31
  • Tetsuo
    #31
    Nem ismerem az Übert - nem tudom, hogy működik - de annyiból igaza lehet "senkinek", hogy végül csak a cég tulajdonosa jár jól, mint oly sok esetben ebben a rohadt kapitalizmusban - annak ellenére, hogy egyelőre úgy tűnik, a kisembereknek is jó.
  • senki687
    #30
    Ha nem olvasod el és nem értelmezed amit írok, akkor nincs értelme érvelni.
    Ott vannak szépen összeszedve a tegnapi hozzászólásomban az érvek és teljesen figyelmen kívűl hagytad a válaszodban. Mit tehetnék akkor, hogy elolvasd? Semmit.
  • Jakuza1
    #29
    Komoly ervek.
  • senki687
    #28
    Trollkodásból 5-ös. Gratulálok!

  • netgengszter
    #27
    Előre jegyzem meg, hivatásos buszvezető vagyok Bp-n. Tehát látom és tapasztalom, mit művelnek a taxisok. Nem igazán szeretem őket.
    És most a jön de!
    Számomra a sok közül egy fő gond van. Jön érted, mert megrendelted, egy önjelölt uber taxi (pl: kapucni takarja orra hegyét is, fülben mp3, jobb ülésben a feje vezetéskor, mert ez a menő, ráadásul egy "tunning" Tipo, padló gáz és fék kombinációval). Márt itt hagynám az egészet, de nem, mert "occó". Beülsz, visz, aztán a cél előtt jön a nagy b..dmeg, mert vagy vagányan vezet, vagy mert a kocsi volt kukacos alma. Jó esetben megúszod, rosszabb esetben bajod lesz, vagy belehalsz. Utasbiztosítás nuku, és ezt mire lejátszod a TB-vel meg a bíróságon az uberessel, hogy ki fizeti az összelegózásod, addigra csődbe mész.
    Ez az egyik ok, amiért könyörtelenül szabályozva van a személyszállítás. De majd kíváncsi leszek, hogy ha valaki így jár (nem kívánom senkinek), mi lesz a véleménye utána.
  • Jakuza1
    #26
    Jaj nem kell ez a tereles. Az egesz ervelesed elbukik azon, hogy beakarod allitani, hogy csak a mostani taxisok tunnek el es nmeg le is irsz olyat ami sajat magadnak mond ellent. "A több taxis több vásárlóerőt jelent," Igen, akkor a tobb uberes taxis tobb vasarloerot jelent.
    Meg valami,, miert is lehetett letrehozni az Ubert? Mert a taxisok a az elmult evtizedekben gusztustalanul pofatlanokka valtak. lehet jonni a szabalyzassal, csakhogy lattam en a taxisokat, hogy mikent furtak egymast a reptereknel es egyeb helyeken. Hogyan loptak meg a kulfoldieket es masokat. Hogyan csaltak az orakkal, amiert rengeteg szabalyozast kellett bevezetni. Sajat maguknak koszonhetik, ezert nem fogok elmorzyolni egy konnycseppet sem a szemem sarkaban.
    Azt kaptak, amiert megdolgoztak a hosszu evek folyaman.
  • senki687
    #25
    Érdekes, hogy nem az érvelésembe kötsz bele, hanem egyszerűen figyelmen kívűl hagyod egyes részeit annak, amit írtam. Túl hosszú volt elolvasni?
  • Jakuza1
    #24
    "A több taxis több vásárlóerőt jelent," Csakhogy itt nincs ilyenrol szo. Az ubertaxisok is vannak annyian, ha nem tobben mint a sima taxisok, ezzel pedig az egesz ervrendszered megdol.
  • senki687
    #23
    Tegyük fel, hogy egyetértünk a következőkben:

    - a taxisok durván túlárazva dolgoznak
    - az Uber alkalmazottai jelenleg a hozzáadott értéknek megfelelően keresnek
    - a taxisoknak extra feltételeket kell megfelelniük az Uber alkalmazottaihoz képest
    - ezen feltételek egy része kifejezetten hasznos az utasok szempontjából

    Mi következik ebből, ha központileg nem nyúlnak bele?

    - a taxisok akkor se tudnák felvenni a versenyt az egyenlőtlen kötelezettségek miatt, ha akaránk
    - olcsón lehet utazni
    - az Uber gyorsan hatalmas tőkét halmoz fel 1 kézben
    - az Uber-nek nem lesz alternatívája, mert a hasonló kezdeményezéseket erőfölényével akaratlanul is elnyomja
    - az Uber maximalizálja a profitot, azaz leviszi az alkalmazottak fizetését, felviszi a szolgáltatások árát
    - több eddig viszonylag jól élő család elszegényedik és helyette nem lesz semmi plusz

    Kinek jó ez? Mondhatod, hogy megérdemlik a taxisok, dögöljön meg a szomszéd tehene is. De az a helyzet, hogy ezzel nem megyünk előrébb. A több taxis több vásárlóerőt jelent, ez oxigéndús áramló vér az ország gazdaságának. Több hasznuk van a taxisoknak, mint az Uberbe tolni a pénzt.

    Ez egy csere. Csinálunk 1 nagytőkést sok normális körülmények között élő család helyett. Ezt választjuk pillanatnyi érdekből, csak mert nekünk fontosabbak az olcsóság az igénytelenebb körülmények ellenére is. Ha nincs pénzed taxira, ne utazz taxival. Addig nyújtózkodj, amíg a takaród ér. Különben idővel visszanyal a fagyi...
    Ha nekem nem hiszel, nézd meg a németeket. Betiltották. Hol élnek jobban az emberek? Na ugye! Lehet tanulni a jó példából is, nem csak a rosszból, és ehhez nem kell a rosszat mindenképpen elkövetni.
  • Ragnaar
    #22
    Namost ha nem mindent kínába gyártatnának gyerekekkel, akkor lehet, hogy nem lenne ennyi munkanélküli sem, ez az átlagember érdekét soha szem előtt nem taró nagytőke feltételei szerint működő gazdaság. Csak a profit számít akkor is, ha országok gazdaságai dőlnek be esetleg.
  • Jakuza1
    #21
    Egyoldaluan nezed a dolgot.
    Sajnalom en is ha valaki nem tudja eltartani a csaladjat, bizonyos okokbol kifolyolag. Ez sajnalatra melto dolog.
    Viszon a valosaghoz jobban kozelall az a megallapitas, hogy nem egyoldaluan csak ez tortenik meg.
    Hanem jobban jar az is akit szallitanak, es sokkal tobbet tud megsporolni, ezzel jobban eltudja tartani a csaladjat, valamint a kieso taxisokat, potoljak az uj taxisok, legalabb akkora aranyban, mint a regi taxisok szama es azok is penzt keresnek es azok is jobban tudjak eltartani a csaladjukat. Persze en tudom, hogy valaki ebbol is meggazdagodik, de akkor is azt az elvet vallom, hogy ugy kellene mukodnie a szolgaltatasoknak, hogy nem pofatlan lehuzasrol szoljon csak az egesz, hogy dupla/tripla/sokszoros aru profittal dolgoznak, mert a 10-20 szazalekos profit sosem eleg, hanem moho modon csak a lehuzas a lenyeg a nagy cegeknel,szolgaltatoknal.
  • senki687
    #20
    Kb. 15-20 éve utaztam legutóbb taxival. Akkor fogadtam meg, hogy ha csak lehet, elkerülöm őket, mert szerintem alapból nagyon drágán dolgoztak és emellett még be is csaptak. Ugyanakkor még nem láttam milliárdos taxist. Ellenben weblapok működtetéséből már gazdagodtak meg páran embertelenül. Nekem az a meglátásom, hogy a taxisok túl kapzsik voltak és ezt kihasználva most egy bármelyik átlagos programozó tudásával összedobott weblap működtetésével egyvalaki lényegében semmi munkával megint csak iszonyatosan meggazdagodik, miközben a taxis réteget elsorvasztja, ezzel sok ezer család életét megnyomorítja. Szerintem ez nagyon rossz dolog. Feleljenek meg ugyan olyan elvárásoknak az Uber-esek is, mint a taxisok és ha úgy is versenyképesek, akkor szurkolni fogok az Uber-nek, de ez a mostani megoldás hosszú távon arra vezet, hogy 1 ember kivételével mindenki megszívja.
  • Tetsuo
    #19
    Abból is lehetne profitot termelni, ha összeengednénk őket, kiválasztott fegyverekkel. Lehetne szavazni "valóság-show" keretében. ;-)
  • Ragnaar
    #18
    Szar az olyan amikor az ember a tevékenységhez hozáadott értéke annyira alacsony szintű, hogy egyik napról a másikra elveszítheti a 'hivatását', mert mindegy, hogy egy taxis viszi A ból B - be vagy egy Uberes, akinek van egy jogosítványa meg egy GPS - e. Nem kellene ezen felháborodni, ha minden törvényes (az etikát és az emberiességet ugye már rég el lehet felejteni ilyen esetekben, ha haszonról van szó).
    Utoljára szerkesztette: Ragnaar, 2015.03.30. 12:38:30
  • Jakuza1
    #17
    "Németországban be lettek tiltva pedig ők aztán nagyon kapitalisták. " Pont ezert lett betiltva, mert valamely csoportok erdekeit sertik, pontosabban bevetelkiesest jelentenek.
    Tetsuo leirta a lenyeget. A lehuzas a fontos, errol szol a kapitalizmus butitasa, es ezert van kb 200 ember kezeben a fold vagyonanak 90 szazaleka es nem egyenlo mertekben elosztva. Valaki mocskosul gazdag, mert kizsakmanyoljak ilyen modszerekkel a felhasznalokat,hasznalokat,,akik fizetnek egy szolgaltatasert, mikozben azt sokkal olcsobban is lehetne uzemeltetni, csak akkor nem pofatlanul magas lenne a profit.
  • Tetsuo
    #16
    Nem piac, hanem igénytelenség van. Az embereknek az egyre olcsóbb dolgok, szolgáltatások kellenek ill. olyanok, amikre nincs is szükségük, de bezsopták qa marketinges mézesmadzagot... erről szól a kapitalizmus, nem a szabad piacról (ami ráadásul nem is szabad).
  • dyra
    #15
    A piacot szabályozni kell, erre vannak hatóságok is. Nem csak Magyarországon máshol is. A Taxisok nem versenyképesek az Uberrel a szabályozás miatt. Németországban be lettek tiltva pedig ők aztán nagyon kapitalisták.
  • tamolnar
    #14
    Nyeee-nyeee kis ember, büdösmulti. Ha nem bírod a versenyt, akkor neked annyi, ez a kapitaliztmus lényege. Az, hogy a taxis kurvadrágán visz el A-ból B-be, az nem az Uber hibája, és ha nem hajlandó alkalmazkodni a változó világhoz, akkor viszlát. De persze, tiltsuk be, ez az igazi magyar mentalitás.
  • F1End
    #13
    Egyszerű a megoldás: el kell törölni a felesleges szabályokat. Annak például semmi értelme, hogy sárgára legyenek festve a kocsik, különösen így, hogy több évtizedes működés után vezették be, és ezt megelőzően sem volt semmi probléma vele. Cserébe viszont egy rakás pénzbe kerül. Egyes dolgoknak, lehetett értelme régen, taxióra például arra volt jó, hogy ne tudják átverni az utast (olyan könnyen), ezt azonban telefonos alkalmazásokkal gyakorlatilag 0 plusz költséggel meg lehet oldani, hiszen amúgy is ott van a telefon, a GPS-el összekötött alkalmazás pontosan meg tudja állapítani, hogy mennyit mentek és csak ez alapján kell fizetni.
  • dyra
    #12
    Nevetségesen lenyomja az árakat az Uber. Ha teret engednek nekik nem éri meg majd taxizni illetve 20 éves ladákkal megy majd mert kb olyan minőségű autóra termeli ki a lovét a taxis vállalkozás. Az Uber cefet jó keres persze ad egy webes felületet és csók, de az uber-es sofőr is szarul keres meg a rendes taxisok is szarul keresnek majd. Nincs új a nap alatt mindenhol ez megy, a multik tele tömik a zsebeiket a kisemberek meg egyre olcsóbban kell, hogy dolgozzanak és mivel nem szolidárisak egymással még kárörvendően oda is mondják egymásnak, hogy "verseny van bazze, haladjál a korral". Meg ide ért a technológia és hasonlók. Ezt ebben a formában be kell tiltani.
    Utoljára szerkesztette: dyra, 2015.03.29. 13:34:11
  • dartois83
    #11
    Nem vagyok a taxisok pártján és jó ötletnek tartom az Ubert, de be kell látni, hogy az előbbi csoportra vonatkoznak a személyszállítással kapcsolatos jogszabályi előírások, az utóbbiakra pedig nem. Talán a legjobban az online zenei szolgáltatásokkal lehetne párhuzamot vonni: az iTunes, Spotify, Deezer stb. pénzt kér a zenéért, de legalább a szerzői jogok betartásával teszi ezt (még ha talán a jogdíjak egészen alacsonyak is). A torrent persze ugyanúgy jó a felhasználóknak, de nem éppen legális. Valószínűleg mindkét esetben (Uber és torrent) kell majd valamit reagálnia a jogalkotásnak és a piacnak.
  • ProgServ
    #10
    Piac van. A piaci elvárásoknak meg kell felelni. Ha a régi ódivatú taxis megoldások, vagy bármilyen régen bevett szokás nem működik, át kell állni egy másmilyen megoldásra.
    Rugalmasnak kell lenni.
    Csak egy példa. A CD-k esete. Nem nagyon vesznek már zenei CD-ket az emberek.
    Háborgás volt meg tiltakozás, meg adomány gyűtés , meg mittudoménmi...haladni kell a korral.
    Szerintem ha komolyan foglalkozna a témával pár tisztelt seggvakaró politikus, akkor ezt meg lehetne úgy oldani, hogy jó legyen a taxisokank is meg az Ubereseknek is.
    Ha most 1 órát csak ezen kéne gondolkodnom ,biztos találnék megoldást, pedig nem vagyok akkora koponya.
    Csak...ez az a dolog, hogy nem háborogni kéne, hanem gondolkodni, és összefogni...utóbbi nekünk magyaroknak valahogy nehezen megy.
  • kvp
    #9
    Egy mai pesti taxiban kotelezo az ora es ha nem inditja el, akkor megszivta, mert ha nem ad gepi szamlat az ora alapjan, akkor nem fizet az ember. Raadasul adoznak is.

    Ezzel szemben az uber Magyarorszagon sem adozik, nincs fuvarszervezesi engedelyuk, stb. Viszont ha minden uber-es betartana a torvenyeket, beszerezne a taxametert es felrakja a matricat, akkor onnantol legalisan versenyezhetnek a taxikkal. A gond ott van, hogy ha mindent legalisan csinalnak (mondjuk bejelentik a sofort, fizetnek adot is), akkor nem lenne nyereseges a rendszer, ezert ezeket sporoljak meg. Persze, hogy ha ket adot (+tb-t) is elcsaljak, akkor olcsobbak. Nem annyival mint az ellopott ado merteke, mert a cegnek valamibol nagyobb profitot kell csinalnia mint a taxiknak, ezert meg az ellopott ado egy reszet is megtartjak.

    ps: Az uber esete nem a fodraszat elotti nav-os penztargepes szek, mert az ha van teruletfoglalasi engedelye, akkor legalis. Az uber jelenleg az aluljarokban zsebbol arulo esete, aki azzal indolja a markas parfum olcso arat, hogy nem hamis hanem lopott...
  • syn7h37ic
    #8
    Savanyú a szőlő a taxisoknak. Mert alkottak egy hatékony és jól működő rendszert. Valamiért ez a taxis hőbörgés a géprombolási korszakra emlékeztet. Amúgy is meg van a véleményem a taxisokról.
  • NEXUS6
    #7
    Persze sárgára kell matricáznia a kocsiját, meg (jézusom) számlát kell adnia, adóznia kell, meg egyéb "szemét" szabályok (mint az ember munkahelyén általában).

    Erre jön egy féllegális netes szolgáltatás és kakukk.
    De kérdem: hátakkor a postások meg ne hőbörögjenek? Meg a kisboltosok, mert minden kütyüt az emberek a Kínából rendelnek a neten?

    Új konkurencia, ez van. Ha a taxisok nem tudnak amellett, hogy a buszsávot használják, meg mindenki legyint a tuskó vezetési stílusukra elég hatékonyak, vonzóak lenni, akkor sajna pusztulat, mint a Római birodalom.
  • sirpalee
    #6
    Sok szabalynak meg kell felelnie, mind a taxisoknak, mind a fodraszoknak. Es ezeknek a nagy reszet a vasarlok erdekeben hoztak. Egy uberes taxis ezek kozul mindegyikre szarhat, magasrol. Az, hogy adot fizet a legkissebb dolog.

    Akinek gondja van taxival, en neha-neha taxizok MO-n (foleg ha nagy ritkan hazakeveredek), es sosem volt bajom egyetlen taxissal sem. Mondjuk az is igaz, hogytelefonon hivok valakit egy nagyobb tarsasagtol, nem pedig megallitom egy taki bacsit az ut menten.

    Kulfoldon meg persze minden csak sokkal jobb. Megkerik erte a penzt rendesen, de cserebe azt nyujtjak amit kell. Persze ehhez az utasnak sem art tartania magat a normahoz, es nem ugy allni a dolgokhoz, hogy : "fizetek neked, nyald ki a seggem en vagyok most a kiskiraly"
    Utoljára szerkesztette: sirpalee, 2015.03.29. 03:31:55
  • who am I 7
    #5
    +1 , a legtöbbje féreg (amire rá is szolgáltak, nevetséges a hisztijük)
    Utoljára szerkesztette: who am I 7, 2015.03.29. 03:21:37
  • who am I 7
    #4
    a két kezeddel vágod a haját, nem az üzlettel....akkor ez van, forduljon fel. ha a usernek megfelel, hogy a bolt előtt levágod a haját normálisan, akkor ez van. ha a usernek itt megfelel, h így elviszik, akkor ez van...ennyi. persze azért követelmények vannak, nem úgy van, h beleugrassz egy taligába azt cső, mehet a menet.
    Utoljára szerkesztette: who am I 7, 2015.03.29. 03:20:36
  • Myers
    #3
    Azért ez nem ilyen egyszerű. A taxisnak mindenféle szabálynak kell megfelelni, át kellett matricázni a kocsit, vizsgák, stb... Csomó olyan dolog, aminek anyagi vonzata van. Erre jön az uber-es sofőr és elkezd furikázni utasokat. Az odáig ok, hogy ő is adózik, de neki nem kell egy csomó olyan dolognak megfelelni, mint egy taxisnak.

    Ez kicsit olyan, mintha egy fodrászüzlet elé leraknék egy széket, meg egy navos pénztárgépet, aztán jöhet a kuncsaft. A fodrászüzlet meg forduljon fel, mert lemaradtak a fejlődésben?
  • RAZOR27
    #2
    Ja? Énis szarjak az ülésre meg dobáljak szét rajta tojásokat amikor meglátom, hogy nincs bent taxióra? Meg ha van akkor el se indítja csak a hasára csap? Meg bűzlik a hatvanszor leöntött kárpit amit az általuk szajkózott protokoll szerint kéne takarítani... Könnyen ugatnak a szabályokról, amikor ők is tesznek rá magasról... félthetik is a hereverét... Meg hogy még kirángatják az utasokat a kocsiból? Lecsapnám mint a taxiórát...
  • TokraFan
    #1
    A taxisok csak kussoljanak. Fejlődik a világ, most az ő területüket érte el a fejlődés. Ez van...el lehet menni tanulni valami rendes szakmát, vagy álljanak rá az uberre ők is. Ennyi.