6
  • end3
    #6
    "Ezeket az információkat anonim módon gyűjtenék össze, de úgy, hogy a későbbi kereséseket személyre lehessen szabni."

    Csak én érzek "rendes" ellentmondást?

    Nincs szükség a reklám "személyreszabásra". Hiába gondolják úgy, hogy jobban hat. Nem, nem hat jobban, sehogyan sem hat. Mindenkinek megvannak a beszerzési csatornái, és a kedvelt információs csatornái is. Ráadásul az eszközök is hozzá, hogy bármilyen nemkívánt reklámot kikerüljön, bármilyen médián próbálják is a torkán lenyomni. (Ugye a primitiv TV-s "ilyeneknél" már évtizedek óta a távkapcsolós csatornaváltás a reklám idejére.)

    Ha nekem szükségem van bizonyos információra, feliratkozok hírlevelekre. Meg is tekintem azokat, még aggódok is, ha néhány napig nem kapok. Olyan nem jöhet be, amire nem jelentkeztem. Ha mégis bejön, megnyitás, olvasás nélkül "spam"-ként törlődik. Ha olyan dolgot vennék amiről fogalmam sincs, akkor teszteket, tartalmas műszaki leírásokat olvasok. Ha valami ilyen formában új technológiai reklám, akkor nem is akarom kikerülni, mert számomra is hasznos. Ezek a normális reklámozás útjai.

    Eladni valamit úgy lehet, ha igény, szükséglet merül fel rá. És annak, aki fizetőképes és akinél ez felmerül. (Közgazdaságtan, marketing.) A többi eladás átverésre épül, és akit egyszer átvertek, az a továbbiakban haragudni fog. Az átverős reklámozóra, gyártó cégre, és ha sokszor megtörténik, a reklám műfajában mindenre és mindenkire.

    Emiatt kicsit később majd felnő egy újabb generáció, aki úgy fogja kivágni az egész "internet-játékot", ha ez a stílus nem változik, ahogyan ma az albán kecskepásztorok "nemtudják de teszik", azaz élnek nélküle. (gondolom én...) Zsigerből fognak elutasítani minden civilizációs ilyen "ártalmat".
  • Skylake
    #5
    Nyugalom. Íme egy hasonlat: amióta van a net, vannak reklámok. Egyre több, és egyre zavaróbb. Mindez megszülte az igényt arra, hogy reklámblokkolókat fejlesszenek ki. Ma pedig ezek az abszolút első helyen vannak a különböző böngészőokosító célú letöltések között. Mindez azért van, mert a reklámozás jelentős része a webre tevődött át, és emiatt szükségszerűen mérhetetlenül elszemtelenedett, és gusztustalan intenzitásúvá lett.

    Ezek az intelligens asszisztensek is hasonló pályát fognak befutni. Most ezek előállítói megpróbálnak hype-ot generálni, azonban a netező közönség, máshogy nem, majd saját bőrén megtanulja, hogy a s*ggük virtuális körbenyalása a szent "hatékonyság & kényelem" jegyében egyben reklámokkal történő kontextuális megbombázásukat is jelenteni fogja. A reklámozók részéről tökre érthető a dolog, hogy miért kaparnak: kezd bedőlni a jelenlegi reklámozási modell, ezek a rendszerek nekik pedig azt ígérik, hogy az user minden online interakciójára a lehető legtöbb átkattintást fogja eredményezni. Nem csoda, hogy a másik oldalon, a "felhasználók felé" erősen promózzák ezeket, ha kell gerillamarketinggel is - lásd. ez a cikkecske, és ezért írtam rá azt amit korábban. És nem csak ők: a Mastercard számára azért buli például a mobileszközös fizetés, mert nem kell plasztiklapokat gyártani, chippel (nagy költségspórolás), másrészt remek biznisz a felhasználók vásárlási adatainak statisztikáit értékesíteni a nagy Big Data piacon! Így megy ez: nincs ingyenebéd!

    Azonban e asszisztens (kontextuális adatgyűjtő a másik oldalról) rendszereknek meg kell maradniuk egyfajta távolságtartás mellett. Azaz nem mehet túl a reklámozási célú funkció, és nem reagálhatnak az user minden egyes interakciójára valami reklámmal. De ez az önkorlátozás várhatóan nem fog működni.

    Összességében a fő cél: a felhasználók virtuális és valós magánéletében minden aspektus hirdetési felületté vagy hirdetési bemenő adattá alakítása. Ennek mai állatorvosi lova, csimborasszója, ikonikusan konzumidióta megoldása az Amazon Dash button-ja a jelenlegi technológiai lehetőségek szintjén.
  • Yagami
    #4
    És ez csak egyre rosszabb és rosszabb lesz...szép új világ.
  • ugh
    #3
    +1
    Tok egy rugora jar az agyunk...
  • Skylake
    #2
    Jaj de köll' nekik a hangmintánk is, jó ha az is megvan, nyilván. ;-)

    Egyébként, kedves olvasóink, a Microsoft Magyarország Kft, illetve a Google Kft. fizetett hirdetését olvashatták! Köszönjük megtisztelő figyelmüket!
  • barret
    #1
    Jól értem? A villamoson rá akarok keresni a PINA szóra,akkor hangosan bele kell ezt a szót mondanom a telefon mikrofonjába annyi ember előtt?
    Ugye azért meghagyják a szöveges bevitelt is? :D