18
  • Macropus Rufus
    #18
    ne feledkezzünk meg a Digital Reality, Imperium Galactica játékáról.
    Azért az is nagyon jó volt, sőt szerintem még most is nagyon ott van.
    Okés a grafika már kicsit ódivatú (bár annyira azért nem). De jó kis játék volt.
  • Józsibácsi
    #17
    Kisgyereknek és debil felnőtteknek biztos nagyon jó, amúgy egy rakás kutyagumi az egész.. erőforrás pazarlás... komoly gamer ilyennel nem játszik...
  • Jacky
    #16
    3300,- Ft-ot megér. Ennyivel is érdemes támogatni a magyar fejlesztőt.
  • M0RN1NGST4R
    #15
    Már az első részre is fentem a fogam, de túl hamar jött a hír, hogy nem egy epizódos lesz a történet, úgyhogy vártam. Jó lenne a trilógiát díszdobozban látni majd, én biztos vevő lennék.

  • vision5
    #14
    A fenti játék legalább egy jó példája annak hogy van más út is. Gratula nekik!
  • vision5
    #13
    Nem magyarkodni kell, hanem játékot fejleszteni - valljuk be, sajnos kis hazánkban nem igazán él meg egy játékfejlesztő cég se hosszabb távon. Sajnos aki sikeres azt felvásárolják, szétszélesztik, vagy pedig kamu marketing/adócsalás az egész.
  • hgaben90
    #12
    Viszont ezek nem is a korábbi hozzászólásokban feltűnt "magyar gépre magyar játékot" stílust erősítik. Nem azt mondom, hogy nem bukkannak fel itt-ott magyaros dolgok, de attól nem lesz kenyér a programozó asztalán, hogy a 99%-ban magyarokat érdeklő, direkt magyar témájú játékot készít. De ha már itt tartunk, ott a Hearts of Iron-széria, lehet menni, elfoglalni a Balkánt a Magyar Királysággal.
  • Shiny Copperpot
    #11
    Railroad Tycoon!!! Az európai térképen van Budapest, és egy "Debrecken" nevű falu is (az eredetiben legalábbis). Annak idején sokszor kezdtem a Bécs-Budapest vasútvonallal és a "Matuska Szilveszter Emlékexpress"-szel... :)
  • Shiny Copperpot
    #10
    "Magyarokat pont a magyar programozók szokták kifelejteni a játékokból. lásd :Panzers Phase 1-2 vagy a The king's Crusade játékot."
    Nem tisztem a fejlesztőket védeni, de ezer más oka is lehet, hogy nem kerülnek be a magyarok egy játékba. Nagyon kevés olyan embert ismerek, aki egy ilyen szituban nem küzd oroszlánként, hogy (az erre egyébként kérdésesen érdemes) magyarokat sikerüljön valahogy beszuszakolni egy játékba. Csak a kiadó a büdzsé meg a célpiac realitása néha felülírja a dolgot. Ez van. Ha lesz 1-2 millió rendszeresen fizető magyar játékos, hidd el, hogy meg fog növekedni a lokalizációk meg a magyar piacra célzott egyéb kontent aránya.
  • Shiny Copperpot
    #9
    Teljesen igazuk van az előttem szólóknak, a magyar piac képtelen eltartani akár csak egy közepesen méretes fejlesztőcsapatot, ami már ki is tud adni valamit.
    Adalék: Az E3-on volt egy interjú a Witcher III készítőivel, és ők azt mondják, hogy tettek hozzá speckó kelet-európai "feelinget" a játékhoz, de nem a lengyel mitológiát játékosították meg. Gondolom azért, mert akkor sokkal zártabb lett volna a piacuk(, de ezt már csak én teszem hozzá, nem biztos.) Valószínűleg egy '48-as vagy '56-os játékot nagyjából senki nem venne meg (pár ezer lelkes honfit leszámítva), és így a fejlesztők éhen halnának. Mondjuk vicces elképzelései vannak az első hozzászólónak az életről, remélem tőle is elvárják majd, hogy a prána-táplálkozásra áttérve, ingyen dolgozzon.
    Amúgy a Civ5-ben vannak hunok (Attilával az élen, asszem a G&K óta), meg Budapest city state is (ha jól emlékszem irrational-militartistic jellemzőkkel, és elég jól szimulálja a játék az ország viselkedését... le kell őket fizetni, akkor pár körönként kapsz egy jellemzően használhatatlan katonai egységet, vagy le kell nyomni és megszállni, esetleg lerombolni a fenébe, mert csak akadályoz... :) ).
  • butuska66
    #8
    PS: Panzers Phase 1-ben oroszokkal kellett "felszabadítani" budát. Miközben a Sudden Strike játékhoz készült orosz nyelvű RWG modban (ami orosz rajongók nagy büszkesége) pont németekkel törhettél ki a körül zárt budapestről.
  • butuska66
    #7
    "Valljuk be: kicsi és jelentéktelen országunkat (bármi is volt X évvel ezelőtt) magasról lesz*rja a nemzetközi játékostársadalom."

    Az Antant c. rts játékban az osztrák-magyar monarchia tele volt magyar egységekkel. Medivel 2 Total War játékban is igencsak benne van kis hazánk. Rémlene mintha a Cossacks egyik kiegészítőjében is voltak magyarok. Szívemnek oly kedves Panzer General első és második részében is kapott szerény helyet Mo. Europa Universalis és az arra a rendszerre épűlő játékokból szintén nem szokták kifelejteni. Real Warfare 1242-ben is feltüntek magyar egységek. Most hajnal fele csupán ezek jutottak az eszembe ,ha emlékeim mélyére ásnék talán találnék mégy játékot amiben feltűnt Mo.

    Magyarokat pont a magyar programozók szokták kifelejteni a játékokból. lásd :Panzers Phase 1-2 vagy a The king's Crusade játékot.
  • Archenemy
    #6
    " vagy viktor és bandája privatizálná a fejlesztő céget"
    Valószínűleg inkább az államosításra gondolsz, mert a privatizálás mást jelent. De igen, fejlesztettek már olyan játékot, amit a magyar állam pénzelt, illetve vannak ilyen JF közeli, de nem szigorúan játék projektek is.
    játék:
    http://www.strategyinformer.com/pc/1848/
    videó:
    http://www.rtlklub.hu/hirek/belfold/video/253803
  • Archenemy
    #5
    Pl. modként tudom elképzelni. Dominions 3-ba "magyar mítoszos" nép lovasíjászokkal meg idézhető turullal vagy Civilizationba Mátyás Király nevű hőssel meg fekete sereggel. De hogy ez "alap" legyen valahogy egy akármilyen játékban, azt én sem hiszem.

    'Csak jó lenne már ha a nemcsak a dollárjel lenne a fő. De ez a kívánságom sosem fog teljesülni. '

    De, amint alapítasz egy céget, és meggyőzöd az ott dolgozókat, hogy ne kérjenek fizetést, sőt dobják össze a szoftverek meg a gépek meg a marketing árát. Sok szerencsét! :)
  • hgaben90
    #4
    Magyar népi-nemzeti játékgyártásnak nincs értelme. Kicsi a felvevőpiac, sok a warez, ahogy Mr. Wiggin is mondta. Magyar vonatkozást csak úgy éri meg beletenni, hogy nem kizárólagosan szerepel. Lásd Halo: Reach. Tele volt magyar nevekkel, de mellé egy népszerű sci-fi alapra épült, ettől volt kelendő. Echte történelmi játéknak meg egy 50-es években játszódó Call of Duty szerűséget el tudnék képzelni úgy, hogy több helyszín között ugrál a sztori: Egyszer egy 56-os magyar forradalmár vagy, egyszer egy kubai felkelő, egyszer meg egy francia katona az indokínai (alias vietnami) háborúban. Stratégiai játékban meg már azzal is elégedett lennék, ha a magyarok bekerülnének a következő Civilizationbe. Valljuk be: kicsi és jelentéktelen országunkat (bármi is volt X évvel ezelőtt) magasról lesz*rja a nemzetközi játékostársadalom.
    Alternatívaként meg lehet próbálni az évszázad játékát elkészíteni, full magyar körítéssel... de bármi kevesebb, és a játék úgy tűnik el a süllyesztőben, mint a pinty.
  • Tetsuo
    #3
    Hasonló játékra várok én is. ;-)
  • Ender Wiggin #2
    mégis miből térülne meg egy ilyen fejlesztés? a primkó magyar warez társadalom hirtelen többmillió példány venne? vagy viktor és bandája privatizálná a fejlesztő céget és akkor mindegy is? mert különben nem tudnának megélni a nagymagyarkodás közben.

    egyébként az első játék leszámítva, hogy nulla be- és átvezető film volt benne (ez az igazán komoly kihívás), sokkal jobb volt, mint maga a Diablo.
  • Angelus1991ster
    #1
    Mikor fogom megérni , hogy magyar fejlesztők magyaroknak készítenek játékot a magyar történelem időszakairól, 1848-49 RTS vagy FPS, 1956-os FPS és még sok más. Ebben a "magya" kormány is ludas.

    Semmi bajom az eddigi sorozatokal. Csak jó lenne már ha a nemcsak a dollárjel lenne a fő. De ez a kívánságom sosem fog teljesülni.