30
  • Macropus Rufus
    #30
    index hír: egy gyalogos védelemmel ellátott autó simán elgázolta a gyalogost.

    http://dex.hu/x.php?id=inxtc&url=http%3A%2F%2Ftotalcar.hu%2Fmagazin%2Fbologatokutya%2F2015%2F05%2F24%2Fnapi_darwin-dij_felresikerult_a_gyalogosvedelmi_teszt%2F

    és ugye több ilyen is történt már a évek során. Bemutató alkalmával az egyik Volvó verte telibe az álló autót mert nem érzékelte. A Mecedes szintén falnak ment egy a bemutató során ,stb... Ezek után eléggé nehéz elhinni, hogy amúgy meg gond nélkül mennek a vasak.
  • NEXUS6
    #29
    Valahol ott van a különbség, hogy a felmerült problémákhoz elég-e mennyiségi fejlesztés, vagy ezen jelentősen túlmutató minőségi fejlesztés,forradalmi ugrás kell.

    Ha még egy szenzor, némileg okosabb sw, kicsit combosabb hw elég az tényleg pár év. Ha viszont MÁS kell, az beláthatatlan.
  • NEXUS6
    #28
    Érzelmileg kicsit túlreagálod a dolgokat, nem?
    ;-)
  • molnibalage83
    #27
    Nagy különbség vanj a fejlődéspárti és aközött, hogy belátod valamiről, hogy attól kurva messze vagynuk. A rózsaszín ködös gondolkodás nem vezet sehova, mert a valóság pofáncsap úgyis....

    Majd, ha a robotautó lehúz olyan utakon hóban és esőben, ahol 10-20 centis kátyúk vannak, macskakő maradványok és nincs felfeste a sáv és lekpotak az úburkolat jelzések, akkor azt mondom, hogy lehet gondolkodni. Semmiféle realitása nincs a közeljövőben a teljes önvezető autónak. Én kb. jelenleg azt várnám el tőle, hogy az autópályán tartja a helyet és távolságot és előzni és kikerülni sem próbál. Esőben még ez is nehéz lehet a jelek szerint...

    Az űrbányászaos olcsóvá tétel is ökörség. Ha világ legdrágább nyersanyagáért csak le kellene hajolnod és zsájka tenni Hold-Föld távolságon, akkor is bajban lennél...
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.05.21. 09:03:35
  • Archenemy
    #26
    "az, hogy mit várunk a technológiától és az most mit tud az 2 különböző dolog. És soxor ezek a nüansznyi különbségek valójában a technológiailag lehetségest választják el a lehetetlentől."

    Ezt értem, és tényleg így van, de én akkor is úgy gondolom :) Mindegy, majd az idő megmondja.
  • M2 #25
    "engem is beleértve abszolút fejlődés és technika/technológia párti"

    Na már! Magamra köptem a délutáni teámat! :-D
  • M2 #24
    Hú hát igazad van! Az eső akkora probléma, hogy ezen fognak dolgozni még vagy 50-100 évig is! :-)
  • NEXUS6
    #23
    Teljesen jogos az észrevétel!
    Szerintem Gombabácsi kivételével, + néhány emós méregzöldttől eltekintve a többség, engem is beleértve abszolút fejlődés és technika/technológia párti.

    Amit én pl a cikkben szereplő erősen marketingszagú hangvétellel szemben máshogy látok az az, hogy mit várunk a technológiától és az most mit tud az 2 különböző dolog. És soxor ezek a nüansznyi különbségek valójában a technológiailag lehetségest választják el a lehetetlentől.
    Előszörre úgy tűnik, hogy nem olyan nagy dolog esőben vezetni, kicsit jobban figyelek, meg lassabban megyek, aztán megy ez. De a gépnél ez nem így működik.

    Hasonló a szitu, hogy biztituti, hogy elterjed a villanykocsi a belsőégésűhöz képest, már csak az olcsó nagykapacitású akksit kell kifejleszteni. Namost pontosan ezt fejlesztjük vagy 100 éve és talán ma sem vagyunk hozzá közelebb.

    Ehhez képest még az is egy reális opciónak tűnik, hogy az űrből hozunk le olyan anyagokat, ami lenyomja az akksik árát.
    Pl lehetne ezüst-cink ezüst-oxid akksikat használni kocsikba, mert annak tök jó az energiasűrűség /tömeg viszonya, ha az ezüst már évszázadok óta nem lenne ilyen kiba drága.
  • Archenemy
    #22
    Sőt, elég, ha jobbak, mint az _átlag_ember.
    De egyébként én nem is értem, hogy az amúgy igen rózsás jövőképpel rendelkező ("űrmeghódíccsa") SG olvasók hogy tudnak aszteroidabányászatban meg holdkolóniában gondolkodni, miközben azt se fogadják el, hogy egy robotautó esetleg esőben is menni fog. Szerintem pl. az esőben menő robotautó kb. egymilliárdszor valószínűbb mint az, hogy az emberiség valaha is elhagyja a Naprendszert.
  • Archenemy
    #21
    Értem én, hogy kiforratlan és nem univerzális jelenleg, de tíz éve még a mai állapot is sci-fi volt. És ne feledjük, nem tökéletesnek kell lenniük, elég ha jobbak, mint az ember.
  • NEXUS6
    #20
    Ritka természeti jelenség (Eső) Koreában
    Úttalan utakon a Gúglikár
    6 dolog amit a Gúgli kár nem tud lekezelni: pl időjárás, kátyuk, útfelújítás (legalább konzekvens), forgalomirányító rendőr...
  • molnibalage83
    #19
    Ismerem a videót és enyhénszólva túlzó.
  • kvp
    #18
    A videoban leirt vilag igazabol hazankba mar el is erkezett, ugyanis a lakossag jelentos (egyelore meg kisebbsegi) resze alkalmazhatatlan barmilyen rendes (nem kamu) munkara. Nem tudjuk mit lehetne kezdeni veluk, de egyre tobben lesznek es nem tudjuk mit lehet kezdeni azokkal akik most dolgoznak, de az automatizalas ugyanugy kiszoritja oket a munkaeropiacrol, mint ahogy jelenleg a tanulatlan kisebbsegi lakossag kiszorult. Ha a videoban levo lovas peldat nezzuk, akkor a nagytokesek erdek a lakossag szamanak dramai csokkentese lesz, ami nyugaton alapvetoen magatol bekovetkezik. Persze az, hogy eltunik a tarsadalom 95-99%-a es csak a gazdagok, meg az ertelmiseg maradnak meg nem biztos hogy jo megoldas. Leginkabb azert mert a lovakkal ellentetben az emberek jelentos resze nem fog belenyugodni hogy akkor o most kihal mert nincs ra szukseg, legalabbis a jelenlegi tendenciak szerint a kisebbsegieknek sem lehet azt mondani, hogy ne vallaljatok gyereket, mert nincs ratok szukseg, sot minel szegenyebb egy csalad, annal tobb gyermeke van, mint a fejlett, mint az elmaradott vilagban. Ezzel valamit kezdeni kell es jelenleg senkinek nincs jo megoldasa a problemara.
  • Archenemy
    #17

    Mercedes:
    https://www.youtube.com/watch?v=XZxZC0lgOlc
    Japán:
    https://www.youtube.com/watch?v=IgMekYoaUlk
    Önjáró autó Las Vegas utcáin:
    http://mashable.com/2015/01/05/las-vegas-self-driving-audi/
    Önjáró autó forgalmas városban:
    https://www.youtube.com/watch?v=BrmorE5W1tM
    CNN tudósítás: Google autója városban (külön hatásos a rész, mikor egy óvodáscsapat átmegy előtte).
    https://www.youtube.com/watch?v=VCpPPVvGqTY
    Utoljára szerkesztette: Archenemy, 2015.05.19. 19:30:20
  • NEXUS6
    #16
    A cikkben felsoroltak nem létező dolgok. Rajtad kívül még senkinek nem sikerült az öreg Skodáját egy robortporszívó elektronikájával feltuningolva elküldenie Tápiószecsőröl Lepsénybe.
  • M2 #15
    Szerinted bizonyára a cikkben felsoroltak mind nem létező dolgok, hisz a közúti közlekedés olyan végtelenül bonyolult dolog, amivel csak egy neuron-szuperszámítógép tud megbírkózni. Szerintem te még akkor is ezt fogod hajtogatni, amikor az utcán kerülgetnek a robotautók! :-)
  • M2 #14
    Sokkal több munkanélküli, mint elsőre gondolnánk.
    Első körben nem kell kamionsofőr, de aztán nem kell majd csomagkihordó, pizzás, jégkrémes, postás.
    Aztán amikor már minden áru olcsón mozog, jön az ingyenes kiszállítás, nem kell majd bolt sem, abba eladó, biztonsági őr, árufeltöltő.
    A személyszállítás sem maradhat ki, nem kell taxis, buszvezető, mozdonyvezető.
    Balesetek nem, vagy alig lesznek, megszűnik a gépjármű biztosítási üzletág.
    ...és még amiket nem látunk előre.
  • Archenemy
    #13
    "Miért is? "
    Eddig tényleg tudott alkalmazkodni az ember a technológiai váltásokhoz, de semmifajta törvényszerűség nincs rá, hogy ez a jövőben is így lesz. Az alábbi videó jól összefoglalja az ezzel kapcsolatos félelmeket, és a lovas példán jól látszik, hogy miért van ez. (kb: a lovakat nem azért nem használják ma már, mert a lovak ellustultak, hanem mert nagyságrendekkel hatékonyabb és olcsóbb helyettük egy gép. Semmi nem garantálja, hogy nem történik meg egy nap ugyanez az emberekkel. Az meg, hogy "továbbra is szükség van sofőrökre, csak kevésbé lesznek leterhelve" az meg nem úgy fog kinézni, hogy ugyanennyi sofőr marad, de mind feleannyit dolgozik ugyanannyi pénzért, hanem hogy feleannyi sofőr marad.)
    Mindegy, itt a video, tanulságos szerintem.

    Utoljára szerkesztette: Archenemy, 2015.05.19. 13:22:43
  • molnibalage83
    #12
    Senki nem állít meg. Ki nem szarja le, hogy nyomon van követve? Majd a kiérkező yard vagy bárki láthatja, hogy a szép nyomkövetős kamion ki van pakolva és le van harcolva... Még a büntetőjogi helyzetet is megkönnyíti, mert mivel ember nincs, ez nem számít rablásnak szeritnem...
  • ostoros
    #11
    Dehogy is. Mindig is a sofőr a legnagyobb akadály. Ha az nincs, akkor elé állsz, és lefékez, miközben a társaid leverik a kamerákat és antennákat. Sőt, még az sem kell, egyszerűen kipakolják és futás...
  • NEXUS6
    #10
    Mobil zavaró? Jó pár éve ezzel lopják a luxus kocsikat.
  • NEXUS6
    #9
    Sokan szerintem is alábecsülik az AI val kapcsolatos nehézségeket. Az ilyen járműnek azért az már kevés, hogy egy robotporszívó agyát belerakom.
  • gforce9
    #8
    Hát egy kamerákkal telerakott nyomonkövetett folyton online lévő autót fosztogatni... hát szerintem egyszerűbb a "hagyományos" kocsit :)
    Utoljára szerkesztette: gforce9, 2015.05.18. 22:44:32
  • Kotomicuki
    #7
    Most még, aztán, 2 év múlva már ember sem kell hozzá...

    Problémát meg a probléma "megszüntetésével" a legegyszerűbb kezelni (lásd hajléktalanok és a velük való bánásmód), tehát nagy leépítések várhatóak - természetesen, az értékesebb részeiből - az emberiségnek. Azt rátok bízom, hogy elmélkedjetek el azon, ezt miként fogják kivitelezni...
  • molnibalage83
    #6
    Miért is? A sofőrre jelen állás szerint még bőven szükség van, ez az izé csak a leterheltségét csökkenti. Kisebb műszaki hiba és defekt estén egy személyzet nélküli teherautó mit csinál? Jelenleg kb. autópályán követő üzemre képesek és kb. ennyi...

    Ezen felül alig várom, amikor a személyzet nélküli autókat elkezdik majd fosztogatni...
  • kissssss
    #5
    minimum....
  • Szefmester
    #4
    egy nagy valag munkanélküli a láthatáron... szerintem...
  • Macropus Rufus
    #3
    lassan el kell kezdeni az autókat támadó, kártékony kódok fejlesztését is.
  • kvp
    #2
    Szerintem kb. akkora valtozas lesz, mint amikor a liftvezetoket levaltotta az automata hivolift. Ma mar arra sem emlekszik szinte senki, hogy regen meg kezzel vezettek a lifteket es fontos volt, hogy a vezeto kepes legyen finoman fekezni es a pontosan megallani az emeleteken. Par ev es a kamionoknal is teljesen termeszetes lesz, hogy vezeto nelkul is oda mennek ahova kuldik oket.

    ps: Ahogy a liftvezetok eltunesebol, ugy a kamionvezetok eltunesebol sem lesz hatalmas tarsadalmi valtozas, viszont sokat javul a szallitasi rendszerek hatekonysaga. (a robot sofor nem alszik, nem tapossa a gazt, hanem szepen folyamatosan es energiahatekonyan fog kozlekedni, ami olcsobba teheti a szallitast es lehetove teheti pl. az elektromos kamionok es a tobb kamionbol allo, automatikusan osszeallo es szetvalo ugynevezett road train-ek elterjedeset is)
  • SupraMKIII
    #1
    A társadalomben ez egy, még a gépek feltalálásánal is nagyobb átalakulásak az előfutára.

    Nem lesz egyszerű... Nagy lehetőség, kérdés, élni tudunk-e vele.