9
  • zola2000
    #9
    2 év után nem kell félni a garanciavesztéstől, mehet rá a rom.
    (vagy nexus telefon)
  • Jawarider
    #8
    "Örökké tartó akkumulátoron dolgozik a Samsung "

    Ezeknek elmentek otthonról......
  • SupraMKIII
    #7
    Nah, megjött az aktuális negyedésves akkuforradalom témájú hír.

    Én állítom, hogy ezeket a marketing osztály írja! Persze, forradalom, pl. az elektromos autóban, meg mindenhol - majd ha kapni is lehet.

    Azt hiszem az ingerküszöböt egyetlen ilyen hír nem fogja elérni addig, amíg nem arról szól, hogy meg lehet venni...
  • MuldR
    #6
    Nem az akkukkal van itt baj, hanem az, hogy az elektronikai eszközöket 2 évre tervezik. Hiába bírja majd ki a telefon 100 évig, ha 2 év után nincs szoftver támogatottság és csak féltéglának használható. 2 éves 100 000 ft-os androidos telómra a sony nem adja ki a 4.4 es androidot sem, pedig bőven bírná a vas....naná. hogy a céges appokhoz minimum 4.4 kell. Dögöljön meg mind.

  • gosub
    #5
    Energiasűrűség, élettartam, töltési idő/kinyerési hatékonyság, tárolási veszteség, biztonság és ár a megoldandó feladat. Mindig valamelyik csorbát szenved, de reszeljenek csak hátha lehetséges mindezeket optimalizálni!
  • RAZOR27
    #4
    nyilván a konzumer piac bekaphatja és csak olvashat róla még hosszú hosszú ideig :D majd az unokáim talán...
  • sola
    #3
    @duke
    Szerintem az erőműveket nem elsősorban az induló beruházási ár érdekli, hanem az élettartamra vetített be/kitárolási költség. Ez pedig nagyon leesne az "örök életű" aksikkal. Beruházásra mindig lehet pénzt szerezni ha az (a bank számára is) bizonyíthatóan megtérül.
    Utoljára szerkesztette: sola, 2015.08.27. 20:31:46
  • sola
    #2
    Ez nemcsak a telefonokban jönne jól, hanem masszívan megtámogatná az elektromos autók és általában az energia tároló rendszerekre épülő "zöld" termékek versenyképességét.

    Az elektromos autók számára azért lenne nagyon előnyös, mert elévültté tenné a költséges-akkumulátor-cserétől való félelmet. Bizton lehetne azzal számolni, hogy ha egyszer megveszed az autót, akkor az aksi a kocsi élete végéig becsülettel fog szolgálni. Ez pedig hatalmas fegyvertény lenne, mert az elektromos autók hajtáslánca sokkal egyszerűbb felépítésű mint egy benzinmotoros autóé, ezért a várható alacsony-szerviz-költségű élettartama is sokkal nagyobb. Egy jó minőségű modern elektromos autó vevője (Nissan Leaf, BMW i3, Tesla...egyéb) ezzel bizton számíthatna 20+ éves élettartamra. (Még ha ő maga 4 év múlva vesz is egy újat mert burzsuj, a használtan való eladási ára a fentieket nyilván pozitívan befolyásolja, az új tulaj meg használja tovább boldogan). Ezeket figyelembe véve a magasabb induló beszerzési ár elfogadható lenne az elektromos autók számára (bár az áruk folyamatosan esik azért most még elég drágák a benzinesekhez képest).

    Az otthoni és közműves energia tárolóknál a megtérülés legfontosabb mutatója szintén az élettartam, azaz az extrém hosszú élettartamú aksik megjelenésével a tárolás kwh-ra vetített költsége leesne a béka segge alá, ami hatalmas előnyt adna az őket igénylő napelemes és szélenergiás termelő rendszerek számára. Ha a load-shifting költsége leesne, akkor a közművek masszívan nekiállnának szél és nap erőművek telepítésébe és szép ütemesen nekiállnának kivezetni a masszívan környezetszennyező + GW hatású szén és gáz erőműveket hiszen amúgy a szél már most is olcsóbb náluk, a nap pedig nagyon hamar szintén beesik árban alájuk, úgyhogy csak a base-load képesség volt az utolsó bástyájuk (ami ezzel ugrana is).

    Utoljára szerkesztette: sola, 2015.08.27. 20:32:54
  • duke
    #1
    "a drámai módon megugró élettartam, hiszen ezzel több százezer cikluson át megfelelő módon működhetnének az akkumulátorok,"

    Ez komoly fejlodes, es jo lenne ha lenenek ilyen akuk, ami emberi mercevel szinte orokeletuek, csak hat igazabol, mar jelenleg sem az elettartam a legnagyobb gondja az akkumlatoroknak, hanem meg mindig az aruk. Mert 8-10 ezer toltest kibiro litiumion akku mar evek ota kaphato, csak draga, mint ahogy minden aku draga, es ez hatraltatja a nap szel energiat, meg az elektromos autokat. Szoval inkabb a koltsegekre kene rameniuk.