24
-
Akitlosz #24 Ilyen extrát legfeljebb a gyenge akaratúak fognak kérni.
Aki nem vezet ittasan neki felesleges, hiszen amúgy is tudja, hogy sohasem akar ittasan vezetni.
Aki meg szeret ittasan vezetni ő elátkozná magát, ha ilyen kütyüt venne.
Maradnak a bűntudatos gyenge akaratúak, akik nem akarnak ittasan vezetni, de nem bírják megállni. -
#23 Vagy is a balesetek 85%-át a józanok okozzák! ;)
Viccet félretéve. Azt kell látni, hogy nem az alkohol öl. hanem a vezetésre képtelenség. Én soha nem vezettem ittasan, de másnaposan annál többet, tudom miről beszélek.
Fáradtság, betegség, érzelmi okokhoz kapcsolódó dezorientáltság, gyógyszeres befolyásoltság, alapból xar érzékszervek, reflexek, koordináció stb, ez az ami öl!!!
Az alkohol okozhat hasonló problémákat, de azért, mivel nem volt rá módszer, hogy az emberek alkalmasságát vizsgálják ezért jött a zéró tolerancia.
Nem alkohol teszt kell, hanem pl. egy 10 másodperces véletlenszerű teszt, mint az alkalmasság vizsgán. Zöld lámpa -> gázpedál, pittyegés -> index balra, és időre. stb.
Utoljára szerkesztette: NEXUS6, 2015.06.11. 22:11:41 -
comptuerrat #22 A hiba lehetősége az egészen egyszerű szerkezetben is felmerül, nyilván a bonyolultabban ez sokszorozódik, és ebben egyet is értek. Ámde, semmi nem lesz már egyszerűbb. Ma már minden terméket az internethez akarnak csatlakoztatni (kávéfőző, mosógép, stb…), komplex eszközökkel rohangál a tizenéves gyerek is. És működik. Az emberi leleményesség határtalan. Ez pedig gond is lehet, mert nem elég a mérnököknek a funkciót stabilra, és jól működőre megalkotni, hanem meg is kell védeni. És okoskodók mindig lesznek, akik nem szeretik, ha megmondják nekik mit és hogy csináljanak, még akkor sem, ha ez az ő életüket is megóvná.
Ahogy manapság nem készülhet autó ABS nélkül (mert ez egy nemzetközi szabványrendszer részét képezi) előbb-utóbb, majd nem készülhet autó „vezető alkalmasságot ellenőrző rendszer” nélkül. Így majd Kolompár Májkeldzsekszon nem is tud majd vezetni (ha csak, fel nem törik a rendszert) mert képzeld el: Az autód kapcsolódik egy adatbázishoz, amiben meg tudja vizsgálni a jogsid érvényességét, aztán a külön-féle eszközök (kormányba épített, pulzusmérő, pupilla vizsgáló, alkohol szonda és így tovább) megvizsgálnak, kiértékelik az eredményeket kb. 0,00002354 sec alatt, és eldöntik alkalmas vagy e vezetni. Ez nyilván a „szabadságunkba” kerül, de aki veszített el valakit az utakon (októl függetlenül), annak tuti megfordult a fejében, hogy miért kellett pont ma mennem, miért volt fontos?
Én a magam részéről utálok vezetni, rengeteg az agresszív „ki a faszagyerek” az utakon. Rendesen utálom amikor az autópályán 130 körül előzök és hírtelen a semmiből feltűnik egy felelőtlen sofőr és 40-50 cm-re a kocsi hátuljától villogtat. Az igaz megoldást az automata járművekben látom. De ez egy másik téma.
-
bdzsana #21 Utána néztem kicsit pontosabban. A balesetek 13-15%-át okozzák ittas vezetők Magyarországon. Évente kb 800-an halnak meg közúti balesetben így ez a technológia évente 100 embert mentene meg hazánkban. Persze itt csak a halálesetekről van szó. Ott vannak még a túlélők, akik könnyebb sérüléssel vagy megnyomorodással is végezhetik. -
bdzsana #20 Azért az olyan nagy balesetek esetén, amikből hír lesz 50%-ban legalább bebizonyosodik az alkoholfogyasztás. A te általad választott példa is valós, de sokkal nagyobb és gyakoribb problémának akarod beállítani mint amilyen valójában. A halálos kimenetelű balesetekben én sokkal inkább tapasztalok több milliós autókat mint tragacsokat. -
halgatyó #19 Az alkohol csak egy lehetséges baleseti forrás a sok egyéb közül. Vagyis ez az ötlet, ami a cikkben szerepel, lényeges változást nem fog hozni a balesetek számában, viszont jelentős TÁRSADALMI ÁRA is van.
Amikor a 16 éves Kolompár Májkeldzsekszon a 25 éves tragacsával rodeózik, TERMÉSZETESEN jogsi nélkül, mert a 4 általánost tudta csak elvégezni, de a "vérében van" az autóvezetés (meg a cannabis), és mégcsak megállítani se meri a rendőr, mert akkor a sztárügyvédeket felvonultató ál-jogvédők rögtön bíróság elé rángatják, akkor nem az 1 pohár sör jelenti a problémát. -
Skylake #18 "növeljük az ellenérzést", azaz ellenőrzést. Egyébként Magyarországon tényleg annyi az alkoholfüggő, hogy szívem szerint betiltanám a 'csába. Más kérdés, hogy erre aztán utcára vonulnának a 'zemberek, másrészt betartani se lehetne, mivel alkohol előállítás nem egy hightech dolog, másrészt a denaturáltszesz mellett ott van az arcvíz is, ahogy ezt tőlünk keletre jól ismerik. -
Skylake #17 Egyébként, mielőtt valaki félreértené: én magam sosem ültem ittasan volán mögé, és rohadjon is meg az összes, aki részegen beül mögé. A megoldással viszont elsősorban az a bajom, hogy egyrészt pont a tahók fogják kijátszani, már csak brahiból is, másrészt a tech. megvalósítás nem kicsit kétséges - tisztább lenne olyan megoldás, amely egyértelműen a vezetőt szondázza; harmadrészt az abszolút filozofikus kérdés: oké, hogy növeljük az ellenérzést az élet valamelyik terültén, de lehet-e ezzel az eszközzel visszaélni majd / kompromittálni azt, hogy annak olyan negatív hatása legyen, amely az eredeti funkció előnyeit háttérbe szorítják. Ez utóbbi kérdést minden IoT eszköznél fel kell majd előbb vagy utóbb tenni.
Az hogy a fejlesztők mindenre figyelnek-e: mivel egyre bonyolultabb IT tachnológiákat alkalmazunk - általánosan - ezekben szükségszerűen egyre több a potenciális hibalehetőség. A hibák pedig éppen az adott rendszer alapfunkcióktól eltérő befolyásolását teszik lehetővé, minél több hiba, minél több implementált funkció, annál többet. Ez erre az eszközre is áll. Felsoroltunk jó pár ilyen önkéntelen, nem konzekvens működést eredményező dolgot - a való élet ennek ezerszeresét fogja hozni majd. -
Caro #16 ~ 1 millió alkoholbeteg országában a teljes alkoholtilalom is megfontolandó lenne. -
comptuerrat #15 Érdekes felvetés… De mindenképpen szorgalmazandó, ugyanis a tavalyi évben (2014) 1662-en sérültek meg ittas vezetésből kifolyólag, ami így is csökkenő tendenciát mutat. Ez nem egy elrettentő szám és nem is fáj, ha nem voltál közöttük. Sajnálatos módon úgy tűnik, hogy a vezetés (még egyszerűbben: eljutni A-ból, B-be) egyre inkább luxus és élvezeti faktorrá válik. ÓRIÁSI PAZARLÁS!!! Hogy miért: 1. a legtöbb sofőr nem tud, vagy nem akar, hatékonyan és biztonságosan vezetni 2. aki most felszisszent az tutira meg van győződve magáról, hogy de, én király vagyok 3. a legtöbb autóban azonos alkatrészek vannak más néven, formában, de egymással nem kompatibilisek (pl.: vezérlő elektronikák, olyan egyszerű elemek, mint a féktárcsa, csapágyak, és egyéb kopó alkatrészek). Nos, akkor mit is pazarolunk: üzemanyagot, nyersanyagokat, emberéletet. Veszünk autót, hogy szebbnek, okosabbnak, gazdagabbnak, kívánatosabbnak tűnjünk mások szemében, közben elpazaroljuk a forrásainkat, megöljük egymást és szennyezzük a környezetünket (szupi-szuper ez az autó lobby). Kérdezz meg egy volt ittas vezetőt, aki megölte a barátnőjét, vagy egy anyát, aki csak gyerekével állt a buszmegállóban, de ma már csak egy sírkő emlékezteti őket egykori szerettük létezésére. Kell e? Igen kell, mert felelőtlenek vagyunk és folyamatosan túlbecsüljük a képességeinket. A negrós, tiramisus, flambírozott palacsintás és hasonló értelmes kommentek szerkesztőinek nem hinném, hogy aggódnia kéne, a technológia eléggé fejlett ahhoz megoldja ezt is. Egyébiránt biztos nem egy, hanem több műszer fogja eldönteni a sofőr alkalmasságát, annak pillanatnyi állapotából. Aki nem szokott piásan vezetni, annak mindegy, aki meg igen, az meg rohadjon meg! -
Garga Pitic #14 Történik valami egy kicsit távoli helyen, ahova mentő későn ér oda vagy hó/sár/akármi miatt meg sem tudja közelíteni, és legalább a főútig ki tudj gurulni.
A már meglévő 112-es segélyhívó szolgálat adhatna ideiglenes engedélyt az indításhoz és korlátozott sebességgel, vészvillogóval eljuthatsz adott távolságra.
Ha igazán kint vagy a semmiben és nincs vétel, ugyanez történhetne egy rövid offline tájékoztatás után pl öt-tízpercenként megújítandó kérésre, sebességkorlátozással, jelzéssel, és az első lehetőségnél a kocsi utólag is feltétlenül értesítse a hatóságokat, hogy Matula bácsi se rodeózhasson részegen. -
bdzsana #13 Azt a mindenit, milyen okos emberek kommentelnek itt megint. Az a legviccesebb, amikor azt hiszitek, hogy ezek a problémák amit ti itt hasatokra ütve felhoztatok biztosan nem jutott eszükbe azoknak akik ezeket talán már évek óta fejlesztik. -
Skylake #12 Ha az öltönyös majmok a parlamentekben kitalálják, hogy integrálni kell a fogalomba lévő autókba, mivel valami lobby már megdolgozta őket, akkor ez a megoldás nem fog menni.
Különösen azért, mert a technikai megvalósítás nem egy nagy truváj. Gyújtásblokkoló egység, GPS, maga a szenzor, adatfeldolgozó logika, adattároló, mobilinternet-egység - kb. ezek kellenek hozzá. A cuccon valami célszoftver futhat, ez mai viszonyok között lehet valami kicsontozott Android alapú is. -
tomboy013 #11 Ezért kell régi használt kocsit venni,amibennem lesz ilyen baromság :D -
Skylake #10 Ott a pont.
Ezeknek a majmoknak meg kéne nézni, hogy az átlagfelhasználó környezetében mennyi olyan cucc van, ami megpittyegtetheti nagyon okos szenzorukat. Úgy néz ki a cikk alapján, ez a lépés ki fog maradni, innentől pedig tuti a bukta. -
#9 Az arcszesz használata így elég nagy szopás lehet.
Majd kijárunk németbe beállítattni a szondát... ;-)
Utoljára szerkesztette: AgentKis, 2015.06.11. 09:39:06 -
Skylake #8 Ja, ez igen! Meg ha ettem egy tiramisu-t a mamánál, egy kockát, de aki nem rumaromát tett bele! Vagy ettem egy vendéglőben valamilyen flambírozott ételt! Netán meghúztam a lábam, és tettem rá svédcseppes borogatást! Esetleg műszaki alkoholt szállítok a csomagtartóban, mert a munkámhoz tartozik, és a flakon nem zár teljesen jól, vagy kontakt szprével fújtam meg valamit - nem is feltétlenül a szenzor környezetében. Esetleg véletlenül valahova megyünk a családdal falunapra, és a helyi műemlék jellegű pálinkafőzde a környéket betöltő cefreszaga bénítja le az okosautókat, hiába nem ittak és mennének vele haza a látogatók. Vagy netán semmi más sem történik, mint valaki ismerősömet dobom haza, aki megivott néhány sört és kísérőt. Azzal mit csináljunk? Húzzuk zacskóba a fejét beszállás előtt, hogy az a tetves okosautó indítható legyen?
Idióták. -
Whysper #7 Én meg azt látom amikor a Negro cukorka után nem indul az autód! 8) -
Skylake #6 Ahogy TorkaFan írta, be lehet ilyet vezetni, meg kötelezővé is tehetik a parlamentekben ülő öltönyös majmok, azonban én már látom a jövőben az AliExpress-en a kínálatot: minden létező autóra lesz hack-cucc hatalmas kínálatban, mégpedig olyan egyszerű használattal, hogy a cicásgif-generáció legostobább képviselői is képesek lesznek használni. Sőt, vagányság is lesz az akkori újvezető-csíráknál az, hogy "nekem ki van ütve, g*ci!" -
Zulu12 #5 Pl ha ittál egy 1 pohár sört anyukád meg rosszul lett a lakásában és összeesett. Olyankor nem gondolkozik az ember, hanem beszáll az autóba és odamegy. Vagy ha kint vagytok valahol egy kis tónál üdülni és a feleségedet be kell vinned a kórházba gyorsan, mert valami gubanc van, de mivel érvényes a zéró tolerancia így... mindig lehet olyan szükséghelyzet, ami törtvényt bont.
De ezeken a dolgokon hosszasan lehetne vitatkozni. Természetesen nem állítom, hogy ez a technológia rossz lenne csak az emberek azok emberek. Ha minden oké lenne velük akkor nem is lenne baj, de az emberek sajna zizik néha :D -
#4 Cat mert nem fordulhat elő? Nem lehet olyan szitúáció, ahol csak két ember van és az egyik súlyosan megsérül, mig a másik aki megmenthetné elötte alkoholt fogyasztott és nincs idő taxit vagy más szállító eszközt hívni, mert aqz dupla annyi idő mintha ő vinné egyből, mondjuk a balesetibe?
Utoljára szerkesztette: UUUU, 2015.06.11. 08:54:43 -
Cat #3 Milyen olyan vészhelyzet van, amiben ittasan KELL vezetned? Nem az a baj, hogy veszélyezteted az életed, hanem hogy másét is. Taxit bármikor lehet hívni. -
Garga Pitic #2 Ha vészhelyzetben van lehetőség valamilyen módon felülbírálni, csinálják. -
TokraFan #1 Már előre látom a hackelt mod chip-ek bődületesen nagy üzletét ebben a szegmensben is...."Alkoholszonda kiiktató chip: 100dollár"