7
-
#7 Hibrid autónak városban van értelme. Rövid táv, sok viszonylag kis sebességű és távolságú gyorsítás, lassítás, indulás megállás. Itt előjön a villanyautószerűség előnye.
Autópályán, márpedig a repülőutak inkább erre hasonlítanak, a hibrid értelmetlen. Plusz hajtáslánc, tömeg, amit a hosszú útra optimalizált belsőégésű hajtómű cipel, gyak feleslegesen. -
gforce9 #6 A hibrid nem azért hibrid, mert abból nyer energiát amit forgat..... -
Whysper #5 Van rá példa. Ezért hibrid és nem ezért Full elektromos.
Kb mint a napelemekkel felszerelt repülőgép. Ami megállás nélkül repül. nem csak a napelemekből szedi az áramot.SPOILER! Kattints ide a szöveg elolvasásához!("vízbűl szedi ki az oxygént")
Utoljára szerkesztette: Whysper, 2016.01.14. 12:14:53 -
gforce9 #4 Abból nyernél vissza elektromos energiát amit a villanymotor hajt? -
Whysper #3 Ebben igazat adok neked ,de ahgoy a kerék pörgéséből energiát termelsz dinamóval . Ahhoz hasonlót a turbina pörgéből is lehetne energiát visszanyelni. Azért mert azért egy bicikli keré meg egy Turbina másodpercenkénti fordulatszáma kicsit többszöröse...
-
#2 Szerintem nem a hibrid, hanem a metán/földgázas üzemanyagcellás meghajtásban kéne gondolkodni. Autóknál dettó, a technikailag rémálomszerű hidrogénes helyett. -
kvp #1 A NASA tud dizel elektromos repulot epiteni ha akar, a greased lightning is ilyen lett. A gyakorlatban elsosorban az a gond, hogy a jelenlegi hajtomuvek hatekonysaga nagymertekben kozeliti a maximalisan elerhetot es a repulok ritkan 'fekeznek', hogy energiat lehessen visszanyerni. Ezert ha egy elektromos hajtaslancot tesznek a meglevo (kvazi egysebesseges) tisztan mechanikus hajtaslanc helyere, az csak nagyobb energiaigenyt jelent.
Az egyetlen energiasporolasi lehetoseg a felszallasnal szukseges extra toloero elektromos forrasbol torteno eloallitasa, mert akkor a hajtomuvek meg nem idealis magassagban (felszinhez kozel) dogoznak es az aksik a felszallas elott kornyezetbaratabb aramforrasbol is feltolthetoek. Itt tudna egy villanymotor rasegiteni a mukodesre, de ahhoz nem a fenti kepen szereplo farokhajtomuves megoldas lenne az idealis, hanem mondjuk a sugarhajomuvek inditomotorjait atalakitani nagyobb energialeadasra, azaz kavzi impelleres uzemmodban jaratni oket. A modositashoz csak nagyobb aksik es egy erosebb motormeghajto aramkor kell. A sporolas merteke viszont nem biztos hogy eleri az aksik tomege miatti plusz teher altal okozott veszteseget. A gepek altal hasznalt fosszilis uzemanyag energiasurusege pedig meg mindig nagyobb mint a modern akkumulatoroke.
ps: ha az aksik energiasurusege nagyobb lesz mint a kerozine, akkor viszont pillanatok alatt el tud terjedeni a tisztan elektromos repulo, mert meg fogja erni azt hasznalni. (csak az uzemanyagtartalyok helyere kellene berakni aksi csomagokat es a hajtomuvek helyere egy impelleres villanymotoros hajtomuveket, mas attervezes nem igazan szuseges a mai megoldasokhoz kepest)