17
  • Istvandorf
    #17
    A képzeleterőt helyettesíti a logika a gyors reagálás, a helyzetnek megfelelő gyors döntés.
    Ha tv-ről van szó azt már egyre kevesebbet nézik, mert a csatornákon 65%-ban reklámot adnak azt meg tudjuk hogy mindenki "átugorgya" nagyon helyesen.
  • inkvisitor
    #16
    Létezik, volt ilyen időszakom.
    Viszont az osztályomból mindössze ketten mentünk tovább csont nélkül egyetemig, a szövegértésem és feldolgozásom pedig azóta is az átlag feletti.
    Viszont ha csak számítógépezel egész nap (ezt is könnyű megcsinálni, még csak online játék sem kell hozzá), az max a kéz-szem koordinációt javítja, viszont a képzelőerőt beszűkíti a készen kapott fantázia.
  • Narxis
    #15
    Istvandorf: 20 óra már necces de 8 órákat lazán hoztam hétvégén WoWozással.
  • wednes
    #14
    Napi 8 órát nem nehéz összehozni. Gyerek hazamegy a suliból du 4.-től éjfélig és elvan. Még aludni is tud egy nagyot ha akar. Hétvégéről meg ne is beszéljünk.
  • Istvandorf
    #13
    "Azért nem foglalkoztak még ezzel a problémával, mert ilyen eset még a mesében sem létezik."

    Az egész nap (8-20-ig) a képernyő előtt ülés sem lehetséges fizikailag sem.! Még is sokan így állítják be. Mert divat és jól hangzik.
  • wednes
    #12
    "Nézzük meg fordítva: Mi van ha a gyerek egész nap a könyvet bámulja. Azt mondják rá hogy milyen okos lesz."

    Azért nem foglalkoztak még ezzel a problémával, mert ilyen eset még a mesében sem létezik.
  • harmi2009
    #11
    Mindennek lehet a szélsőséges verzióit nézni de nem sok értelme van.
    Ha egy gyerek vagy felnőtt egy könyvet olvas akkor használja a saját képzelőerejét, mentális kreativitását a cselekmény megértéséhez. Míg ue képi formában teszi (szg, tv, stb) készen kapja mindezt nem használva a képzelő erejét.
    A tv előtt eltöltött idő igen is negatív irányba tereli a gyereket. Fáradtabb, ingerlékenyebb, mentálisan zárkózottabb lesz. Mindezt saját gyerekemen tapasztaltam, tapasztalom. Ezért le is korlátoztuk a képernyő előtt eltöltött időt és többet foglalkozunk vele.
  • Istvandorf
    #10
    Csak úgy jön ide az olvasás hogy;
    "Olvass minél többet"
    "A könyv a legjobb barátod"
    "Egy jó könyv egy finom pohár bor mellett..."
    "Könyvhét"
    Ugye mindenkinek a fülében vannak ezek a reklámszövegek?!

    Sokan úgy képzelik el a negatív gyereket, hogy reggel fel kell, oda ül a gép elé, és csak este kel fel lefeküdni. Tehát Egész nap a számítógép előtt ül semmi mát nem csinál nem tanul, nem beszél senkivel, nem megy sehova.
    Így állítja be a "képernyős gyereket" a tanulmány, na meg sok felületes ember.

    Nézzük meg fordítva: Mi van ha a gyerek egész nap a könyvet bámulja. Azt mondják rá hogy milyen okos lesz.
    De nem tudjuk meg, mert egész nap csak olvas nem lehet hozzászólni sem mert nem figyel ránk mert olvas. Nem tudjuk meg mennyit okosodott, mert nem beszél mert csak olvas, kikapcsolja a külvilágot, körülötte velőket. Vannak szex könyvek, erős krimi, horror könyvek -és ha ezeket olvassa és átviszi az életbe? Mi lesz így belőle?!

    Szal minden negatív elmélet, maga az illetőtől függ ki mennyire fogékony a hülyeségre. Csak hát az örök Divat kritika a gyerek-számítógép téma hálás reklámkampány az üresen maradt oldalakra.
    (Az én gyerekem is számítógépezik, játszik miközben kitűnő tanuló)
  • wednes
    #9
    Inább az időtényező itt a probléma, nem az adott tevékenység.

    Az a veszély sosem "fenyegette" a társadalmat, hogy a gyerekek minden egyes nap 8-11 órát olvassák a könyveket, ha már ezzel hasonlítjuk.
  • Cat #8
    "Mi a különbség a képernyő előtt ülés (ma már nem rontja a szemet) és a könyv olvasása között?!"

    Nézd meg milyen különbség van aközött, hogy olyan emberhez szólsz, aki egy számítógép előtt ül, és ha ugyanaz az ember olvas. Előbbiben sokkal inkább elmerül, sokkal ingerültebb, ha megzavarod.
  • Etinger
    #7
    (gépelési hibákért elnézést, jó lenne egy szerkesztés gomb ide)
  • Etinger
    #6
    És igen.... Inkább ülnék egy halom papír felett is szivedebben, minthogy a céges rendszerek szörnyen idegörlő, lassú, lefagyásokkal tarkitott csodájával küzdjek meg nap mint nap.
  • Etinger
    #5
    A TV-t és a PC-t nem szabadna egy ilyen tanulmányba ennyire összemosni. Meg aztán az sem mindegy, hogy mit néz a TV-ben és mire használja a gépet? Ami a mentális problémákat illeti, én sokkal inkább a kiutat látom benne. Lásd internetes ismerkedés, és olyan új ismeretek szerzése, melyeket másképp nem igen vagy nehezen lehetne megszerezni. Amúgy... Jó lenne leszokni ezekről a nagy általánositasokról, és hogy mindent egy kalapalá vesznek... Komolytalan így ez is. Ha már képernyő kerülése: jó lenne ha a munkahelyeken sem kellene 6-8 órán át bámulni, mert annak aztán tényleg nagyitóval kell keresni az előnyeit.
  • zola2000
    #4
    Sokszor az a baj, hogy rossz irányból közelítjük meg a kérdést.

    A szülőknek nincs ideje a gyerekre, és nézze a tvt, mert legalább csöndben van, ha el is olvas egy ilyen cikke, akkor is max rárivall, hogy kapcsold ki! , de azt nem szervezi meg, hogy helyette mit csináljon, mert nincs ideje a gyerekre.
  • Tetsuo
    #3
    Ehh! Mégsem írom le, amit válaszolnék... tök felesleges lenne.
  • gforce9
    #2
    He felnő a gyerek úgy, hogy jórészt csak képernyőt bámult, abból sok jó nem fog kisülni. És a cikk nem az olvasás ellenében szólt. Nem is értem hogy jön ide az olvasás. Teljesen más dolog.
  • Istvandorf
    #1
    Sose értettem ezt az aggodalmat.
    Mi a különbség a képernyő előtt ülés (ma már nem rontja a szemet) és a könyv olvasása között?!
    Amúgy a könyvolvasás a legpasszívabb időtöltés. Míg számítógépezés közben tudunk kommunikálni a mellettünk ülővel, addig olvasás közben nem lehet folyamatosan beszélgetni a másikkal mert vagy beszélünk vagy olvasunk.
    Szal üres frázis az egyetemi tanulmány. :)