11
  • keeppy
    #11
    "Erre egyszerűen nincs joga, erre a manipulációra senki nem hatalmazta fel."
    Miért ne lenne joga, ő csinált valamit és kvázi ingyen adja neked ezt a szolgáltatást, amire senki nem kötelez téged, hogy használd! Épp akkor adod meg az engedélyt, hogy dolgozzon a szolgáltatás a beépített algoritmika alapján, amikor elkezded használni, te indítasz request-et felé és nem fordítva...,
  • Cat #10
    "Marketingben alaptétel, hogy válasszunk egy célközönséget, és rá szabjuk a reklámokat."

    Nem azzal van baj, hogy rászabod a célközönségre a reklámokat, hanem hogy egy másik célközönségnek teljesen mást állítasz, és egy külső fél, a Facebook dönti el, hogy melyiknek mit mutat meg. Erre egyszerűen nincs joga, erre a manipulációra senki nem hatalmazta fel.
    Utoljára szerkesztette: Cat, 2015.03.12. 22:00:02
  • Sequoyah
    #9
    Egy TED-es eloadas szolt errol, hogy ket ember, akinek ugyanaz az ismerosi kore, teljesen mast lat a vilagbol a Facebookon keresztul, az alapjan, hogy miket lajkolt elotte.

    Aki ismeri a Távkapcs (Click) cimu filmet, az nagyjabol ertheti is, mik ennek a veszelyei.
  • bdzsana
    #8
    Nem igazán értem mit akar ez az ember. Szeretné hogy az adatok biztonságban legyenek, ezért állami felügyelet alá vonná ezeket. WTF.. És utána hozza a politikai kampány dumát.
    Már ne haragudjon, de én inkább tartok az állami manipulációtól mint, mint a googletől.
    Mivel előbbi tuti politikára használná, utóbbi meg maximum a fogyasztás serkentésére, ami azért még a gazdaságnak is jó.

    Az, hogy a targetált reklámokon is felháborodik az vicc. Marketingben alaptétel, hogy válasszunk egy célközönséget, és rá szabjuk a reklámokat.
    Facebook előtt is másképp reklámozták ugyanazt a terméket egy tinimagazinban és másképp egy autósmagazinban pl..
  • ugh
    #7
    Milyen elven mukodnek?
    Ez komoly?
    Nincsennek elvek.
    Ill. de a profitszerzes elve es ezert barmit (akar a halott anyjukat is egy langolo ravatalon).
  • F1End
    #6
    Az mondjuk nettó nem igaz, hogy "Ez alatt azt értem, hogy a Google csak azért ennyire jó, mert nincsen valódi ellenfele". Van egy rakás cég, ami folyamatosan próbálja átvenni a helyét, csak nem tudja, mert lássuk be, a google a legjobb [ https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_search_engines ]. A keresők közti váltás nagyjából annyiból állna egy felhasználónál, hogy webcímként nem google.com -ot, hanem egy másik szót írna be, ami kb 2-3 másodpercig tarthat maximum. Még a google saját böngészőjében is kb 4 kattintással át lehet állítani az alapértelmezett keresőt másra, a váltással járó költségek gyakorlatilag 0-hoz konvergálnak.

    "A Google menedzsmentjének pénzt kellene fizetnie a szolgáltatásait használók számára"
    Effektíve ezt csinálja azzal, hogy a google gyakorlatilag összes szolgáltatása ingyenes bárki számára. A gmail/googledocs előtt ilyen méretű tárhelyért még fizetni kellett.
  • zola2000
    #5
    Azt vettem észre, hogy a facebookon amiket úgymond többször "likeolok" azoknak az oldalaknak a híreit inkább látom a hírfolyamban.
  • Cat #4
    Nem a forráskód a lényeg, hanem hogy magyarázzák meg, hogy a Google keresője, vagy a Facebook hírfolyama miért azt közli egy adott embernek, amit. Számomra is baromi idegesítő, hogy pl. kedvelek egy zenekart, bejelölöm Facebookon, meg néhány rajongói honlapot is, amik a tagokkal kapcsolatos eseményekről számolnak be, és teljesen random, hogy látom-e a hírfolyamomban azokat a híreket, amiket kiraknak vagy nem. Nincs semmilyen időrendi sorrend, néha igen, néha nem. Mit kéne tennem, ha minden hírt látni akarok? Fogalmam sincs. Miért nem látok egyes dolgokat, csak akkor, ha direktben rámegyek az adott facebook profilra?

    És most nem érdemes azzal jönni, hogy akkor ne használd, mert ha egyszer csak így tudja meg az ember a fontos dolgokat, akkor nem tehetsz mást.
  • molnibalage83
    #3
    Most nem étrem a problémát teljesen. Azt akarják, hogy a forráskódot osszák meg csak úgy vagy csak egy részét? Csak akkor meg elég "vicces" a helyzet, mert akkor ennyi erővel bárkitől lehet kérni bármilyen technológia terén, hogy ossza meg azt, aminek fejlesztésébe pénzt öl? Ennyi erővel bárminek a gyártója ossza meg minden doksiját egy termékről, hogy ismerjem az benne rejlő veszélyeket?

    Nem kötelező az Internetet és a Google-t sem használni... Kérem aki kutyát tart, az számoljon a bolhákkal is...
    Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2015.03.12. 14:15:18
  • tigeroo
    #2
    hasonlat
  • MasterMason
    #1
    Nem őrizhetnek államtitokként semmit, hiszen csak egy államnak lehetnek államtitkai, a cégek nem államok így hát államtitkaik sem lehetnek.