kvp#2
"Azt, hogy ezt hogy ápgrédelik talán jobban ki kellett volna fejteni a cikkben."
Az eredeti szoveg:
"...airlines and aircraft manufacturers may consider all available and emerging technologies which can deliver the one-minute location tracking requirement specified."
Szoval ugy oldjak meg ahogy tudjak. Ez azt is jelenti, hogy dobjak a regi rendszert es siman a meglevo diagnosztikai uplink-en megy az elo adat. (ami egyebkent az MH370-esnel is ment volna, ha nem mondjak le az elofizesest) Ugy nez ki, hogy eleg lesz ezeket az adatkuldeseket kotelezove tenni. A folyamatos fedelzeti szorakoztatoelektronikai halozati kapcsolat miatt ez nem igazan lesz tul nagy teher a cegeknek. Ezen a kapcsolaton at a pozicio mellett akar a teljes adatmennyiseget is felkuldhetik (adatok, hang + kep), tehat akkor mar a fedelzeti adatrogzitokre is csak az utolso 60 masodperc miatt lehet szukseg. Olcso es egyszeru megoldas, raadasul nem igenyel nagyon fejlesztest vagy befektetest sem.
#1
1970-es évek eleje óta globális, műholdas vészjeladó hálózat működik (121,5 MHz, digitális 406 MHz). Azt, hogy ezt hogy ápgrédelik talán jobban ki kellett volna fejteni a cikkben.