck hülye, hogy nem képes az első 10 halálból tanulni és alkalmazkodva belátni, hogy mi az amit rosszul csinál, milyen stratégia kell az adott ellenfél legyőzéséhez.

    "akkor újra feléled körülöttünk mindenki, ami elég illúzióromboló, pláne úgy, hogy minden egyes ellenfél pontosan ugyanott vár majd ránk."

    Ez ugye elég nagy könnyítés, hiszen több mob, több lélek, több lehetőség a fejlődésre. Viszont ebben a játékban ez abs. nem ciki, hanem fair, hiszen, ha te újra feléledhetsz, akkor az ellenfeleid is, meg elég röhejes lenne a holt üres pályákon végigflangálni miután 1x kipucoltad.

    Az "íjászt" csípőből nem írnám le, mert kb. sérülés nélkül messziről képes elintézni a mobokokat, előbb utóbb, pedig brutál erős fegyókra tesz szert, amik másodpercek alatt darálják le a tucat enemyt.

    Azt hiszed, ha 200-at csapsz egy boss-ra a kardoddal, az nem u.a., mintha 200-at lőnél bele ráadásul távolabbról? Rosszul hiszed. Tény, hogy íjász karinál meg kell tanulni tisztes távot tartani és villámgyorsan evadelni, így nyilván nem aggatjuk tele minden szarral, hadd legyen fürge és villámgyors. Ha pedig a szükség úgy hozza a tőrével olyan kritikus sebzést oszt ki (parry vagy backstab), hogy a knight a talpig páncélban csak annyit tud kinyögni, hogy arrgggghhh. Tény, hogy a gyakorlottabb játékosoknak érdemes választani, kezdőknek nem, meg az is tény, hogy még egy knight kezébe is nagyon elkél másodlagos fegyvernek egy alap íj, hogy tudjon pullolni vagy adott esetben fedezékből kicsinálni/gyengíteni egy veszélyesebb ellenfelet.

    "Összességében azokkal a karakterekkel érhetünk el sikereket az ütközetek során, amelyek karddal és pajzzsal rendelkezve meglehetősen fürgék - mint például a hagyományos lovag"

    Nem. Pont, hogy velük talán a legnehezebb, mert jóval lassabbak, lomhábbak. Kb. az összes eddigi souls részben a mágiahasználók voltak nagy előnyben...

    "ha csak egy percre is elkalandozik a figyelmünk"

    Jó lesz az pillanatnak is... itt egy perc alatt 12x hágnak kardélre.

    "de billentyűzettel és egérrel sajnos még több kellemetlenség vár ránk."

    De most komolyan... ki gondolja azt, hogy a bill + egér minden játékhoz a tuti választás? Egyszerűen vannak olyan játékok, melyek bill + egérrel csodásak, mások controllerrel jók, megint mások pedig joy-al. Ennek ellenére vannak olyanok is, akik mesterien tudják a Souls részeket bill + egérrel játszani.

    A nehézségről még annyit, hogy egy teljesen átlagos gamer ismerősöm első Dark Souls végigjátszását éppen 1 hete követte el a 3. rész személyében, cirka 45 óra alatt játszotta végig. Ez egy AAA+++ címnél átlagos. Nyilván a játékban ennél jóval több van, ő csak egyszerűen végigjátszotta, nem nagyon merült bele a részletekbe.

    Ez alapvetően egy laikus cikk volt, ami nem szerencsés és nem azért, mert én kedvelem vagy nem kedvelem a Souls játékokat, hanem érdemes a témában jóval járatosabbnak adni ilyenkor a lehetőséget, mert olyan nincs, hogy valaki mindenben jó legyen és mindenhez értsen...
  • Tetsuo
    #7
    Tehát a kérdésem: Milyen a játék?
  • Moby
    #6
    Nem az értékelés téves, hanem, hanem a cikk minden mondata ostobaság. Mit számít az értékelés, ha valaki egy maga által citált nevet képtelen helyesen leírni?

    /nem olvastam az értékelést, nyilván tökéletesen irreleváns a kabaréfelkonf ismeretében.
  • Tetsuo
    #5
    Ha a cikk szerinti értékelés téves, akkor ti hogyan értékelnétek a játékot? (Ugyanis az osztás közepette nem derül ki.)
  • Moby
    #4
    Nem tudom eldönteni, hogy ez csak trollkodás, vagy valaki név nélkül csinál hülyét magából nyilvánosan.
  • yesname #3
    Teljes mértékeben egyetértek az előttem szólókkal. A cikk szerzőjének fogalma sincs a játékról. Valótlanságok, tévedések, félreértelmezések sora. Ha játszott is vele egyáltalán az nem lehetett túl sok.
  • PrasCo
    #2
    Őszinte leszek: Először a hozzászólásodat olvastam el, és úgy gondoltam, ez is csak egyike azoknak az írót osztó hozzászólásoknak, ami kábé bárhol, bármilyen cikk alatt kötelező melléklet.
    Aztán elolvastam a cikket, és, nos... igen.
    Még a "teszt" értékítéleteivel, ha nem is értek egyet, de el tudom fogadni, hogy más vélemény is létezik. Ettől függetlenül is teljes, objektív fogalmatlanság a cikk, és ahol még a meglátása, ha nem is érdemi, de legalább igaz, abból is sikerül levonni egy fals konklúziót. Összességében egy mondatban összefoglalható a lényege: "Nem tudom hova tenni, tehát gyenge."
    Az meg külön jópofa, hogy a sorkatonaságnál a szerző a "fegyelmet" emeli ki (amit nagyjából csak az tanulhatott ott, akinek addig nem volt), nem pedig a kopterek öncélú b*szogatását és a kummantást. :) Persze, az ember szereti relativizálni a sz*rt...
  • Moby
    #1
    Remek példája, hogy az sg-n minden jöttment barom írhat cikket. Tárgyi tévedések kétmonfatonként, komplett ökörségek, teljes ismerethiány. Az külön cuki, hogy egy soulsról egy nongémer balfék ír :)