4
  • kvp
    #4
    Lehet biztonsagos es szoftverhiba eseten is mukodo okos repuloket tervezni, csak megfelelo tartalek rendszerek kellenek ra. Ilyen az airbusokon nincs, mivel igy nagy mertekben csokkenthetoek a gyartasi es uzemeltetesi koltsegek. Tehat az olcsosag erdekeben a biztonsagrol kell lemondani. Ezt a cseret ugy nez ki, hogy minden legitarsasag es allam vallalja. Valoszinuleg azert, mert egyreszt a reszvenyesek nem az utasszallito gepekkel repulnek, masreszt ahogy a kaliforniai gazdagok kepesek az usa leg foldrengesveszelyesebb reszen elni, ugy nem erdekli oket az sem, hogy tartalek rendszer nelkuli gepekkel repuljenek. A szegenyebb emberek (tehat a normal utasok) pedig vagy elfogadjak ezt vagy nem repulnek. Meg ugy is viszonylag biztonsagos a repules, hogy a legtobb mai gepben nincsennek rendes tartalek rendszerek. Ezt a normal rendszerek nagyobb uzembiztossagaval ertek el. Viszont most hogy az informatikai fejlodes kezdi utolerni a repuloket is, a szoftveres problemakbol adodo balesetek szama is noni fog.

    ps: Autok eseten is kezd terjedni a digitalis gaz es fekpedal, ahogy csak a fedelezeti szamitogep atx-es tapkapcsolojanak 5 masodperci torteno benyomva tartasa tudja leallitani, majd ujrainditani a kozponti vezerlo rendszert. Marpedig biztonsagi tartalak rendszerek nelkul (pl. mechanikus veszfek gomb az 'okos' autokra) a balesetek gyakorisaga is noni fog.
  • weskerrebort
    #3
    .. hogy ne a csilliárdokba kerülő masina legyen később a hibás, hanem az emberi tényező. :(
  • Skylake
    #2
    Na, íme egy okosrepülőgép.
  • barret
    #1
    Vajon tanulni fognak a hibából?
    Minek a gépre pilóta,ha nem vezetheti azt?