17
  • ugh
    #17
    Ezt gyonyoruen sikerult megfogalmaznod.
    Ezt ugattam en is (csak lehet nem ilyen erthetoen) a sok kocsognek egy masiknoldalon de nem ertettek.
    +1
  • Tetsuo
    #16
    Hát igen, a VGA óta végre fejlődne is valamit a grafika. ;-) Mert vegyük észre azt, hogy a 3D-s graf megjelenése óta még mindig ott, az elcső lépcsőfokon vannak a játékok - amegjelenítést tekintve. A fények, részletek, mozgás stb. semmi sincs a valóság közelében sem, ami persze nem lenne baj, de sajnos a történetek is egyre primitívebbek, ócskábbak.
  • asgh
    #15
    PC-n sem lesznek jó ideig 4K játékok, mert 4K-ra fejleszteni nagyságrendileg nagyobb befektetést igényel, mint HD-ra.
    Nem csak arról szól ugyanis a 4K, hogy ugyanazt a látvány a video hardver nagyobb felbontásban rendereli, hanem arról is, hogy a látvány részletességét olyan szintre emelik, ami egyáltalán indokolja a 4K felbontást.
    Ez azt jelenti, hogy az összes textúrát nagyobb felbontásban kell megfesteni, az összes modellt nagyobb vertexszámmal kell modellezni, stb. stb. Ha pedig a modellek és a textúrák részletesebbek, az magával vonja, hogy a környezetnek is részletesebbnek kell lennie. Tehát nem csak az objektumok minősége nő, hanem egy adott környezetben az objektumok száma is.
    Erre még külön ráerősít a 4K körüli hype is. Ha a technológiát azzal akarják letolni a felhasználók torkán, hogy hú mennyivel több részlet látszik, akkor egy 4K-s játékkal szemben elvárás lesz, hogy legyen is benne több észrevehető részlet és a játékosok direkt arra fognak figyelni, hogy - ha már kiadták az extra pénzt a 4K-ért -, mennyi vizuális többletet pakoltak a játékba.
    Azaz a 4K nem csak technikai kihívás, hanem nagyságrendileg több emberi munkát is igényel, a játékfejlesztésben pedig mindig az emberi munka a legdrágább.
    Igen valószínűtlen, hogy ilyen nagyságrendű kiadás-növekedést be fognak vállalni a kiadók egy marginális piac kiszolgálásáért, pláne hogy jelenleg még a fullHD-t sem használják ki a fejlesztők, ha lehet valamennyit spórolni a kreatív munkaerőn.
  • Zombee
    #14
    Sokra megyünk a nagyobb felbontásunkkal PC-n, ha ugyanazt a grafikus motort használják majd a fejlesztők, amit az idővel technológiailag lemaradó konzolok tudásához terveznek.
  • Sir Cryalot
    #13
    -flipper nem is , de blur-per..!
  • hordani
    #12
    Ez azért érdekes mert az 1.4-es HDMI szabvány támogatja a 4K-t 24,25 és 30 Hz-es frissítéssel, ami pont filmnézésre teljesen jó, játékok meg soha a büdös életben nem fognak ezeken a konzolokon 4K-ban futni, még egy flipper sem hiszem...

    A hardware arra elég, hogy ha nagyon kiismerik 1-2 év múlva eljuthatnak oda, hogy meg tudják csinálni az AAA címeket 1080p / 60 Hz-en.

    A PC-s játék piac most fog újra fellendülni, mivel ott néhány év múlva már a QHD lesz a minimum és a 4K lesz a jellemző felbontás, a konzolokon pedig ugyanazzal játszhatnak majd a userek bénább kivitelben, ráadásul dupla áron vehetik a játékokat.
    Utoljára szerkesztette: hordani, 2015.02.08. 21:52:33
  • Tetsuo
    #11
    Egyrészt a csordaszellem, másrészt a kapitalista kereslet-kínálat mérleg. Ha már minden átáll arra, hogy a konzolon játszon a pógár, akkor idővel még a kitartóaknak is jobb váltaniuk - sajnos.
  • Zombee
    #10
    A csordaszellem működik.
  • Zombee
    #9
    Már amelyik bírja az 1080p-t. Az Xbox One eleve úgy rajtolt el, hogy a Call of Duty: Ghosts 720p-ben futott. És messze még az életciklus vége... :)
  • Lapajka
    #8
    És a cucc megáll egy millába... emberiségnyomorító gazdag parazitáknak dizájnolva...
  • zola2000
    #7
    Most "ti" vagy én nem tudom értelmezni a cikket?

    ha jól értem az a baj, hogy a konzolok hdmi kimenete 1080p most, ezt váltaná fel a 4k, hogy 4kban mehessen a youtube/netflix stb.
    Valószínüleg a konzol főmenüje is 4Kban fog menni, meg az egyszerűbb játékok is, csak a komolyabb játékok maradnak 1080p-ben.
  • NEXUS6
    #6
    Höhöhö. Mifaxról van nagybaszó?
    PS4 már 4K kompatibilis video, meg kép megjelenítésben. XoP játékban is, csak xart sem ér, ha jóval gyengébb a hw. Szal tetrisz 4K azért még jöhet rá.

    Alig egy évesek a hw-ek, faszt fognak szórakozni egy ilyen komoly upgrade-del. Legkomolyabb PC hw kéne bele a mai játékok 4Ķ-n futtatására. Nem fogják belerakni, most kezd el pénzt hozni a konyhára!
  • lammaer
    #5
    Nem nem SOHA!

  • Tetsuo
    #4
    Most már lehet, mert a legtöbb játékos átállt.
  • Zombee
    #3
    Natív 4K játékra idén semmi esély. Ezeket a konzolokat is mennyi ideig fejlesztették. Egyébként is dühös vásárlók özönével kéne szembenézni, ha ilyen hamar új fejlettebb változat jönne ki. Nyilván ezeket el kéne látni tisztességes tartalommal, de akkor már minek többfélét csinálni, így megy a kukába az első PS4 és X1 támogatása. Lassan már a hosszú élettartam mint előny is eltűnik a PC-vel szemben, végképp csak egy haladást visszatartó kolonc lesz a konzol a PC nyakán.
  • asgh
    #2
    Vegyük sorra a lehetőségeket:
    1. A konzol ugyanaz maradna, csak a hdmi kimenet előtt 4K-ra scalelnék a képet. Ennek semmi értelme, mert ezt a 4K tv-k amúgy is megteszik.
    2. Csak a média lejátszás lenne 4K, a játékok meg maradnának HD-ban és scalelnék őket. Ehhez nem elég egy 4K dekódert építeni a konzolba, azt el kell látni 4K adatfolyammal is, azaz hozzá kellene nyúlni az hálózat kezeléshez és/vagy 4K képes optikai lejátszót kell a gépbe rakni (aminek még a szabványa sem végleges, ha jól tudom). Azaz úgy kellene alapjaiban megváltoztatni a hardver nem elhanyagolható részét, hogy közben 100%-ig kompatibilisnek kell maradnia a régi modellekkel. El tudom képzelni mekkora balhé lenne abból, ha a tartalmakat két formátumban PS4 "old" - PS4 "new"' adnák ki a kompatibilitási problémák miatt.
    3. Az egész konzol, azaz a média lejátszás és a játékok is 4K-ban mennének. Ez egy alapjaiban teljesen új konzol platform kiadását jelentené, bőven az előző életciklusának lejárta előtt.
    Az egész macerát ráadásul egy olyan formátum erőltetése miatt vállalnák, amire sem tartalmak nincsenek, sem valódi fogyasztói igény.
  • Tetsuo
    #1
    Hm.