18
  • NEXUS6
    #18
    Muszáj egyből offenszkedned kötsögláma barátom?
    Amúgy a szélvédőn buzerálni még mindig jobb, mert közben látod, ami mögötte van, az az az utat, meg az azon éppen szabálytalanul átvágó mamatankot vontató Margitnénit, mint lenézni a barátnőd amúgy rendkívül vonzó térgyekalácsa irányába, hogy a twitter és faszbukk felugró-baromságok között navilgálva kiválaszd a fényszóró kapcsolóját.

    Arról nem is beszélve, hogy jó pár ismerősöm meglehetősen gyenge szem-kéz koordinációval rendelkezik, így ha jobbra-lenéz fordítja a kormányt is hozzá, befelé szépen az árokba.

    Van még kérdésed? Nincs? Nem is lehet! Köszi!
    (Amúgy, van kocsid egyáltalán, ha nem vagyok indiszkrét?)
  • T2k
    #17
    Ugye nem vetted észre, hogy abszolút nem sikerült megértened miről szól ez a hír?
  • T2k
    #16
    Ja persze, és a szélvédőt kellene nyomogatni. Nagy ötlet.
  • NEXUS6
    #15
    Az autókban 30 éve folyamatosan nő az elektronika mennyisége. 20 éve mindenki a csába küldte az ecotec Astrákat, hogy ez már tényleg sok, a környezetvédelmi normákra optimalizált motor szinte kicsinálja önmagát. A mai downsizeing-os kisköbcentis turbóskompresszoros motorok detto.

    Aztán persze ahogy tellik az idő ha az ember megelégszik a piros meg fekete ponttal a kék-zöld helyett, a kocsi csak át megy a műszakin. Aztán kiderül, hogy egy egr szelep sem létfontosságú, meg a többi okosság sem,amit ráaggatnak szegény motorra.

    Lényeg, hogy mire ezek a virtuális kocsicsodák 5-10 éven belül eladósrba kerülnek, mennek át a használt piacra, addigra a szerelők is kiokosodnak, ha más nem megtalálják, hogy lehet kikötni, ami nem létszükséglet, az utángyártott alkatrészgyártók is jóárasítják a csillagászati árú cuccosokat, és végszükségletre meg ott van a bontó.

    Így megy ez, mindíg is így ment, ezért nem kell kétségbe esni.
    Tessék csak nézegetni azokat a mostani új kocsikat, amiket 10 év múlva megvesztek!
    XD
  • chuky123
    #14
    Bénán is néz ki ez az elforgatott 17" os monitor a kocsiban.
  • Tetsuo
    #13
    Ráadásul a képernyős vezérlés olyan olcsó hatást kelt (ergonómia, kezelés, visszacsatolás, reakció stb.), mint pl. egy szoftver-hagnszer (vagy effekt) az eredeti vashoz képest.
  • Macropus Rufus
    #12
    "Egyébként pedig szerintem marhaveszélyes az lcd-ről való irányítás."
    jogos. nincs visszacsatolás (pl. érzet, hogy valami kattant, elfordúlt stb...)
  • gforce9
    #11
    Egyes országokban más és más lehet az amit engednek és amit nem. Szóval a helyi hatóságoknak, ha engedélyezik a járművet amúgy, akkor nekik kellene írni pontos specifikációt arra, hogy milyen feltételekkel mehet a fedélzeti szoftver. Azután jön a gyártó. Ha el akarja adni az autót, akkor nyilván beépíti a szoftverbe. Amiről a cikk szól csak értelmetlen picsogás. :)

    Egyébként pedig szerintem marhaveszélyes az lcd-ről való irányítás. Mert míg egy kapcsolót, ha megszokja az ember már oda se kell nézni, tapintásra is tudja kapcsolni, addi az LCD-t nézni kell mert kicsit odébb bök az ember már mást aktivál. Kapcsolónál kis hiba a mozdulatban lehet, tapintásra korrigáljuk a mozdulatot. Lcd-n ilyen nincs. Folyamosan le kell nézegetni rá, ha akar valamit az ember. Ez tényleg veszélyesebb mint a kapcsolók.

    Amúgymeg halgatyóval értek egyet. Rosszul vagyok az elektronikával teletömött autótól aminek a szervizelése olyan speciális felszereltséget igényel, hogy lényegében a márkaszervizekhez köti az embert. Ebben az esetben mondjuk a mezei szerelő nem is tudna sokat tenni, mert ugye tökmás elven működik, de egy mai "mezei" autónál is ez a helyzet. A gyártók magukhoz kötik az ügyfeleket és ez nagyon nem jó tendencia.
  • Macropus Rufus
    #10
    ennek a nagy kijelzőpnek a hátránya a fogyasztásban jelenik meg. a Model S teljes vezérlése (kijelzővel mindennelk együtt) 2.1kW... Ez majd 3LE.
    Egy villany vasba sztem feleslegesek az ilyen plusz fogyasztást generáló kütyük. Okés, látványos, de 3LE minuszban vagyok. Jók ide a mutató órák, és a jelentősen kissebb lcd.
    Sztem.
    De nem vagyok Musk és egyenlőre a srácról nagyon úgy néz ki, hogy tudja mit akar.
  • Macropus Rufus
    #9
    NEXUS6: lehet, de azt nem tudod vezérelni, csak nézni. Ezt meg tudod vezérelni.
  • Macropus Rufus
    #8
    "A Mercedes S-osztályánál is vannak beépített kijelzők, de a navigációs készüléket kizárólag akkor lehet használni, ha a jármű áll. +
    gps-t CSAK álló kocsiban lehet használni... menetközben ne akard asználni, mert kikapcsol. Ha nem akkor már is elvonja a figyelmet...
    Nekem úgy tűnik, hogy fosnak a Tesla kocsiaitól, mert ami itt gond az a Mecinél pl. nem. (okés mint említették a Mergákban csak málló helyzetben használható a gps, logikusan következik, hogy menetközben kikapcsol, ellenkező esetben ez is elvonja a figyelmet. (mint bármi ami az utastérben történik: mobil, rádió, beszélgetés, stb... egy jó svájci hót egyedűl megy a kocsijával, teljesen csendben (rádió is bezavar, ezt meg a jenkik állapították meg)
  • Cat #7
    Nyilván lehetne szoftveresen korlátozni, de ez nem a hatóság feladata, hanem az autógyártóé.
  • halgatyó
    #6
    Egyre több elektronikus SZEMÉTTEL tömik meg az autókat, de a klímát évente fel kell tölteni, mert elereszti a gázt.
    Minél bonyolultabb egy autó, annál kevésbé tud a tulajdonos hozzányúlni, ha valami elakadás keletkezik. lehet hogy ez is az egyik cél: minél kiszolgáltatottabbak legyünk. Ha már egy síma kapcsolót is egy menürendszerrel (!!!) helyettesítenek, akkor ugyanolyan utálatos szar lesz az egész, mint a winfos egyre újabb, egyre bonyolultabb verziói.

    Lám, sajnos a technikai fejlődésnek, amelytől azt várnám, hogy kényelmesebbé és szebbé tegye az életünket, vannak ilyen vadhajtásai: egyre bonyolultabbá, nehézkesebbé válik, egyre kiszolgáltatottabbá tesznek minket.
    Ez nem a technika hibája, hanem a rongy aljas pénzsóvár politikai rendszeré.
  • Inquisitor
    #5
    Meidian - Automata járgánynak minek kéne külső megjelenítés a GPS-hez? :D
  • gforce9
    #4
    Olyan nagy dolog lenne beépíteni egy olyan szoftveres részt ami menetközben letiltja a netezést és csak a kezelőszerveket jeleníti meg a kijelzőn? Sok hűhó semmiért tipikus esete.
  • Meridian
    #3
    Majd ha jön a Google drive, vagy mi a szösz, amely képes automatán vezetni a kocsit, ott már egész kellemes lesz a nagy kijelző.
  • who am I 7
    #2
    az infinity q50 megoldása izlésesebb nekem....meg egyébként, szerintem a klíma meg ilyen kapcsolók maradhatnának fizikai gombok, így menetközben könnyebb lenne, felette attól még lehetne egy 10-12 collos tapi képernyő, de ez már tényleg kicsit túl van tolva...bazári.
  • NEXUS6
    #1
    Egyetértek, és ráadásul elég gagyin is néz ki. Amennyibe kerül ez a dög kocsi, annyiból már egy szélvédőre vetített kezelőfelület is kijött volna.