24
  • pakeszke
    #24
    az arfekves az erdekes...

    jelenleg 500 dolcsi / kWh -t mondanak ami folyamatosan csokken!!!

    na a nissan leaf a 25 kWh -val lesz igy 3 milka, ami tenyleg sok, de hat ha hat az az agglotaho aki kepes venni 10 milkaert egy ujautot, amit amugy kanyarban egy 20 eves fasztra agyonver az tenyleg meg tudja maganak engedni...
    vagy huzzon a surmoja es utazzon az erdi parasztja is busszal / vonattal pont mint anno 20 -30 eve
  • pakeszke
    #23
    en is pont ezt mondom, hogy vegre az agglosok es egyeb "beugrok a melohelyemre allatfajtak" vegre nem gyilkoljak le a szutyok retek dizellel a bennszulott budapestieket
    es ez nagyon de nagyon jo!!!

    ha engem kerdeznek akkor a sok buzerans szenbanyasz nyugdija mellett(== szenfiller!!!) ilyenre is szivesen fizetnek kWh -kent akar 30 HUF -ot is!!!
  • MsUser
    #22
    És a legfontosabb hogy milyen árfekvésük lesz, amit nagyban befolyásol a jelenlegi piac "olaj-benzin lobbi" a litiumion akkumulátorhoz képest a legjobb lifepo aksi, a maga 3x-os árával el sem tud terjedni noha akár benzin üzem helyettesítő is lehetne.
  • MsUser
    #21
    Akkor ha ez reális, az elektromos mopedautók 72V/50A és kerékpárok 48V/20A igazi alternatívák lehetnek a maguk 45km/h sebességükkel!
    Nem mindenki akar 150km/h sebességgel 150km-en át száguldani, mert ahhoz már evidens a nagy teljesítményű TESLA E-auto giga akkumulátor és töltő áram!
  • barret
    #20
    Na igen Te jól látod!
    Ez a lényeg. Nem lehet mindenhol ilyen brutális hálózatot kiépíteni.
    Ennél azért több település van az országban...
  • Cefet
    #19
    A cikkben szereplő akku hosszú élettartama mindenképpen jó hír, de a gyors tölthetőségét csak különleges helyeken lehetne kihasználni. Aki volt már vasúti alállomáson (betáp pont), vagy látta, hogy honnan kap naftát a villamos az megérti ezt. Igazából, kívülálló be sem nagyon mehet ilyen helyre. Aki ott dolgozik, az is csak szigorú szabályok betartásával. Éppen ezért, ilyen teljesítményű töltő az otthonokban soha nem lesz. De kellenek ilyen töltő helyek, főleg a forgalmas autópályák mellé. Nem véletlenül kötött megállapodást a Tesla a DB-vel, a német vasúttársasággal. Ott van lehetőség ilyen teljesítményű betáplálásra. Szóval jó ez az akku, de nem otthon fogod ilyen gyorsan tölteni.
  • pakeszke
    #18
    erdekes amugy ez a mostani cikkben szereplo akksi, hogy 20 evig elall es hogy 10e -szer lehet ujratolteni, na ha ezt a 25 kWh -s Nissan Leafnal csinalnank aminek a realis hatotavja 100 km, akkor 100 * 10e = 1 millio km lenne az akksiban
    pont idealis csomagszallito meg flottas jarmure ahol ugyis az autoparknal lehet kombinalni, hogy dizelt a hosszutavra es ilyet meg rovidtavra
    ja es ennel a nagysagu cegnel valoszinuleg a delej az mar kozepfeszen jon :)
  • pakeszke
    #17
    akkor ezt mar a kerdest mar megvalaszoltuk ugye?
    "Hiába a jó akksi,ha nem lesz lehetőség ilyen brutális töltőáram vételezésére. "

    egy Combino vonalon hany vellamos szaladgal? azt ki tudtak amugy epiteni?

    a finanszirozassal kapcsolatban meg erdekes dolgokat feszegetsz...
    gondolom a benyat most az ORSZÁG fizeti nekem hogy eljusson a benyakutra, ugye?
  • halaszlo
    #16
    Hát, kezdetben az is jó lenne, ha benzinkutaknál lenne ilyen "gyorstöltő". Aztán majd később lehet lakásokban is gondolkozni. Mindenesetre jelentős fejlődést hozhatna ez a dolog az akkumlátorpiacon. Kérdés, hogy milyen hátrányai vannak.
  • barret
    #15
    Te meg majd zsebből finanszírozod az ország hálózatfejlesztését :D

  • who am I 7
    #14
    a gyártó neve szerintem sokat mondana....mert lehet, hogy nem csak egy fejlesztés lesz ez a többi közül, legalábbis én remélem. Bár mindegyikkel így van az ember, az igaz :D
  • who am I 7
    #13
    téged lehet, hogy nem, de nem csak te létezel a Föld nevezetű planétán, ezt azért vedd néha figyelembe ..
  • pakeszke
    #12
    probalok nem rohogni rajtad ok?

    http://hu.wikipedia.org/wiki/Siemens_Combino_Supra

    10*100kW

    mint valaki irta 85 kWh a Tesla S, akkor egy ilyen autot ha 1 MW -al tolnank mint a villamos akkor 85/1000 * 60perc = 5 perc lenne

    jelenleg ki van epitve a halozat a villamoshoz? igen? WOW ember, akkor en tenyleg nem ertem ezt a halozatos dolgot...
  • pakeszke
    #11
    amikor a paros paratlan rendszamos szopatast akartak a szmogriado idejen raverni az agglosokra akkor hanyan, de hanyan hencegtek, hogy lesz.rjak mert igy mindig lesz autojuk

    ha csak azok az agglosok akiknek 2 autojuk van azok mennenek egy ilyennel es okosan hasznalnak szerintem a budapesti autok negyede lehetne ilyen
    meg kell szopatni masszivan a rendes autosokat es akkor elindulnak a helyes iranyba :)
  • lammaer
    #10
    enyém meg 1.5-2 hetet is egy feltöltéssel :)

    Tény, nem lehet facebookozni rajta, csak telefonálni. Mert ez egy telefon :D
  • grebber
    #9
    Engem a feltöltési idő soha nem érdekelt és soha nem is fog nekem használat mellett bírja a mobil a kerek 2 napot és világ legboldogabb embere cím az enyém is lenne.
    De hát ez a 2 nap még álom 6-7 órát bírják ezek használat mellett :(
  • barret
    #8
    Tegyük fel hogy ez így fog működni a valóságban is!
    Aki picit is ért az elektronikához,szét röhögi magát :D
    Meg az is,aki tud számolni!
    Nem lesz hálózat a sok akksi töltéséhez.
    Hiába a jó akksi,ha nem lesz lehetőség ilyen brutális töltőáram vételezésére.
  • torreadorz
    #7
    Ez max akkor lenne alternativa ha az autókat bérelni lehetne kb. mint a bubikat.

    Egy ismerősömnek van egy Nissan Leafje, kb. 110 km-et tud menni egy feltöltéssel. Ami városban még oké, de ha csak egyszer is ennél többet kell mennie akkor gebasz van. Ez viszont azért a legtöbb embernél befigyel havonta kéthavonta egyszer biztosan (vidéki rokonlátogatás, ünnepnapokkor kirándulás, nov 1. stb). Ahhoz meg nem elég olcsó hogy két autót tartson az ember, mellé egy normált ha nagyobb távra megy.

    Ha gyorsan újra lehetne tölteni (anélkül hogy az akksi károsodna hosszabb távon) az sokat segítene.
  • pakeszke
    #6
    es meg hozzatennem, hogy engem igazan az izgat hogy a budapesti ingazok kapjanak mar egy tisztan elektromos meghajtast, ahhoz meg az 50 km hatotav boven eleg, abban az esetben ha a cegnel is ra tudja dugni az autojat
  • pakeszke
    #5
    amugy lenne a garazsodban hely egy 2 tonnas versenyautonak?

    nem mellesleg 2 percet az ember a piros lampanal var, a Tesla vezetoje is "csak" a tankolasi idohoz hasonlitgat meg mereget es nem ketpercezik

    amugy a peldadban a Tesla S -nek 500 km -es hatotavja van...

    ezek egyenkent mind-mind 2-3 szoros szorzok, tehat oszthatjuk nyugodtan 6-al azt a szamot
    es jol tudjuk hogy jelenleg is 300A az inditoaram, ami valahogy csak atverekszi magat az akksikabelen
  • Cefet
    #4
    Ez csak a problémák egyik része, de azért nem elhanyagolható.
    Azt azért megnézném, hogy egy 85 kWh Teslát hogyan töltenek fel 2 perc alatt 70 %-ra ...
    Nem ismerem az autó pontos paramétereit, de 400 V-os akku kapocsfeszültséget feltételezve 4462,5 A-es töltőáram jön ki, ami a feszültséggel visszaszorozva 1,785 MW teljesítményt ad. Ezek az adatok egy V43-as villanymozdony (hozzávetőleges) paraméterei (A mozdony 2,2MW-os, az indító árama 3740A, az állandó árama 2200A).
    A garázsomban ilyen biztosan nem lesz, hacsak fel nem találják a szobahőmérsékletű szupravezetőt.
  • flashpointer2
    #3
    Licencelte, aztán elsüllyesztette a többi közé
  • AgentKis
    #2
    http://index.hu/tudomany/egeszseg/2014/10/13/20_dolog_amitol_jo_esellyel_rakot_kaphat/
    A titan-dioxid nem pont az ártalmatlanságáról híres.
    A természetben előfordul a kénsav az urán és a kőolaj is. Igaz viszonylag ritkán esszük meg az akksit és a bőrükre is kevesen hordják fel. (Esetleg amikor beleég... XD)
    Utoljára szerkesztette: AgentKis, 2014.10.16. 15:18:41
  • who am I 7
    #1
    "Az eljárást egy potenciális gyártó már licencelte"

    Erre a cégre azért kíváncsi lennék.