4
  • kvp
    #4
    A google azert sikeres mint ceg, mert rajott, hogy ha olyan uzleti megoldasokat keres, amik az embereknek is jok, akkor nem csak penze lesz, de nepszeruve is valik, tehat az emberek tamogatasat is elnyeri. Innentol viszont a poltikusoknak elobb utobb ugyancsak engedniuk kell, mert nem akarjak a szavazok tamogatasat elveszteni. Alapvetoen ez a win-win uzleti modell az alapja az egesz 'don't be evil' szlogennek is. Hozzatennem, hogy tortenelmileg ez a hosszu tavon kifizetodo strategia.
  • Magiszter
    #3
    Ha Mo.-t nézzük akkor az ÁFA magassága és a fizetések alacsonysága miatt nem vesznek sokan játékot/filmet stb.-t. Mikor Angliába dolgoztam be itthonról és az ottani fizetést kaptam, akkor ha megtetszett egy játék, a borító vagy a leírás alapján, esetleg láttam róla bemutatót, megvettem. Ha kijött egy film BD-n, szintén megvettem mert a fizetésemhez képest nem volt drága, nem számított. De aki havi 70-ből él, annak az a 10-15 ezer forint felér egy hasba-rúgással. Még aki 150-200-at keres is elgondolkodik rajta, de aki már 350-450-ért dolgozik az megveszi ha csak kicsit is felkelti a figyelmét.
    Ez ellen nem tudnak mit tenni. Mindig lesz kiskapu, mindig lesz egyéb megoldás. Szesztilalom idején is működtek zug-kocsmák, internetblokád esetén lesznek illegális tartalom-cserék.
  • Archenemy
    #2
    Nem csak az ár, az elérhetőség is nagyon sokat számít. Talán évi 1x warezelek mióta van steam pl.
  • Zero 7th
    #1
    Heh, mekkora cumi ez a kiadóknak meg az ő érdekeiket képviselő politikusoknak, amikor az internetet leginkább ismerő nagy cég mondja pont ugyanazt, amit a felhasználók húsz éve.

    De nyilván ez nem fog sok mindent befolyásolni, a Google nem költ aktívan a felvázolt célok elérésére, de a kiadók meg igen a politikusok megvásárlására, szal egy darabig még biztosan menni fog az erőlködés.