31
  • Zoliz
    #31
    Jó a cikk, végre pozitivumokat lehet olvasni. Ezt a játékot megvásárolom csak nem valami burzsujoknak való 576 KByte shopból, nincs kedvem tárolgatni 65 GB-ot és jó ha megvan DVD-n ez a gyongyszöm, mint a Wing Commander 3 volt meg nekem anno. Megveszem, megveszem, megveszem. Fogyasztok, fizetek ÁFÁT Orbánéknak, hogy ekőtsék butaságokra! :)
    Utoljára szerkesztette: Zoliz, 2015.05.12. 14:44:02
  • Lack
    #30
    8-16GB memória megléte esetén a virtuális memóriára gyakorlatilag semmi szükség (átlagos felhasználásnál, játékoknál), ki lehet kapcsolni. Tapasztalatból mondom, rég így használom a gépem. Az SSD-ket pedig, tényleg érdemes kímélni.
  • Lapajka
    #29
    "Én az írás azon részét nem értem, ami arról szól, hogy az FPS nézethez több erőforrás kell. Miért? "

    A belső nézet, a first person mód mindig jóval hardverigényesebb, mint a külső nézetes tps mód.. nem véletlen elmentek a tps felé a legtöbben a fejlesztők, így czizelláltabb környezetet lehetett rajzolni és nem kellett annyira erős vas... az fps játékokban meg általában ugyebár nem szabad a környezet, nem kell kiszámítani és megrajzolni folyamatosan a terepet, hanem a nagyrésze, csak passzív háttér video és egy sávban tudsz csak mozogni (pl mit tudom én Battlefield stb), persze ez a sáv amiben mozoghatsz minél szélesebbre van véve, nyilván egyrészt növekszik a vas igény, másrészt, pedig meg lehet adni a szabad világ illúzióját... a valós szabad világú fps játékokból manapság nincs sok, pl a Skyrim ilyen, azaz az TES sorozat (de hát az is már jó néhány éves) vagy a Far Cry sorozat... nos azok habzsolják is a vasat... gondold végig mit kell kirajzoljon és kiszámoljon a vas, ha külső nézetben vagy és mit kell bent tartania a vram-ban ha fps -ben vagy...!!! Lényegesen több adatot kell és lényegesen gyorsabban mozgatni a firstperson módban, hiszen egyfelől közelebb nézed a textúrákat ugyebár, tehát a textúra töltések, azok sebessége sokkal intenzívebb fps módban, mint tps-ben, ahol mindent távolabbról látsz, ergo be sem kell töltse a szoftver általában a közeli nagyfelbontású textúrákat a tereptárgyaknál.. továbbá a perspektíva miatt fps-ben a térérzet hatása miatt egy nagyobb buborékot kell a vramban betöltve tartani, mint a tps-ben... nagyobb is és kidolgozottabb a terület részlet tehát az fps-ben, hiába is látsz kisebb szeletet egy időpillanatban, mégis betöltve kell tartsa az egész körpanorámát, ha gyorsan megfordulsz ne szaggasson be hogy épp újra tölti az egészet... a tps-nél is persze betölti, de jóval lájtosabban kell és ugyebár a közép felbontású textúrákkal elég.... a mozgás élethűsége tps-ben jelentősebb, tehát fps (frame per sec) érzékenyebb is az fps, mint a tps és emiatt is igyekeznek optimalizálni és több hardvert terhel mindez.... tehát több szempont és megfontolás is van ami miatt az fps üzemmód jelentősen hardver igényesebb mint a tps...
  • Lapajka
    #28
    Agyhalott idióta zombiknak biztos nagyon nagy király persze...
  • gforce9
    #27
    " Miért is? SATA3 és SATA3 írási és olvasási sebességében nincs különbség tök mindegy, hogy SSD vagy winyó."

    Hogy jön ide a SATA3 szabvány átviteli rátája? A rákötött eszköz sebessége a lényeg, az meg nagyon nem egy kategória.
  • Zombee
    #26
    Attól még otthon 16 Gb mellett bárki kikapcsolhatja, kevesen dolgozunk az otthoni gépen 5 adatbázissal.
    Amúgy a meghajtók sebességénél sosem az átviteli interfész volt a szűk keresztmetszet, hanem maga a meghajtó. Ez így volt már régen is, egy jobb IDE/PATA vinyó sem tudta elérni a szabvány határait, egész egyszerűen nem volt rá képes a mechanika, SATA vinyóknál is ugyanez a helyzet. És az SSD-nél is.
  • Zombee
    #25
    2-3-4-5 év múlva nem az elhasználódás lesz a legnagyobb baja a mai SSD-knek, hanem a szűkös kapacitás. A megfizethető 128 Gb ma még épp elég programoknak és a Windows-nak, de játékot már nem nagyon telepítenék mellé. Lassan a 256 Gb-osnak is "értelmes" ára lesz, de az afölöttiek még drágák. 5 év múlva egy 128-as még bőven működőképes lehet, csak épp semmire sem lesz elég. Rendszernek, programoknak használva semmi baja sem lesz, a virtuális memóriához meg úgy sem nyúl rendszeresen a Windows, ráadásul ki is lehet kapcsolni 8-16 Gb RAM mellett nyugodtan.
  • aru
    #24
    OFF
    Nem kell utánanéznem, mert 10 éves voltam amikor ezek a chipek bejöttek a C=64 időszakában. Sokat fejlődtek de... 20 éve szerelek és rakok össze PC-ket engem nem győz meg amit leírsz és nem is ezt tapasztalom.
    "Ha a virtuális memóriát nem oda teszed, magaddal cseszel ki, de te tudod." Miért is? SATA3 és SATA3 írási és olvasási sebességében nincs külömbség tök mindegy, hogy SSD vagy winyó. Amúgy meg a SATA2 adatsebessége is bőven elegendő...

    #23
    Nem a RAM mennyiségétől függ az, hogy lesz e lapozófájlod. Nekem is 16 van, de megnyitok 5 adatbázist és 8 tabot a böngészőben (így szoktam dolgozni) és marad 2GB szabadon.
    Utoljára szerkesztette: aru, 2015.04.28. 18:59:49
  • MuldR
    #23
    Minek virtualis memoria? Sose ment meg 40% fole a RAM kihasznaltsag. Igaz 16 GB van benne.
  • gforce9
    #22
    OFF: Ez kb 5 éve volt jogos félelem. A sata winyó sem örökéletű. Másrészt a gyártók által előrevetítettnél jobban bírják az SSD-k pedig ez általában nem így szokott lenni. Erről teszt is volt, itt sg-n is volt róla cikk. Szóval szerintem nézz utána. Garidőn belül nem használódnak el, de utána sem. Mondom ezt úgy hogy évek óta szerelek ssd-kkel gépeket és a nagykerben a garos srác is azt mondta, hogy elenyésző a gond a mai ssd-kkel. Ezt támasztja alá az is, hogy a gépeken végzett teszteken az SSD-life is 99%-ban hibátlannak írja őket 2-3 év után is. Ráadásul van akkora tartalék területük is, hogy néhány hibás bit semmit sem jelent. A leggyakoribb gond ugyanaz, mint az összes többi alkatrésszel. Hogy eleve akad közte hibás, mint bármilyen más terméknél. Ha a virtuális memóriát nem oda teszed, magaddal cseszel ki, de te tudod.
  • aru
    #21
    OFF
    SSD-re rakni a virtuális memóriát ritka nagy birkaság. Az SSD-be lévő chipek írási száma limitált így elég hamar elhasználódhat, akár a garanciális időn belül. Persze erre a természetes amortizációra nem szól a garancia.
    Inkább veszek egy hagyományos SATA3 winyót ami még 20 év múlva is müködőképes lesz, mint SSD-t. Sebességbe minimális a külömbség.
  • gforce9
    #20
    OFF: Pont a virtuális memóriának kell a sebesség. Te nem az SSD-n tartod? Akkor minek az SSD?
  • aru
    #19
    OFF
    "virtmem is azon van"
    Majd írd meg mennyit bírt! :D
  • Ayma
    #18
    SSD-t azért vesz az ember hogy használja nem pedig azért, hogy a bent porosodjon a gépben kihasználatlanul- virtmem, játék is azon van, ha kell neki.

    Én még várok picit mielőtt meglesem, de sanszos, hogy jó móka lesz.

  • Tarathiel2
    #17
    Az ajánlott 8gb van, az SSD-n pedig az írások száma korlátozott csak, olvasás nem viseli meg különösebben. Csak hát nem fér rá, mert csak 64 gigás :)

    Igazából a bennemaradt bugok idegesítőbbek, hajlamos karakterváltásnál és autóból célzásnál összeomlani.
    Utoljára szerkesztette: Tarathiel2, 2015.04.27. 15:56:00
  • Macropus Rufus
    #16
    nem lehet, hogy kevés a szabad memória? Akkor szokott vinyót pörgetni a vas.
    Kiír/olvas/töröl, újra kiír stb...
    Az SSD-vel az a gáz, hogy a sok i/o műveletet az nem nagyon komálja, hosszú távon nem tesz neki jót.
  • gforce9
    #15
    C2D elég neki? Hmm akkor az athlon 860k-m maradhat. VGA-ra lennék még kíváncsi, mert az nekem egy régi darab. amd5670/512/ddr5. Valaki próbálta már öreg vga-n?
  • molnibalage83
    #14
    Tudom, hogy mi az a LOD. Ettől nem értem, hogy mitől erőforrás igényesebb az FPS nézet mikor pont a saját karaktered kitakarását és annak kinézetet sem kell számolni és ugyanaz a táv is, tehát a megjelenített 3D modell részletessége is ugyanaz.
  • Sir Cryalot
    #13
    LOD?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Level_of_detail
  • molnibalage83
    #12
    Én az írás azon részét nem értem, ami arról szól, hogy az FPS nézethez több erőforrás kell. Miért?
  • Tarathiel2
    #11
    A minimum követelményben írt gép szerintem kibír ennyit, bár nem kell négymagos proci, egy core2duo-n is elfut. Amire nagyon kényes viszont az a háttértár, egy régi 500 gigás Seagate vinyón eszetlenül szaggat a tereptárgyak/textúrák betöltése száguldozás közben, még egy új 1 terás WD-t is teker rendesen, szóval ha teheted SSD-re menjen :)
    Utoljára szerkesztette: Tarathiel2, 2015.04.26. 23:40:11
  • gforce9
    #10
    Egy olyan kérdésem lenne, azokhoz akiknek megvan pc-n. Mi az a konfig ami full lebutított grafikával 25 fps -el elmegy? (engem a grafika nem érdekel a játékból, az előző részekkel sem amiatt játszottam.)
  • lipovics
    #9
    Még egy hét (lejár a wotos prém) és megveszem, itt 35 fontért mérik.
  • Sir Cryalot
    #8
    "vélhetően újra csak a Rockstar tud majd megugrani. "

    -hát igen, retroperspektívában jól át is verte carmack a zenimaxot az idtech-el hogy azután a facebook szemétdombjára vonuljon kapirgálni a mobilos vr-jével "a legenda" a "félisten programozózseni" .
    Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2015.04.26. 19:41:35
  • Ordasbácsi
    #7
    X-box 360-on és x-box one-on is lenyűgöző.
    Egy átlagos 15.000 forintos ár teljesen rendben van.
  • Lacee86
    #6
    Az lehet, de 1: valós az, ami gépigényként le van írva, 2: stabilan fut, és alapvetően még jobban is, mint a GTA IV. Nem beszélve arról, h IV-hez képest 10x jobb látványt kaptunk.
  • sárkánylovag
    #5
    Hmm hát igen. Egy ilyen nyílt világot RPG- ben is szivesen látnánk már, és nem feltétlenül a Witcherre gondolok. Kár hogy kevés hasonló játék van ehhez.
  • Hunter of Deer
    #3
    Még jó hogy kell.
    ne 10-15 éves gépeken akarjunk már very highon 4k-ban játszani :/

    és ahhoz képest régi gépeken is elmegy persze butított graffal (van aki annak is örül)
  • Nyiri
    #2
    Arról nem beszélve hogy gép is kell hozzá :(
  • Etinger
    #1
    Köszi a cikket, jó volt olvasni. Lehet megveszem, de egyelőre - ha meg is éri az árát - de picit még soknak találom.