4
  • Macropus Rufus
    #4
    " hogy nem fogja hagyni a túlhordott gumikat, vagy a leromlott műszaki állapotot."
    ezeket most is meg lehetne csinálni. Nem kell ehhez szgép vezette vas.

  • Macropus Rufus
    #3
    pontosan ezektől. Amíg arra képtelenek a szakemberek(?), hogy egy telefont megvédjenek a támadóktól addig nem kellene engedni, hogy 40t teher 80km/h mászkáljon önállóan. (de akár csak egy 1.5t autó)
    (mondhatnék szgépet is... Amióta vannak azóta nem tudják megvédeni őket a támadóktól.)
    Példádnál maradva: a sofőr azért alszik el mert hülye és nem pihent eleget és nem azért aludt el mert feltörték az agyát 4736km távolságból és elaltatták. Nem ugyan az.
    Egy szgép vezette kocsik rendszerbe kötve gy.k. fegyverként használhatóak. Összehangolt támadást lehet velük kezdeni pl. a gyalogosok ellen. Vagy csak simán egy DDoS dámadás jellegű attak éri őket és leblokkol mondjuk Budapest összes robot autója ott ahol van. Jelen pillanatban is rengetek biztonsági rés van minden rendszerünkben. Garancia arra, hogy a kocsikéban nem lesz, nincs ( már most is törhetőek a vasak, csak mivel zárt rendszerűek (nincs külső adatkapcsolat) ezért nehezen törhetőek. De ahol van kifelé is kommunikáció pl. bluethoot a navihoz, ott már cumi van). Ezt már bebizonyították pl. a Toyota Lexus RX400h esetében amikor a Navi BT kapcsolatát használva törték a kocsi rendszerét. A vezérlésig nem jutottak el, de azért a féket szépen tudták használni, sőt: téves infókat is tudtak adni a kocsi vezérlésének, hogy ő maga álljon le.
    Igen, nem örülök annak, hogy egy ilyen megbízhatatlan biztonsággal felszerelt rendszer (értsd: számítógép) fogja vezetni a kocsikat.
  • gforce9
    #2
    Ne haragudj, de elalvó söfőrök miatt vagy gondatlanság miatt hány haláleset történik? Ezektől félsz, ahol a rendszerbe valószínűleg az is bele lesz integrálva, hogy nem fogja hagyni a túlhordott gumikat, vagy a leromlott műszaki állapotot. Pont ezektől félsz? Hát én nagyobb biztonságban érezném magam az autópályán, ha ilyenek közlekednének. Ezek a rendszerek túlbiztosítottak sokszorosan, ha meg üzemzavar van, szól a sofőrnek, aki esetleg így nem olyan állapotban veszi át a volánt mint a mosott szar.
  • Macropus Rufus
    #1
    azért jó, hogy a Google esetében még az is gond volt, hogy az állatokat nem ismerte meg (kutya, macska stb.) és ezért gond nélkül át is ment rajtuk adott esetben (1-2 nappal ezelőtti a Google autóról szóló cikkben olvastam). És itt meg egy kamiont akarnak rászabadítani az utakra... Remek. Ha ez hibázik akkor ott garantált a halál. 40 tonna mozgási energiáját nem nagyon fogja megfogni egy fa vagy egy kerítés...

    Én félek ezektől a szaroktól. Sok autógyártó még azt sem tudta megoldani, hogy a kocsija vészfékezzen ha a szitu olyan. A Volvo pl. rendszeresen telibe veri a falat (v. autót. Attól függ mi van a bemutatón). De a Merci sem panaszkodhat: nekik az AutoBild újságírójával együtt ment a falnak a Merci. Most meg kamiont engednek ki.

    Az első komolyabb balesetnél vélhetően jó hosszú időre el lesznek tiltva a robot autók a közutaktól.