34
  • end3
    #34
    Folyamatosan mondom mindenütt: A reklám- és script-blokkolók nelkülözhetetlen velejárói az internetet elárasztó, vírus-trójai-cryptolocker-variáns "özönnek". Aki nem használ, veszélyezteti adatait és a vele egy hálózaton lévők adatait is, + még esetleg egy pendrájvon vagy mobileszközön keresztül a munkáltatója adatait is.

    Totális veszélyforrás!!! Tehát a kiadóknak nem ez ellen kell küzdeni, hanem a reklámközlés módjain kell változtatnia.

    1./ Az a reklám, ami az oldal kódjában, azzal azonos domain felhasználásával kerül be, ritkán szűretik ki. (Magam használok mindenféle blokkert, de az elmúlt 10 évben egyetlen oldalon lévő keretes, ilyen hírdetést szűrtem ki manuálisan, mert idegesítően villogott és naponta adta tudtomra ugyanazt, - a reklám már hatott, megjegyeztem egy életre.)

    2./ az addon szerverekről reklámok belinkelése többszörösére növeli a veszélyt a vírusfertőzésekre. Ezt a módot, bármilyen kényelmes is, el kell felejteni. Mindet kiszűröm, legtöbbet már "hosts-fájl" szinten is. Javaslom is mindenkinek. (Komplett tartományokat is, a biztonság érdekében. - Ugye az mindekinek "megvan", hogy a kiberbűnözésből élők gyakran az addon szerverek lefertőzésével, ill. a domain-jeik megvásárlásával, majd "legális" feltöltésekkel terjesztik a fertőző kódokat.)
  • bdzsana
    #33
    Ja, mert ha lenne ilyen reklámblokkoló, akkor az emberek nem mennének át inkább olyanra, ami mindent blokkol....
    Egyszerűen képtelen vagy felfogni, hogy elég egy pár reklámszolgáltató vagy adblocker ami ebben a képzeletbeli megállapodásodban nem vesz részt és borul az egész.
  • philcsy
    #32
    Fordítva ülsz a lovon, mert 1. az emberek nem másik oldalt akarnak, viszont 2. ha egy reklám blokkoló nem blokkolja a reklámokat, akkor keresnek másikat, ami igen.
    Utoljára szerkesztette: philcsy, 2016.04.28. 00:00:28
  • gforce9
    #31
    Na akkor szerintem kezdjük előlről, mert elbeszéltünk akkor egymás mellett. :)

    Tehát a gond a pofábamászó reklámok, illetőleg az emiatt elterjedt reklámblokkolók. Vannak hatalmas reklámcégek és vannak elterjedt reklámblokkolók. Ha lenne egy algoritmus, ami azt vizsgálná, hogy egy weboldal blokkolt és blokkolatlan tartalma mennyiben tér el és megállapodás születne, egy elfogadható normáról, amikortól működik a blokkoló, akkor azzal mindegyik fél nyerne. Természetesen ekkor még jöhetne egy harmadik fél, aki szarik az egészre és orrbaszájba reklámoz (mint tartalomszolgáltató), de ekkor már 2 dolog is a politikája ellen szólna: 1. volna másik weboldal, hasonló tartalommal és kevésbé idegesítő reklámokkal. 2. az ő oldalán működnének az leterjedtebb blokkolók, míg a normális mértékben reklámozó konkurenciánál nem. 1-2 nagyhal ezt meglépné és hamar beállnának a sorba többiek. szerintem.
  • TokraFan
    #30
    A reklámokról van szó, tudtommal. :-) És arról, hogy mit lenne képes egy külső cég szabályozni vagy vezérelni bárki más honlapján ezzel összegfüggésben. Nyilván szebb látvány egy reklámmentes honlap adblockerrel, én is használom. Csak én úgy használom, hogy fehérlistázom a számomra értékes weblapokat, tehát ezeken engedem megjelentetni a hirdetéseket. Így aki véleményem szerint arra érdemes, azzal nem baszok ki egy blokkolóval.
  • gforce9
    #29
    én pedig az oldal tartalmáról :)
  • TokraFan
    #28
    A reklám tartalmáról beszéltem!
  • TokraFan
    #27
    Nem kezdtek menni sehova, mert ez a rendszer gyakorlatilag a kezdetektől élt már. Viszont kellett más módszer is, mert nem minden hirdető él konkrét értékesítésből, hirdetni lehet pl. brandet is, ami csak egy név bejáratása nagyobb nyilvánosság előtt, tehát itt semmilyen vásárlás vagy közvetlen bevétel nem fog realizálódni, mert nem is ez a reklám célja.
    Én értem, hogy téged idegesítenek a reklámok, hidd el, engem is a hidg ráz tőlük, de ettől még az online reklám egy külön szakág, amiről akkor érdemes véleményt mondani, ha legalább alapszinten értünk hozzá.
    Ráadásul ez nem is csak reklám probléma, nézd meg, hány hírportálnál van az, hogy olvasod a cikkekt, és még a végére sem érsz, már betolja a képedbe az "Ezt a cikket olvasta már?" kezdetű ablakot, ami kitakarja azt a cikket is, amit éppen olvasol. Egy darab reklám nincs benne, csak megvalósul itt is az amiről beszéltem (ha a webmaster úgy akarja...bla bla bla).
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.04.27. 22:52:21
  • gforce9
    #26
    "A tartalom most sem változik! Ezen nincs mit vizsgálni."

    Hogyne változna? Nézz meg egy reklámmal telenyomott oldalt blokkolóval és anélkül.
  • gforce9
    #25
    Már elkezdtek affelé menni, hogy a megvalósult vásárlás után fizet csak a reklámoztató cég. Így a célzott és nem az ész nélkül megjelentetett reklámok felé terelődik a hangsúly. De ez még kevés.
  • TokraFan
    #24
    A tartalom most sem változik! Ezen nincs mit vizsgálni. Azt meg végképp nem fogja semmilyen algoritmus eldönteni, hogy adott környezetben egy hirdetés idegesítő vagy sem. Éppen előbb te magad fejtetted ki -helyesen-, hogy nincsenek már statikus megoldások. De ha nincs pl. fix mérete egy hirdetésnek -ami nyilvánvalóan hülyeség is lenne-, akkor mit hasonlít össze és mivel, az a képzeletbeli algoritmus? Most arra ki sem térek, hogy leragadsz 1-2 piaci szereplőnél, ami teljesen irreális. Tegyük fel megállapodik az adblock a nemtom kivel. És? Akkor jön egy popupblock nevű új cég, és készít egy olyat, ami nem így működik. A nép meg átvándorol. De ez is csak képzelgés részemről, mert ismétlem, amíg egy webmester azt akarja, hogy téged a reklám idegesítsen, addig bármikor készít olyan kódot, amivel ezt eléri. Bárki, bármiről, bárhol egyezik meg.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.04.27. 22:44:45
  • TokraFan
    #23
    Én az egyetlen megoldást abban látom, ha teljesen új üzleti modellt találnak ki, de hogy ez mi lehetne, arról foglamam nincs, ez már a marketing szakemberek dolga. De amíg a reklámokból élnek a portálok, addig a képünkbe mászó hirdetések az erkölcstelen weblap üzemeltetőknél, továbbra is egy kellemetlen jelenség marad. A baj most az, hogy a hülyék miatt a normálisan szerkesztett, a hirdetéseket megfelelő módon elhelyező weblapoknál is bevételkiesést okoz, az adblockerek miatt.
  • gforce9
    #22
    Nem, ha megállapodás van teszemfel az Adblockplus-kal és az algoritmus azt találja, hogy a blokkolt és blokkolatlan tartalom nagyban eltér, akkor az adblock működik és a tartalomszolgáltató elesik a reklámbevételektől azoknál az ügyfeleknél, akik blokkolót használnak. Aztán a tartalomszolgáltató ennek fényében dönthet, hogy pofábamászó reklám éri e meg neki, vagy olyan, ami megfelel a normáknak és nem kerül blokkolásra. Megoldható. Ehhez párbeszéd kell a partnerekkel és meló. Semmi misztika és megvalósíthatatlan dolog nincs benne.
  • TokraFan
    #21
    Éppen azért írtam, mert még annál a statikus verziónál sem működött, nemhogy a dinamikusnál.
    És mit ellenőriz le és főleg, miért? És ha kiderül, hogy más méret akkor mi van? Attól még nem válik automatikusan illegálissá vagy idegesítővé egy reklám mert lehet, hogy csak azért kellett méretezni, mert így illeszkedik a honlap arculatába. Ennek eldöntésére meg már nem alkalmas egy algoritmus. És mi lenne a szankció? Letiltás? De mit tilthat le? Csak a tartalmat, tehát a felugró ablak ettől még megjelenik, csak üres lesz. A hirteőnek az az érdeke, hogy a hirdetés megjelenjen. Nem fogja saját magát tökön szúrni azzal, hogy százezrével tiltja ki a neki nem tetsző reklámozók oldaláról a saját hirdetéseit, már csak azért sem, mert abban a pillanatban jönne egy másik cég, aki engedi a "régi" rendszert és mindenki menne oda hirdetni. Értsd meg, ez egy decentralizált rendszer, tehát nem lehet megoldani. Egyetlen szelektáló tényező a felhasználó! Ha egy weblap offenzív, azt otthagyja és kész. Keres másikat.
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.04.27. 22:27:33
  • gforce9
    #20
    "a megadott formátumot szabnak meg -pl. egy vékony bannert-, mert ez egyrészt hazavágná az egész rendszert -a fix méretek több százezer honlapon okoznának gondot-"

    Ne haragudj meg érte, de hol élsz te? :) fix bannerekkel már rég nem foglalkozik senki, minden értelmes weboldal dinamikus teljesen. Viszont az abszolúte megoldható, hogy a blokkolt és blokkolatlan oldalt összevetik és rögtön kiderül a különbség, amit el tud bírálni egy viszonylag egyszerű algoritmus is.
  • TokraFan
    #19
    Most ne haragudj, de tényleg nem érted, vagyis az az érzésem, hogy nem vagy szakmabeli, nem értesz a területhez.
    Teljesen más tészta adatot kinyerni és abból statisztikát készíteni.

    Mondok egy pldát: ugye youtube videókat meg lehet osztani akár úgy is, hogy beágyazod a saját weblapodba (itt a fórumon is van erre lehetőség, sokszor találkozni vele). Mit tud megszabni a google? A tartalmat! De ha én ezt a videót úgy akarom neked megjeleníteni, hogy a saját honlapom főoldalára érkezve neked belemásszon a képedbe egy bazi nagy felugró ablakban, akkor az ellen senki nem tud tenni, mert a weblap az én szerveremről, az én PHP kódom szerint fut. A programban pedig képeket méretezhetek, ablakokat nyithatok meg, stb, stb, a lehetőségek száma végtelen. Nem változtathatom meg a videót, tehát a tartalmat -ahogy a reklámét sem-, de a megjelenítés módját én döntöm el. Ez sajnos így működik.

    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.04.27. 22:19:37
  • gforce9
    #18
    Hogyafenébe ne lehetne megcsinálni? Amikor egérmozgásról csinálnak statiszikát? :) Ne viccelj már. Technikailag abszolúte megoldható. Csak a nagyoknak lépni kellene, nem sírni, hogy jajj nem lehet. Olyan dolgokat megoldottak már amiről gőzünk sem volt 20 éve hogy lehetséges.
  • TokraFan
    #17
    Hidd el, nem tudja megoldani. Ez az egész egyszer már lezajlott a 90-es években, amikor a kezdeti békés bannerezgetést hirtelen felváltotta a scriptelt felugró ablak őrület, tele pornó meg viagra hirdetéssel. Annyit tudtak tenni ellene, hogy a böngészőkbe eleve integrálták a popup blockert, -ami mellesleg mai napig benne van a böngészőkben-.
    Még azzal sem lehetne mit kezdeni, ha megadott formátumot szabnak meg -pl. egy vékony bannert-, mert ez egyrészt hazavágná az egész rendszert -a fix méretek több százezer honlapon okoznának gondot-, másrészt szerver oldalon ezt én még mindig oda alakítom ahova akarom, egy 100x100pixeles bélyegképet is ki tudok tenni akár FHD-ben és betolom az arcodba, ha én azt úgy látom jónak, és ebben senki nem tud megakadályozni, mivel én írom a scriptet. Ezt kell megérteni, ezért nem megoldás amit mondasz. Fizikai képtelenség ez ellen tenni. Az más kérdés, hogy bizonyos nagyobb platformokon éppen ezért lehet is reklamálni mert csak rajtuk áll, hogyan juttatják el hozzád a reklámot. Tehát pl. a youtube esetén csak ők döntik el, hogy a videókban hova és milyen módon integrálják a reklámokat. De ha már átmész mittomén a Vimeo-ra, ott már más lesz a módi, mert az meg egyedül rajtuk múlik. Könnyű belátni, hogy milliónyi weblappal nem egyeztethet senki.
  • gforce9
    #16
    De ki lehet dolgozni módszert az ellenőrzésre is. Főleg olyan nagy cégekkel karöltve, akik lényegében szinte az összes weboldalon ott vannak. Ha egy google tud bármiről lényegében analyticsot akkor erre is lehet toolt fejleszteni. Szándék és akarat kérdése. Vagy a másik lehetőség, hogy enm változik semmi és a blokkolókra egyre nagyobb igény lesz és csak pereskedés és szívás a vége.
  • TokraFan
    #15
    Valamit itt nem jól értelmezel. Nem konkrétan a reklám a zavaró -tehát a tartalom-, hanem a reklám megjelenítéséhez használt módszer (banner, ablak, felugró stb.)! Semmilyen beleszólása nincs a reklámcégnek abba, hogy az adott weboldal, portál vagy akrámi, milyen módon helyezi el a reklámblokkokat vagy modulokat. Ez ugyanis egyéni döntése a weblap készítőjének, üzemeltetőjének. Ugyanazt az AdWords tartalmat én mint weblaptulajdonos, integrálhatom a cikkekbe, a fejlécbe, az oldallécbe, vagy éppen offenzív módon a user pofájába egy fél képernyőt kitakaró felugró ablakban. Magyarán, nem tudsz kivel tárgyalni, mert a reklám megjelenítési módjára nincs ráhatása a külső reklámcégnek!
    Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2016.04.27. 21:29:16
  • gforce9
    #14
    Hogy csinálnám? Teszemfel én mint google és én mint facebook beszélgetést kezdeményeznék mind a blokkolók gyártóival, mind pedig a reklámozó cégekkel a közös ügy érdekében. Ha így létre tud jönni egy normális alap aminek a betartásával a blokkolók nem üzemelnek, akkor a többiek hamar sorbaáálnak vagy ott továbbra is menni fog a blokkoló. Marhaegyszerű. A legnagyobbaknak kell lépni a legtöbb pénzt úgyis ők keresik. Nem kell ehhez túl sok minden. Csak párbeszéd kéne a pereskedés helyett. Hamarabb lenne eredmény.
  • bdzsana
    #13
    "a tartalomszolgáltatónak és a reklámozónak anyagi érdeke fűződik ahhoz, hogy a reklámok eljussanak a közönséghez. Mivel elpofátlanodtak a jónép blokkolót használ. A megoldás, hogy normális szintre vegyék vissza a reklámokat."

    Wáááóóó. Mekkora ötlet már!!!! És te mint reklámszolgáltató vagy tartalomszolgáltató aki így gondolkozik, hogy veszed rá a többi egymilliót, hogy ugyanígy gondolkodjon? Elég ha csak 30% nem úgy gondolkozik mint te, a userek tovább fogják használni az adblokkot, ami téged is ugyanúgy megfog. Ha nem te vagy az Amazon vagy a Google akkor nem fogsz tudni megállapodni a blokkerekkel.
    De komolyan érdekel, hogy hogy csinálnád egy reklámszolgáltató helyében.
  • bdzsana
    #12
    -Ahhoz, hogy a userek ne használjanak adblockert, ahhoz az kell, hogy egyik reklámszolgáltató se szolgáljon pofába mászó reklámokat.
    Remélem tiszta, hogy ez lehetetlen. Ugyis lesz olyan aki teljesképernyős vírusokkal fog bombázni.
    -Ha már adblockert használ a user, akkor olyat akar ami jól működik. Ezért az az adblocker ami sok reklámszolgáltatóval fog megegyezni, az nem kell majd a usernek. Hiába csak az elfogadható reklámokat engedi át.
    -Ahhoz, hogy kevés reklám is hatékony legyen, sok adatot kell tudni a userről, amit a user megint nem akar.

    Persze vannak fű alatti megegyezések az adblockerek és reklámszolgáltatók között. De ez így szabályozatlanul csak a legnagyobbaknak kedvez. Csak a legelterjedtebb adblocker teheti meg, hogy azért csak átenged egy két reklámot, és csak a legnagyobb reklámszolgáltatók tehetik meg hogy ezért fizetnek.

    Ki van zárva, hogy ezt valaha is párbeszéd formájában rendezni fogják.
    Erre törvényi szabályozás kell, ami megint csak problémás, ugyanis ezt nem lehet minden országra ráerőltetni.
  • gforce9
    #11
    Hát jó sok nem releváns példát felhoztál...... Tudod mi a különbség a példáid és a jelen cikk esete között? Elmondom: a tartalomszolgáltatónak és a reklámozónak anyagi érdeke fűződik ahhoz, hogy a reklámok eljussanak a közönséghez. Mivel elpofátlanodtak a jónép blokkolót használ. A megoldás, hogy normális szintre vegyék vissza a reklámokat. Mert a kevesebb reklám is jobb, mint a fullra leblokkolt. Ismételten kérdem, te miért is tartod ezt lehetetlennek a megvalósítását? Nem láttál még normális partneri együttműködést egy probléma megoldásának kapcsán? Persze lehet menni a bíróságra is, ahol jól elküldik őket a vérbe és nem csak a meg nem jelenített reklámokat bukják, hanem a perköltséget is. Vagy esetleg le lehet ülni tárgyalni a nagyobb cégeknek egymással a reklámok kapcsán.
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2016.04.27. 14:33:02
  • Polemius
    #10
    "Azt is érdekes lenne jogi szempontból vizsgálni, hogy egy reklámblokkoló mennyire jogosan módosítja egy honlap tartalmát,"

    Megmondom: felesleges vizsgálgatni jogi szempontból, mert nem módosítja.
    Ha valamit módosít, akkor az a felhasználó gépére letöltődött tartalom, ám normális reklámblokkolónál le sem töltődik.

    Jóhogynem már kártérítést akarnak követelni.
    Ja, hogy évekkel ezelőtt ezzel már az Index próbálkozott?
    Marha gyorsan visszakoztak is, nem győztek meaculpázni.
    Mindenesetre én azóta minden egyes reklámot letiltok amit az Indexen és aloldalain véletlenül meglátok.

    Nem kellett volna globálisan elkurvulni, és akkor nem lenne elege a usereknek a tolakodó reklámokból. Pláne akkor, ha éppen korlátozott, vagy adatforgalom után fizetett netet használ.
    Az _én_ pénzemen küldözgetnek reklámot, és még fel vannak háborodva, ha nem akarom megnézni? Az kéne még, hogy majd a postás is portósan feladott reklámlevelet hozzon...
  • barret
    #9
    Ugye ezek nem gondolják komolyan hogy forgalomkorlátos mobilnettel majd nézegetem a fél képernyős animált reklámjaikat? És akkor még nem beszéltem a felugró teljes képernyős reklámokról...
  • NEOreg3
    #8
    már így is elegem van, hogy minden egyes oldalon hozzá kell járulnom a sütikhez, nem akarok majd reklámblokkolós üzeneteket is leokézni
  • bdzsana
    #7
    Igen mert az. Ennyi elvvel nem lenne szükség semmilyen törvényre és szabályra.
    A dohányosok és nem dohányosok beszéljék meg egymással, hogy ne zavarják egymást. A biciklisek és az autósok is egyezzenek meg egymás között. A kiskereskedők is a nagykereskedőkkel. stb stb. Mert ugye ez így megy, ilyen egyszerűen.

    Ennél sokkal egyszerűbb dolgokat sem lehet egy falun belül megoldani párbeszéddel.
    Itt ahol ennyi szereplő van és ennyi érdek és az egész világot behálózza, pedig egyenesen lehetetlen.

    Utoljára szerkesztette: bdzsana, 2016.04.27. 12:39:37
  • Szefmester
    #6
    Mi történik ha nem látom a tartalmat, blokkolót használok, de azt mondom nem használok blokkolót? Ha már "megzsarolnak" hogy nem láthatom az oldalt ha blokkolót használok...
  • gforce9
    #5
    Hogyan gondolom? Mondjuk esetleg párbeszéd kellene a reklámblokkolót gyártó cégek a tartalomszolgáltatók és a reklámozók között. Ja hogy ez macerás és melós dolog? Dolgozni meg büdös? Hát akkor így jártak.

    Úgy kérdezed ezt, mintha megvalósíthatatlan csodát írtam volna.
  • bdzsana
    #4
    "A szervezet indoklása szerint ugyanis ahhoz, hogy megállapítható legyen, hogy valaki reklámblokkolót használ, előzetesen át kell kutatni a böngészőjét. Ez pedig komoly beavatkozás az illető magánszférájába és ilyen lépésre a felhasználó beleegyezése nélkül nem kerülhet sor."

    Jó akkor legyen illegális az is, hogy a script felismeri az OS-t, vagy a böngészőtípust, és arra optimalizált módszereket alkalmaz. Sőt legyen illegális, hogy a weboldal lekéri a geoadatokat és a megfelelő nyelven jeleníti meg a tartalmat.
    Ez mind mind a user privát szférája. Az ő dolga milyen OS-t, bögészőt használ és éppen hol....
  • bdzsana
    #3
    És ezt mégis hogy gondolod? Ha nekem, mint tartalomszolgáltatónak van egy weboldalam visszafogott reklámokkal akkor ugyanúgy rám is hat a reklámblokkolók hatása. Mégis mit kellene tennem ebben az esetben?
    Úgy beszélsz a reklámszolgáltatókról és tartalomszolgáltatókról, mintha egy személy lenne. Itt több százmillió entitásról beszélünk ahol az egyik így gondolkodik másik úgy, de nem tudnak hatással lenni egymásra.
    A normális reklámszolgáltató/tartalomszolgáltató nem tud mit tenni a pofátlanokkal szemben.
  • gforce9
    #2
    Igen ez az érdekes, hogy a tartalomszolgáltatóknak és a reklámozó cégeknek egy dolog nem fordul meg a fejükben..... Mégpedig az, hogy esetleg a reklámblokkolóknak oka van. És ha az okot megszüntetik, akkor az okozat is megszűnik. Meg kell szabadulni a pofába mászó zavaró, idegesítő, tartalmat kitakaró vagy megzavaró reklámoktól és a reklámblokkolók okafogyottá fognak válni. Ez a dolog meg se fordul a fejükben....
  • RelakS][
    #1
    A reklámokat közvetítő cégeket kéne rávenni, hogy csak ellenőrzött, a felhasználót nem zavaró reklámokat tegyenek közzé.
    Meg a youtube-ból kitiltani a videó közbeni reklámokat.
    Ezután felőlem mehetne is az adblock a szemétbe, sokáig frankón megvoltam nélküle. (meg volt olyan reklám, ahol leesett az állam, mert a flash látszólag nem téglalap alakú területen volt O_o)