8
  • Molnibalage
    #8
    Semmi értelme ennek az egésznek. Akkor sem érné meg ez, ha a 100%-os hatásfokkal hasznosítaná a napfényt egy gép és az egész szárnya fotovoltatikus cella lenne...
  • sola
    #7
    Szerintem lesz idővel napelem a gépek szárnyán csak még nem sikerült velük elérni azt a súly/energia-termelés rátát, aminél már határozottan megérné őket alkalmazni.

    Valamelyik elektromos repülő koncepción (Elektra One) már raktak a szárnyak egyrészére napelemet, de érdekes módon elég kevés felületre, úgyhogy az szerintem inkább csak olyan demó dolog lehetett.

    Persze a kevésbé hagyományos és ember nélküli repcsikre nagyobb arányban is raknak napelemeket (NASA Pathfinder, Helios)
  • kvp
    #6
    Ha jol ertem itt energiatarolonak szanjak az aksikat, tehat a gep onerobol tisztan csak a robbanomotort hasznalva nem tudna felemelkedni, de ha elotte feltolti az aksikat, akkor mar lesz eleg ereje, hogy felszalljon. A levegoben maradni pedig kisebb energiabefektetest igenyel, ezert ilyenkor nem kellene az aksis kisegito uzem. Ez kisebb motort es konnyebb gepet jelent es egy kis kesleltetest, amig a gep erot gyujt egy ujabb emelkedesre. A gond az, hogy az aksik sulya meg mindig joval tobb mint amennyitol mar megeri hasznalni oket, viszont folyamatosan fejlesztik oket.
  • barret
    #5
    Ez után mi jön? Hibrid űrrakéta? :D
    Szerintem is a napelem ér valamit,elég sok felület van egy utasszállítón.
    Néhány kilówattocska talán összejönne:)
  • ostoros
    #4
    Talán ha raknának napelemeket a gépre, még lenne értelme a töltésnek.
  • Vol Jin
    #3
    Ennek a szarnak semmi értelme. Az autóknál az tölti a hibridet, hogy lefékezünk a lámpa előtt. Ilyen a repülőn nincs. Menet közben tölteni semmi értelme, mert azzal még több üzemanyag fogyna, és mivel az átalakítás veszteséges, kevesebb zöldenergiát nyernénk vissza. Magyarán növelné a "károsanyagkibocsátást". Ha a reptéren töltenék konnektorból, az más tészta lenne. A repülőgépeknél az egyik legfontosabb paraméter az önsúly. Ez a szar csak növelné, amitől több lenne a fogyasztása az egész gépnek.
  • hartmano
    #2
    Nem vagyok szakértő,de ez viszonylag új területe a hibrid üzemnek és nem árt kíséretezgetni vele,még akkor sem,ha esetleg nem lesz belőle semmi,mint hibrid. Már csak azért sem,mert ha most direktbe egy nem hibridet küldenének fel,akkor ha gond van az problémásabb.
    Egyébként szerintem azért rövidebb szakaszokon ezek a gépek használhatóak lehetnek.
  • NEXUS6
    #1
    Az utasgépek a repülés során 90%-ban egy adott üzemmódra (magasság/sebesség/fordulatszám) optimalizált paraméterekkel működtetik a hajtóműveiket ezen nem tud a hibrid segíteni.
    Ott van jelentősége, mint a kocsiknál, pl városban, ahol folyamatosan kell változtatgatni a motor üzemmódját. Alap esetben ezt gyak úgy érik el, hogy rengeteg üzemanyagot beletömködnek a motorba, majd reménykedünk, hogy ettől szép lassan növekszik a fordulatszám. A hibrid/villanyos kompresszoros rendszerekben a tárolt elektromos energiával gyak gyorsítjuk a kocsit, pörgetjük a motort, vagy csak annak egy fontos komponensét így nem benzint pazarolva kell átállítanunk a motort egy más fordulatszám tartományra. Lámpánál akár le is állítható. Ezzel tényleg rengeteget lehet spórolni. Mármint városban.

    De menjünk ki az autópályára, és az akksik a plussz hajtáslánc jelentette töme, a nagyobb fizikai méret jelentette ellenállás egyből megmutatkozik.

    Szal repülőre hibrid meghajtás!? Akkor amikor nem azért adnak fémkés helyett műanyagot, mert jön az alkaloida, hanem mert az sokkal könnyebb, akkor mit akarunk már egy bazi akksit, villanymocit bezsúfolni még a göbzibe?