4
  • Irasidus
    #4
    Tervezik ezt is, de az üzemanyag és irányítás miatt van ez így. Könnyebb, és kevesebb üzemanyagba kerül csupán vissza-ereszkedni, mint egy több 10 km távolságba lévő leszállóterületig elmanőverezni, és simán landolni. Az igazság az, hogy az a nagyobb kihívás, nem ez.
  • Montar
    #3
    Én ellenben azt nem értem, hogy miért éppen egy hullámzó tenger felszínen lévő platformra erőltetik a leszállást, miért nem szárazföldre? Vagy csak szeretik a kihívásokat? :)
  • Irasidus
    #2
    "miert nem fogjak meg rogzitokarokkal"

    Ahhoz milliméter pontos leszállást kellene végrehajtani. Amúgy nem sikerült harmadszorra sem a leszállás, ebből a sok sikertelenségből nem tudom hogyan értelmezed azt, hogy lesz ilyen rendszerük? Három mínusz a plusz? Ráadásul abból az előző az időjárás miatt nem sikerült, ami ugye a korlátait is bizonyítja. A Marson vagy egy másik égitesten való landolás soha nem lesz olyan pontos, mint amit a Földön irányítójelzések, GPS és egyéb műszaki támogatással végre lehet hajtani. Így nem is értem, hogy lehet a Skycranet ide keverni.
    Utoljára szerkesztette: Irasidus, 2015.04.16. 13:25:06
  • kvp
    #1
    Haladnak. Igazabol nem ertem miert nem fogjak meg rogzitokarokkal, mint amilyet az orosz inditoallasok hasznalnak, de gondolom szeretnenek tokeletes leszallast, tisztan raketahajtomuvekkel.

    A projectnek ket haszna van ha bejon. Egyreszt lesz egy ujrahasznosithato raketarendszeruk, masreszt egy bejaratott leszallo egyseg vezerlesuk, ami a Holdon vagy a Marson is pontosan es stabilan kepes letenni egy raketahajtasu jarmuvet. Ez mind emberek, mind rakomany pontos celbajuttatasara is hasznalhato lenne. A nasa fele skycrane-es marsi leszallo rendszer megbizhato ugyan, de egyaltalan nem pontos, ami viszont baziok ellatasanal letszukseglet, mert nem lehet kilometereket tevedni.