25
  • tobias88
    #25
    Tényleg kiváló játék. Billentyűzettel annyira megtetszett (bár nehéz volt), hogy vettem is egy kormányt hozzá :) (viszont azt nem értem, hogy miért vannak külső nézetes képek többségében, ugye nem úgy játszol?)
    Utoljára szerkesztette: tobias88, 2016.01.08. 09:58:42
  • Solt
    #24
    Nem kicsit emlékeztél rosszul, mert a kiinduló állításból gyakorlatilag semmi nem felelt meg a valóságnak! :D

    Én igyekszem követni a "Norbik" nyilatkozatait, de nem emlékszem olyanra, hogy a Michelisz helyükre tette volna a szimulátorokat. Azzal mindenki tisztában van, hogy az egyik legfőbb tényező, a fizikai hatások kimaradnak a képletből, ergo bármilyen jó egy szimulátor, a valóságtól ebből a szempontból messze elmarad. Ettől még viszont rengeteg más dologra kiválóan alkalmasak, nem véletlen, hogy mindkét Norbi ezeknek köszönheti a pályafutását. Ha pedig figyelmesen elolvasod a Kiss Norbi szavait, ő sem a szimeket kritizálja, hanem azt említi meg, hogy a nem lézerszkennelt pályák nem alkalmasak pályatanulásra, és ezek viszonylatában hozza a Tom és Jerry-s példát.

    Egy szó mint száz, a #16-s hozzászólás teljesen fals. :)
  • Ender Wiggin #23
    Ma már minden pályajátékot lézerszeknnelnek. Lehet, hogy ők ketten nem játszanak, de vannak sokan, akik meg igen (bajnokok is pl. az iRacinggel). Arról nem is beszélve, hogy a NASCAR-os Harvick meg Hamlin egy régi PC-s szimnek tulajdonítják egy-egy pályán elért sikerüket. Hamlin konkrétan, tök kezdőként nyert Poconoban az NR2003 alapján tanulva a pályát. És még háromszor az következő pár évben. A youtube videókból meg lehet tanulni a pálya vonalvezetését, de a szimekből meg azt, hogy hogyan vezess rajtuk.
  • MasterMason
    #22
    Maradjunk annyiban, hogy Kiss Norbi meg a Michelisz Norbi is ezeknek a "játékokban" való gyakorlásnak köszönheti azt, hogy egyáltalán bekerültek az autóversenyzésbe... Ugyanis rongyosra hajtották őket, és ezekben tanultak mindent. Minden megtanulhatsz a vezetésről ezekben a programokban, még úgy is, hogy nem 99.9%-os szimulátorokban tolták.
  • MasterMason
    #21
    Ehhez képest a forma 1-es meg nascar meg egyéb csapatoknak is építenek teljesen valósághű szimulátorokat kimondottan erre szakosodott cégek, olyan technikával, hogy 99.999999%-os pontossággal adja vissza a valóságot. Nem beszélve arról, hogy már eleve az autó és alkatrész fejlesztés is szimulátorokban zajlik elképesztő teljesítményű munkaállomásokon. Csakhogy ennek olyan pénzügyi meg technológiai követelményei vannak, amelyeket csak milliárdos valódi versenycsapatok engedhetnek meg maguknak.

    De nem csak a versenyautók hanem a repülök is minden esetben számítógépes szimulációk eredményeként jönnek létre és tökéletesítik azokat. Meg sem épülhet egy repülő addig, amíg szimulációk tíz meg százezreit nem futtatták le rajtuk...

    Emellett a tehetősebb emberek számára is elérhetőek már olyan szimulátorok, amelyek nagyon komolyak, annak ellenére, hogy nem a több százezer meg millió hanem "csak" a pár tízezer dolláros kategóriába tartoznak. A jól menő gazdag autóversenyzők nagy részének is ilyenek vannak otthon...


    Utoljára szerkesztette: MasterMason, 2016.01.05. 00:13:58
  • ElNano
    #20
    Bazdmeg, rosszul emlékeztem, ez a Kiss Norbis dolog volt az. :D Hazudni meg nem szoktam...

    De Michelisz is fikázta már finoman a szimulátorokat, vagyis nem az, hogy fikázta, inkább a helyükre tette - játékok oszt csókolom. Tulajdonképpen Kiss Norbi is ezt mondja.
  • Solt
    #19
    Az is lehet, vagy szimplán csak valami okosat akartál mondani, aztán ez lett belőle! :D Jó lenne, ha szánnál rá időt, mert azért ez egy elég erős mondat, ami, hogy őszinte legyek kétlem, hogy így ebben a formában elhagyta a Michelisz Norbi száját!

    Ez elhangzott Kiss Norbitól,

    "Szimulátorozol még?

    Igen, de nem olyan intenzitással, mint régen, de nincs is annyi időm rá. Amikor van lehetőségem, akkor csinálom azért.

    Élvezetből csinálod, vagy lehet belőle tanulni is?

    Pályatanulásra annyira nem alkalmas, mert egy-két pályától eltekintve nem olyan tökéletesek a digitális verziók, csak néhányról van olyan lézerszkennelt verzió, ami elég élethű, a kisebb pályák, ahova járunk, azok nincsene is így beszkennelve, talán a Nürburgringet csinálják meg idén. Ezeket is be lehet szerezni, de egyáltalán nem élethűek, sőt, akkora a különbség, mintha az ember nézné a Tom és Jerryt, aztán elé raknának egy macskát és egy egeret.
    Versenyzésre viszont nagyon jó, hús-vér emberek ellen, valós időben. Kitapasztalni, hogy kinek mi az erőssége és gyengesége, ebben felkészít a versenyre, de a pályára nem. Arra sokkal jobb, ha megnézek egy videót a YouTube-on a pályáról."

    Forrás

    Szóval, ha nem veszed magadra, forrás hiányában az idézet mondatodat igencsak kétkedve fogadom.
  • ElNano
    #18
    Hát most nem találom és akkor biztoshogyhazudok. :D Majd linkelem ha belebotlottam, nem óhajtok erre komoly időt szánni. Valamelyik boxutcában mondta egyébként.
  • Solt
    #17
    Linkeld be azt az interjút légy szíves.
  • ElNano
    #16
    Nem olyan régen volt Michelisz Norbival egy interjú, abban elmondta, hogy bármelyik szimulátor úgy viszonyul a valósághoz, ahogyan egy matchbox. Hát ennyit erről, talán jobban átlátja ezt, mint a szobavilágbajnokok az AI ellen...
  • Solt
    #15
    EBBEN a nézetben kell játszani, és rendben lesz a sebességérzet. Nem emiatt nehéz a játék, hanem azért, mert a rali a valóságban is rendkívül összetett vezetési tudást igényel, össze sem lehet hasonlítani például a pályaautózással. Ha lenne lehetőség ezekkel az autókkal a valóságban is menni, valószínűleg még addig sem jutnánk el ameddig a játékban sikerül... legalábbis azzal a tempóval.

    Az első és legfontosabb, hogy alaposan vissza kell venni az elvárásokból, és törekedni arra, hogy ha kell sokkal lassabban, de végigérjünk a szakaszon. Amikor sikerül tízből tízszer épségben végigérni, akkor el lehet kezdeni keresni azokat a pontokat, hogy hol mehetnénk gyorsabban.

    Ez egy összefoglaló a szilveszter raliról... nézzétek meg, hogy a profi pilóták mennyit hibáznak, és gondoljátok végig, hogy mi ettől a szinttől hol vagyunk!


    Utoljára szerkesztette: Solt, 2016.01.04. 11:44:42
  • lac coo
    #14
    szerintem meg itt az egyik legjobb a sebességérzet, pedig ami nem árkád autós , azt mindet hasznláom nagyjából .
  • wollnerd #13
    Nekem is nagyon nehéz a játék...
    tulajdonképpen ezért lehet hogy épp ezért vagyok halandó csak legalább az ablaktörlő nézetben játszani a logitech g27-essel, mert akkor látom akkor a sebességmérőt és figyelem azt, hogy megfelelő sebességgel vegyem be a kanyart, jól sejtem?
    Illetve ha lenne sebességérzet, akkor könnyebb lenne valóban?
  • erieskrisz
    #12
    fejlesztők sem igazán tudtak mit kezdeni a sebességérzet megvalósításával. ez itt a lényeg én is elkezdtem marhára tetszik a játék de a sebességet tényleg nagyon nehéz érezni ezért marha nehéz a játék
  • Solt
    #11
    Ilyen cikket miért nem arra bíztok, aki legalább egy kicsit ért hozzá? Akit érdekel a játék, normális infókért nézzen be a topikjába...
  • Pyotr
    #10
    Tökéletesen igazat mondasz amennyit te vezettél az életedben és játszottál ezzel a játékban köszönő viszonyban sincsenek:)
  • Ender Wiggin #9
    Használhatatlan, ezért játszanak némelyik játékkel a profi autóversenyzők is (és belső nézetből, mert az élethű), sőt némelyik esetében a fejlesztésben is részt vesznek... gratulálok a meglátásodhoz. És a szimulátor világ csúcsa, az iRacing (a NASCAR például a bajnpknak 10 ezer dollárrt ad a szezon végén) pont azért csak belsőnézetet engedélyez, mert a külső az konzolos vérpistikéknek való.
    Én csak annyit tennék még hozzá, hogy vezettem pár európai versenypályán versenyautót (már ahol lehet bérelni), és a belső nézetes játék 10 éven át kialakított egy csomó reflexet, plusz, hogy mennyire köszönőviszonyban vannak a mai játékok meg a valóság: részt vettem a pilóta oktatásban is az adott páplyákon, és szinte minden tanács, amit ott kaptam a játékokban is jobb köridőt eredményezett, legyen az F1 vagy túraautó.
  • lac coo
    #8
    Az ev nagy pozitiv meglepetese ez a jatek. Remek !!!
  • who am I 7
    #7
    mivel a legtöbb játékban szinte használhatatlan a belsőnézet (korlátozott látószög) az igazihoz képest, lehet te még nem vezettél autót, én már több mint 15 éve, majdnem mindennap. na a valós vezetés élménye meg ezek a maki programok, köszönő viszonyban sincsennek egymással.
    lehet, hörögni, hogy jajj én szimezek (ir,factor,acorsa stb), dehát még az is vérgagyi a valós éleményhez képest.
  • Nortai
    #6
    "Hiába mondja ugyanis a navigátor, hogy kapcsoljunk vissza kettőbe, és vegyük be finoman a jobbos kanyart, "

    Ilyet sose fog mondani a navigátor mert nem azt mondja, hogy hányba kell váltani hanem azt hogy milyen erősségű a kanyar.


    Utoljára szerkesztette: Nortai, 2016.01.03. 15:39:03
  • Fbn Lx
    #5
    meme
  • ElNano
    #4
    Oké. Codemasters cucc. Majd ha egyszer, kb. két év múlva kétezerért adják megveszem és játszok vele 50 percet.

    Amúgy szerintem mindenki olyan nézetben autókázik, ahogy neki megfelel, beleszólása ebbe senkinek egy deka nincs.
  • Piszkos  Fred
    #3
    Szerintem hasznos hogy főleg ilyenek vannak a cikkben, jobb képet kapunk az autókról és a látványvilágról így :)
  • dzsagon
    #2
    én szívlapáttal fenyítenem meg azt aki külső nézetben játszik egy autós játékkal.
  • Különc
    #1
    "Hasonló játékok: Colin McRae Rally, Colin McRae: Dirt"

    DansGame EleGiggle 4Head FailFish