7
  • kvp
    #7
    Magam reszerol orulnek, ha mind az amerikai genmodositott novenyzet, mind a nemet szoftver modositott auto eltunne. Zoldsegekbol termeszetesebbet, autokbol meg tenyleg keveset fogyaszto es szennyezo valtozatokat szeretnek. Ha ez csak elektromos autokkal es bio zoldsegekkel megy, akkor azzal.

    A dizelek karosanyag kibocsatasara van tokeletes megoldas, idealis egest kell biztositani, ami fix fordulaton (es nyomatekon), tovabba kisebb teljesitmenyen lehetseges. Egy pontosan beallitott fix fordulatu range extender-es dizel villamos auto nemcsak kevesebbet fogyaszt, de kozben sokkal kevesbe szennyez. Raadasul meg gyorsulni is tud, jobban mint a hagyomanyos mechanikus atvitelu tarsai. Ezt kiegeszitve a konnektoros toltessel siman kapunk egy jo autot amit varosban hasznalva (foleg a kisebb Europaban) az esetek tobbsegeben tisztan villamos uzemben is elvan es a motor csak tartaleknak van. (autopalyara, 300 km-es tav fole) Ha a vegsebesseget is korlatozzuk a maximalis teljesitmeny limitalasaval, mondjuk 120-130-ra, akkor meg tovabb javul a fogyasztas, mivel kisebb teljesitmenyre es fogyasztasra, de azonos meretben konnyebb kornyezetkimelobb motort kesziteni.

    ps: Igen, a tisztan elektromos autokban ehhez kepest nincs semmi, csak egy nagy aksi, egy kis doboz elektronika, egy egyszeru villanymotor, meg a tolto csatlakozo. Ha az aksik ara a tomegtermeles miatt lemegy, akkor a belsoegesu autokhoz kepest a villany teljes hajtasrendszere kb. annyiba fog kerulni, mint most egy inditomotor es a mostani ar toredekebe az uzemanyag. (foleg ha az adonal atallnak megtett tavolsag * ut tipus alapu szamlazasra)
  • UUUU
    #6
    Micsoda veletlen, ja hogy azok nincsenek. Nem, ennek az ugynek sincs sok koze az autopiachoz, annal inkabb a vilagpolitikai allapotokhoz, hogyan akarja az USA gyengiteni a nemetek gazdasagat, mivel az autopiac jelentos reszt kepez ebbol.
    A sok europaban elo kreten liberalis agymosott meg ennek hajbokol, mikozben az o eletteruket mergezik arab menekultekkel es ilyen huzasokkal. De meg ezt sem veszik eszre.
    Pedg Noam Chomsky mar reg kifejtette, mi zajlik europaban. "ha a gazda uvolt, a szolga behuzza fulet-fakat"
    Az jol latszodott a lehallgatasi botranynal is.

  • hungi
    #5
    És ezt a gyikemberek tudtával vagy tudta nélkül csinálták szerinted?
  • NEXUS6
    #4
    Ráadásul folynak a titkos (nem nyilvános) tárgyalások az USA/EU gazdasági összekapcsolásáról. Az EU-nak van pár kérdése, pl a GMO termékekkel ez egy ilyen kis visszacsapás, hogy ha ti nem engeditek be a sok génmanipulált terményt valami egészségügyi/környezeti kockázatra hivatkozva, akkor mi meg a dízelxarjaitokat.

    Az EU politikusai mellesleg több évtizede készítik elő ezt a fiaskót, persze nem tudatosan, amikor egy 70-es évek kicsijaira szabott tesztciklussal és nem Kg/fogyasztási/emissziós, hanem sima emissziós értékekkel próbálják befolyásolni az autóipart. A modern kocsik gyakorlatilag kis üzemek, amelyek a súlyosan korlátozott emissziós faktorokat alakítják át a kevésbé szigorúan vett tényezőkké és erre az energia, üzemanyag jó részét használják el. Pl anno amikor 95-körül a GM behozta az ECOTEC motorját, akkor ua, fogyasztás, mellett kisebb teljesítményt leadva produkálta a kedvezőbb emissziós értékeket. C20XE motor 7l fogyi, 150 lóerő, az utód X20XEV 7 liter fogyi 136 LE. 14 lóerő ment el bizonyos kedvezőbb értékek kinyerésére, miközben a motrokonstrukció lényegesen nem változott. És az ECOTEC motor különböző változatait 20 éve használta/használja a GM. Egy másfajta, bizonyos szempontból szigorúbb előírás, jelentős motorkonstrukciós fejlesztéseket kényszeríthetett volna ki. Ilyet jóformán csak a Mazda csinált, hiszen hagyományos 2l szívómotorokat, nem feltétlenül a hülye mérési ciklusra, hanem a hatásfok növelésére optimalizálták. De persze ahogy nézem a híreket az elektronikába azért ők is belepisztkáltak.
  • nkmedve
    #3
    A dolog úgy áll szerintem, hogy mindenki tudott a manipulálásról már egy ideje, beleértve az amerikai hatóságokat is. Most hogy kicsit megromlott a viszony Németország és az Egyesült Államok között (a közelkeleti helyzet miatt), persze kiderült a dolog teljesen "véletlenül".

    Kétlem hogy a VW lenne az egyetlen gyártó amelyik manipulált (lehet mások nem szoftverrel, hanem pénzzel tették ugyanezt), nincs akkora óriási technoloógiai fölénye egyik gyártónak sem, hogy olyan hatalmas különbségek legyenek a emisszós értékek között. Jóformán minden cég ugyan azokat a technológiákat használja és a beszállitók is sokszor közösek. Nagy valószinűséggel ez a helyzet a diesel személyautók durva visszaszorulásához fog vezetni, hacsak nem változtatnak a szabályzáson (amik egyértelműen a benzineseknek kedveznek). Ezen Európa és főleg a Német gazdaság hatalmasat fog veszteni (és nyilván mások nyerni fognak).
  • matatom
    #2
    Van akit ez meglepetésként ért? Ha az üzemanyagfogyasztási adatok lópikulát sem érnek (márpedig nem érnek), miért lenne jobb a helyzet a károsanyag kibocsátással? Én alapból úgy állok hozzá hogy legalább 20%-30% plusz a fogyasztásban, és ennek akár többszöröse a károsanyag kibocsátásban. Elöbbi töbszörösen igazolt dolog, az utóbbi meg levezethetö az elöbbiböl.
  • barret
    #1
    Jól meg kell büntetni az összes csaló céget,aki ilyet csinál!
    Ezek után bízzunk meg az általuk megadott emissziós adatokban?
    Vigyék a szarjaikat,és adják le a MÉH-ben kilóra.