kvp#1
Rossz a cikk megkozelitese. Az autok kozponti elektronikajaert egy reszleg felel, ok irjak a szoftvert. A periferialis rendszerek, pl. a fekrendszer alacsonyszintu vezerleseert pedig az adott komponens beszallitoja felel. Ha ket gyarto rendszere kerul beszerelesre, mert masfajta fek van elol es hatul, akkor is csak a tenyleges mukodesert felelnek, a kozponti szoftver meg majd szol, hogy mekkora erovel. (a fekrendszereknek azt sem kell tudniuk, hogy miert fekez az auto es a robotpilota vagy a sofor fekezett-e, eleg ha tudjak, hogy kell es mennyire)
A szoftverfrissitesekkel kapcsolatban is tevedesben vannak. A fekrendszert ha jol van kitalalva soha nem kell frissiteni, ellenben a robotpilotat lehet erdemes, a szorakoztatoelektronikat meg valoszinuleg kelleni is fog. De nem egyben hanem komponensenkent, lehetoleg a rendszer fontossaganak megfelelo szintu teszteles es audit utan. Igy lehet akar naponta is frissiteni, de a kritikus komponenseket csak nagyon ovatosan szabad. Persze minden nem teljes vertikalis integraltsagu gyar mar most is igy tesz, csak van nehany nagyobb oskovulet akik nem kovettek az ipar fejlodeset az elmult evtizedekben.