9
-
Sequoyah #9 Nekem ugy tunik, hogy neked nem az Uberes szabalyokkal van bajod, hanem a Taxikra vonatkozo szabalyokkal. -
Skylake #8 TomecK: ha ez így van, akkor jó, ellentétes azzal amit feltételezetem, örülök, hogy tapasztalatodat megosztottad itt. -
who am I 7 #7 figy, globalizáció....a fejlődés útja inkább ez, mint a vasfüggönyök. ők nem tehetnek róla, h tunya/korrupt a magyar (ide bármelyik balkáni behelyettesíthető) nép és a képviselői és szar a gazdaság.... oldják meg lokálisan, ennyi. használni meg az használja, aki akarja, mivel szabad világban élünk...legalábbis "szabad", amennyire lehet, aztán mindenki eldönti maga, h neki mennyire éri meg.
Utoljára szerkesztette: who am I 7, 2015.05.12. 12:31:46 -
M2 #6 Az Uber-ezőkre miért ne vonatkoznának ugyanazok a jogszabályok, mint a taxisokra? Sárga festés, adózás, gépjármű... stb.
Ennyi erővel akkor bárki átnevezhetné Tuxinak és ő lenne a tuxis - egyből nem adózna. LOL!
Fingassák csak meg mindenhol ezt a csaló céget. -
TomecK #5 Uber taxizni itthon is megéri. Durván 200 HUF/km a tarifa, ebből 80% a tied, de számoljunk 150 HUF/km-el. Ez lazán fedezi a kopásköltséget. Megkockáztatom, hogy uberrel jobban lehet keresni mint taxizással.
Lehet, hogy most a taxi ára alatt van de 2 éve 160-180 HUF volt a kilométere a taxinak, tehát nem annyira szara helyzet. Utána kellene járni mielőtt blődséget híresztelsz.
Évi 20.000 km-ert Uberezve, (ez hétköznaponként 4 óra kb.) 3.000.000 HUF bevétel, persze ebből lejön még az üzemanyag, az kb. 1.000.000 meg a kocsikopás stb. az legyen évente 500.000 HUF, tehát maradt 1.500.000 amiből még lehet adózni is kell. Mindez napi 4 óra uberezéssel.
Nincs itt szerintem semmilyen UBER lufi, de lehet tévedek. Egyébként én sem vagyok uberes és nem is szándékozom használni.
-
bobijub #4 nem vagyok globális felhőszolgáltatás ellenes. sőt. az uberben viszont az nagyon zavar, hogy egy tényleg felhőbe való jó szolgáltatási ötlet mellé erősen társul a nemzetközi adóelkerülészet is. a szó legszorosabb értelmében szarok a taxisoknak az afféle érdekeire, amiket Magyarországon úgy védtek meg, ahogy Magyarországon megvédték (tudom, hogy ez így nyelvtanilag "túl van ragozva", de szándékos), de azok az országok, amelyek nem látnak adóbevételt a területükön tevékenykedő uberesek forgalmából, jogosan üldözik az ubert, mindaddig, amig az uber következetesen és szándékosan nem köt "helyi" megállapodásokat az egyes országokkal.
az uberbe beszálló, de üzletileg agyatlan autósok póruljárása pontosan ugyanaz, mint ahogy sarki kifliboltot is szabad bután nyitni és ésszerűtlenül üzemeltetni és abba tönkremenni. azt viszont sosem értem műszakilag, amikor azt magyarázzák, hogy a taxi jobban használódik el. ha időalapon vesszük, akkor természetesen igen, de nagyon szeretném látni azt a műszaki indoklást, ami kimutatja, hogy egy taxinak használt jármű ékszíja-futőműve vagy bármely egyéb használatarányosan "leamortizálódó" harmadannyi kilométert bír ki, mint a normál használatú ugyanolyan személyautó. vezérműszíj csere százezer helyett harmincezernél? he? na jó ezt inkább tekintsük városi legendának, vagy az írói munkásságod részének. sőt. kifordítva, kilóméterarányosan kevésbé rozsdásodik. vagy a taxira a savaseső meg a lakkrontónapfény is triplán hat? -
Skylake #3 Ezzel nincs is semmi baj. Csak nem annyira vegytiszta "jó" dolog ez, mint amennyire hype-olva van. Itt nem az jár jól, aki autóval gályázik az Uber-nek. Viszont az Uber kitalálta a virtuális taxitársaságot, ahol az összes gépjárművel kapcsolatos bármilyen költség az ő irányukban fel sem merülhet, az fullra rá van tolva a sofőrre, aki még örül is ennek. Ez az igazi haszon. Még, és egy darabig még. -
Cat #2 Szerintem ez sokaknak menekülés a munkanélküliség elől. -
Skylake #1 Dagad az Uber-lufika is. A sofőrök nagyrésze pár év Uberezés után fog koppanni marha nagyot. Miért is? Mivel kevés pénzért, a taxik ára alatt dolgoznak, viszont beletolják az autójukat egy taxi-szerű elhasználási ciklusba, aminek szerintem számukra nincs ellenértéke. Olajcsere, kopó alkatrészek, vezérműszíj, futómű - mindez dupla vagy háromszor akkora ütemű elhasználódás, ha valaki taxi-intenztitással tolja az Uber-t. Végső soron autójukat az Uber-nek adják. Nos, amikor erre széles körben rájönnek a drága felhasználók, akkor a lufikának vége lesz.
Ja, és nem vagyok taxis, mielőtt valami Uber evangelista belémkötne. Valójában nekem tök mindegy, mit csinál az autójval. Ha ezt akarja, tegye ezt.