3
  • duke
    #3
    "A balesetek tobbnyire a maradek 5% soran tortennek"

    Ja, vezethet valaki 10 orat tokeletesen koncentralva, de egy balesethez egyetlen masodperc figyelmetlenseg is eleg. Nem kell szarakodni, robotjarmuvekre van szukseg, mert az emberek nem kepesek biztonsagosan vezetni.
  • kvp
    #2
    "Az autó vezetése az idő 95%-ában az emberi agykapacitás negyedét sem köti le."

    A balesetek tobbnyire a maradek 5% soran tortennek. Sajnos az a gond, hogy ez az 5% nem tudhato le egyszerre, hanem a teljes vezetesi ido soran apro esemenyekre oszlik szet. A suru kod/csucsforgalom csak az 5%-ot noveli meg 90-100%-ra, de a tokeletes tiszta idoben is elofordulnak potencialisan veszelyes helyzetek es nem szamithato ki pontosan, hogy mikor.

    A telefon/gps nyomkodasa elveszi az emberek figyelmet, igaz hogy csak rovid idokre, de az pont eleg egy hibahoz. A beszedfelismereses vezerles pont annyira karos, mint amikor valaki beszelget a soforrel valami koncentraciot igenylo temarol. Mindketto ugyanugy rontja a vezeto teljesitmenyet es ha ez a teljesitmenycsokkenes eler egy bizonyos szintet, akkor a vezeto hibazni fog. Raadasul minden embernel mas ennek a merteke es nagyban fugg az illeto kipihentsegetol. Ezert is nagyon nehez megallapitani, hogy mikor fog hibazni egy sofor, de az biztosan kijelentheto, hogy minel tobb nem a vezeteshez tartozo dolgot csinal, annal nagyobb a hiba eselye.

    Ilyen szempontbol a buszokon is teljesen jogos a vezetovel menet kozben beszelgetni tilos kiiras. Ugyanezt felragaszthatnak az autok muszerfalara is, mint ahogy a vezeto egy szamitogeppel sem beszelgethet kovetkezmenyek nelkul, de ha csak siman mason jar az esze az is lehet veszelyes. (pl. egy probleman elgondolkodva siman ala lehet lepni egy jarmunek meg gyalogosan is, ugyanez nagy sebesseggel haladva egy autoban meg rosszabb, mert az a labunkkal szemben nem all meg azonnal ha elbambulunk)
  • halgatyó
    #1
    Ez az egész egy ál-felmérés, hogy súlykolják az autósokba, hogy mekkora veszélyben vannak (és hogy mekkora ellenségei a Földnek, stb..stb..)

    Az autó vezetése az idő 95%-ában az emberi agykapacitás negyedét sem köti le. Igen ritka az az időtartam, amikor tényleg 100%-os koncentrációra van szükség (sűrű köd, vagy délutáni/reggeli csúcsforgalom).
    A GPS navigátor képernyőjének nyomkodása sokkal inkább elvonja a vezető figyelmét, mint a beszéd.

    Nekem pl. nincs GPS navigátorom, a térképről előre felkészülve megyek. Ilyenkor az vonja el a vezető figyelmét, hogy egyre több helyen hiányoznak az utcasarokra kihelyezett, kellő méretű utcanév táblák. A sz..rba..ó önkurmányzatoknak sokkal fontosabb, hogy a futóműgyilkos buckák ezrei ott lapuljanak az úton, minthogy lehessen tájákozódni a nyomorult településükön.