18
  • zola2000
    #18
    Azt nem láttam (mondjuk a ps vitásat is csak hallottam) de a csávó 10 évről beszélt, és a 10 éves játékok (half life 2, dynasty warriors 4, oblivion) jól futnak mai mobil hardveren ... ha belegondolok 2003ban jött a nokia ngage, 2004ben a DS azok is a 10évvel régebbi konzolok (ps1-n64) szintjét hozták, tehát a mobil és nagy hardverek közti 10 éves különbség amiről a cikk ír reális.
  • Sir Cryalot
    #17


    én kicsi fov-ot és darabos frame-t látok egy aktuális mobilos "szuperchip"-en, ráadásul egy stilizált játékban, ami eleve sok teljesítményt nyer azon hogy stilizált.
  • zola2000
    #16
    A borderlands 2 a 4 éves ps vitán is az új patchel már játszhatóan fut, egy main?
    A 10 éves oblivion meg highon fut egy mai alsókategóriás windowsos tableten (z3735f atomos SOCal)

    Szóval 10 év múlva simán.
  • Sir Cryalot
    #15
    És mekkora a field of view-je van a Borderlandsnek a Tegra X-en ?

    Reális hogy pár éven belül 3x -os framerate is lesz meg 3x-os fov is ?

    Mert ha nem akkor pár évig még nem VR van hanem dudebro-szki meg buzzwordszki .
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2015.08.27. 19:05:33
  • Inquisitor
    #14
    Valamit csak jelent, ha már a Qualcomm nextgen chipjei "VR optimalizáltak" a gyártó szerint. Úgy értem nem csak a manus szerint haladnak erre a dolgok.
  • Sir Cryalot
    #13
    " Luckey meglehetősen kritikusan nyilatkozott"

    a nyilatkozást kinézem belőle , a kritika megalkotását már kevésbé :D
  • Dante73
    #12
    Mind szép és jó, de az emberek igen nagy százalékának van szemtengelyferdülése. (A pici, alig látható 2-5 fokostól a konkrét bandzsaságig, vagy kancsalságig.) Velük mi lesz?
  • Bokafix2
    #11
    Mert két világban vagy egyidőben... az egyikben állsz, a másikban mozogsz (legalábbis mozgásként érzékeled) és ez az egyidejű divergencia diszkomfort érzetet okoz az agyban aminek a következménye az esetleges szédülés rosszullét vagy hányinger. Persze idővel hozzá lehet szokni.
  • Csacsis
    #10
    Én egyszer próbáltam. Hullámvasúton áltam. Addig nem volt gond, amíg el nem értem a tetejére a hullámvasútnak. Mikor elindult a lejtőn a kocsi "alattam" káromkodások közepette kaptam le magamról a cuccot, mert elvesztettem az egyensúlyom. Komolyan mondom, tényleg nagyon élethű vírtuális környezetbe csökkensz, ha felveszed a cuccot. Olyan, mintha a térben lennél valóban.
  • ntex
    #9
    Ha jól gondolom azért hogy számítógép nélkül, önállóan is használni lehessen.
  • halaszlo
    #8
    Ki ez a csóka, és miért fontos, hogy ennyi hülyeséget összehord?
    Miért kellene a szemüvegbe integrálni a grafikus csipet? A szemüveg az egy kijelző és egy kontroller. Most sem építik a grafikus csipet a monitorba...
    Minden téren fejlődnie kell még ennek a területnek, az biztos. Abban az egyben igaza van, hogy minden háztartásban lesz, ha egyszer beindul.
    De csak akkor lehet azt mondani, hogy VR piac, ha majd bemegyek egy üzletbe, választhatok 4-5 típusból, ki tudom próbálni, hogy melyik a jobb és lesz hozzá játék is. Egyelőre több száz ezer forintért lehet kapni egy Developer szettet. Ezt azért még nem nevezném piacnak...
  • gforce9
    #7
    Ez milyen hasonlat? Mivel a csapból is reklám folyik a kirakatban amit lát az ember arról 99.9%-ban tudható, hogy micsoda. Nincs ilyen eset, hogy van egy piros golyó amiről nem tudni, hogy mire való. Ha hasonlattal élsz valósághoz nem árt, ha közelít. :)
  • arty
    #6
    te egy piros golyót látsz a kirakatban, amiről mások azt mondják, hogy kurva jó dolog, de hogy VALÓJÁBAN az mitől kurva jó, azt nem tudjuk :)

    kb amiatt nem foglalkozol vele, mert "nem menne a kanapé színéhez" ;)
  • grebber
    #5
    Látok valamit a kirakatba ... ha nem érdekel leszarom nem megyek közelebb/be a boltba hogy megnézzem közelről milyen is kézbe/élőbe/használat közbe.
    Ha valami nem érdekel ki sem próbálom. VR-ről mindent tudni sajnos mert a csapból is ez folyik.
    Ugyanígy vagyok kb mindennel ezért nem járok sehova,mert kb semmi nem érdekel akkor minek menjek akárhova is.

    Szerencsére van saját akaratom/gondolatom és én tudom eldönteni ,hogy mi érdekel nem kell ehhez mások véleménye...
    Utoljára szerkesztette: grebber, 2015.08.27. 08:38:18
  • arty
    #4
    "nem is akarom még kipróbálni se"

    tehát nem tudod, hogy érdekel-e valójában :)

    én szívesen kipróbálnám, de tippre nem lesz ebből a mostani VR lázból se semmi különös "bumm". drága, macera, nincs szabvány...
    Utoljára szerkesztette: arty, 2015.08.27. 08:07:17
  • grebber
    #3
    "Egyébként annyira nem hülyeség, 5-10 év alatt rengeteget fog fejlődni a mobil hardverek piaca is."

    Ilyenről nem is volt szó nem is mondtam ,hogy nem fejlődik.
    De engem pl ez a szemüveges baromság ugyanúgy rettentő módon hidegen hagy mint pk a 4k felbontás. De olyannyira hogy nem is akarom még kipróbálni se ,annyira nem érdekel.
  • ntex
    #2
    "Tíz év múlva már nem lesz szükség csúcstechnikás PC-kre a virtuális valósághoz."

    Persze hogy nem mert addigra már a mostanitól legalább 3-4 generációval újabb hardverek is elavultak és fillérekért megvásárolhatóak lesznek, amivel már jól fognak futni a programok.

    Egyébként annyira nem hülyeség, 5-10 év alatt rengeteget fog fejlődni a mobil hardverek piaca is. A mobilokban, tabletekben is 4 magos processzorok vannak már most, amiken meg lehet nézni most is milyen komoly programok futkosnak már. 5-10 év múlva már lehet elérik a mostani átlag pc-k szintjét és gyorsaságát is.
    Utoljára szerkesztette: ntex, 2015.08.27. 07:14:25
  • grebber
    #1
    "5-10 éven belül mindenkinek lesz otthon egy virtuális valóság szemüvege"

    Ez a mondjunk abszolút hülyeségeket órája. 5-10 év múlva én leszek az amerikai elnök. Kb ezzel egyszintű ezt a vr baromság.