9
-
#9 Ez a TTIP miatt van. A német ill európai autópiacot támadják, a VW és a BMW leáldozóban vannak. -
Ender Wiggin #8 Nem csak a VW-től, mert minden nagy csal, ez tutti. Ugyanakkor egyszerű nyomaték józsit rohadtul nem érdeklni, hogy mekkora a kibocsátás, ha étolajjal is elmegy a traktorja. Vagyis nem fog elfodulni a kedvenc márkájától. Én meg ugyanúgy szívom majd a kormot minden téli reggelen, mikor az egész utca csörögteti a szarjait fél órán át, mielőtt elindulna melóba. -
sola #7 A győri kollégáknak szerintem nagyjából mindegy, hogy dízel vagy elektromos hajtásláncokon dolgoznak.
Persze időlegesen rosszul jön majd, hogy a vevők elfordulnak a VW dízelektől és leesik a termelés, de talán később helyreáll a bizalom. -
sola #6 Ez a botrány az egészségünknek nagyon jól fog jönni.
Emiatt valószínűleg drasztikusan megszigorítják majd a kibocsátás vizsgálatokat és a csalásokra kiszabott cég és személyi kriminális büntetéseket. Szerencsésebb esetben a Winterkorn-t konkrétan lesittelik és az összes többi autógyár vezetőjének egy életre elmegy a kedve az ilyesmitől.
Tekintettel arra, hogy a dízelek valós kibocsátásával nagyon nehéz mit csinálni, ha a jelenlegi performancia elvárásoknak meg kell felelni, jó eséllyel az autógyártók elfordulnak a dízelektől és még az eddiginél is komolyabban nekilátnak beruházni a hibrid és tisztán elektromos autóikba (már most is van minden nagyobb autógyártónak ilyen termék vonala).
Ha pedig az autógyártás drasztikusan elmegy elektromos irányba, leesnek a gyártási költségek és felmennek az eladások, az már középtávon is nagyon feljavítja majd a nagyvárosok élhetőségét. Budapest különösen szennyezett, itt idővel nagyon érezhető javulás állna be.
-
Ender Wiggin #5 Ja, hát igen, az érintett motorok jó része GYőrben készül... minden azon múlik, hogy mekkora hatással lesz a botrány a dízel-uralomra. De lefogadom, hogy a MB és a BMW ugyanígy manipulál. De ha a botrány pármillió dízellel kevesebbet eredményez az utakon, már mindenki jobban járt. Főleg a nagyvárosok lakói... (elbocsátás ide vagy oda) -
#4 Remélem azért a győri elbocsájtásoknak nem fogsz ennyire örülni. -
Jawarider #3 Helyes. -
Ender Wiggin #2 ezeknél a kamu dízeleknél egy V8-as superchargeres autó is jobban védi a környezetet. máskérdés, hogy a fillérbaszók olcsóbban tankolják. -
#1 A TTIP miatt hasonló piacvesztések várhatók más európai vállalatoknál is.