18
  • cateran
    #18
    Kozvetlen agyi kapcsolat, full dive system, vagy barmi 1 CP vilagbol...ezek a "VR" headset szarok mar a 80-as evekben is leteztek vagy plane a 90-esekben (VFX1, Cybermaxx), azota finomodott a technologia, de meg mindig lepkefing...
  • JeffSaid
    #17
    h
  • jackoneill90
    #16
    sliders virtuális világ szemüveges epizód. ott hatott az érzékszervekre.
    hány éve képzelték már el azóta sincs még.
  • RAZOR27
    #15
    én már úgy vagyok vele hogy ha valamit X év-re jósolnak, azt reálisabb megszorozni kettővel. Ennek ellenére várom a riftet nagyon. Ki is akartam próbálni, de azért nemfogok 8kiló+utazást kidobni az ablakon hogy a tesztverzióval mehessek 1 órát valami gagyi flashjáték szintű valamiben, mert itthon ez volt a biznisz...
  • Zero 7th
    #14
    "további probléma hogy a gyártók a 3D-s készülékekhez hez általában csak egy külső felszíni réteget képzelnek el"

    Ez mit jelent? Mi az a külső felszíni réteg?

    A háttérfénytől mitől feleződik a felbontás? Milyen eszközön egyáltalán? Sisakon vagy TV-n?
  • Zero 7th
    #13
    A Virtualboy konkrétan használhatatlan, és van rá összesen 8 játék. Nem sisak, hanem állvány, hodozhatónak megálmodott, de kell neki hálózati feszültség, és monokróm piros a képe. Egy hulladék fos volt.

    3DTV nem kifejezetten használható. Béna, drága szemüveg kell hozzá és csak kettőt adnak alapból, akármilyen nagy is, kicsi a képernyője egy 3D mozihoz képest. Filmek hozzá irtózatos méretűek, és néhány nagyobb nyári blockbustert kivéve csak hígfos minőségű, majndem nézhetetlen, gyerekeknek szóló animációs filmek vannak 3D-ben.

    3D telefon tervezőjének elképzelni sem tudom, mi a fasz járt a fejében. Akkora képernyőn, ami egy telefonon van, szerintem 2D filmet nézni is faszság, játszani meg végképp, nemhogy a 3D, de majd jön a sok zombi, aztán megmondja, hogy nem is.

    3D hordozható konzol hasonlóképp.

    A Rift meg egy majdnem teljes látótered kitöltő virtuális valóság eszköz. Nem egy szar téglalap, amiből kilóg a Godzilla fasza, hanem egy teljes immerziót keltő virtuális valóság. A felsorolt eszközök buktáit okozó tulajdonságokkal eggyel sem rendelkezik.
    Na meg az az alapvető különbség, hogy ezt a Riftet egy olyan csóka kezdte el fejleszteni, aki HASZNÁLTA az összes eddigi szart is, és pontosan tudja, hogy azokkal mi volt a baj.

    A gyártók meg sosem fognak leállni a próbálkozással, mert akkor azzal a lendülettel csukhatják is be a boltot. Aki nem fejleszt, az lemarad, és megeszik a többiek.
    Továbbá azt sem árt figyelembe venni, hogy lehet ugyan, hogy a termék egy bukás, de ha az a szűk réteg, aki megvette, meg van vele elégedve, akkor mondhatod-e, hogy bukás? Persze, nem világsiker, és nem fogja új aranykorba repíteni a gyártókat, de attól még némi igény lehet rá, amit esetleg megérheti kielégíteni.
    Egyébként pont ezt csinálja a Rift, mert perpill nincsen használható vv. eszköz.

    Ez az egész 3D-re is vonatkozik, hogy oké, hogy az emberek harmadának szar, mert nem látja, vagy megfájdul a feje, vagy hányingere lesz, de ettől még a maradék kétharmadnak tetszhet, nem?
  • Sir Cryalot
    #12
    3D-t játékfejlesztéskor kellene figyelembe venni (és meg is látszana a játékon a kevésbé zavaró -kikapcsolhatós HUD pl, szemben a jelenlegi , répa-belobogtatós COD-osdival),

    további probléma hogy a gyártók a 3D-s készülékekhez hez általában csak egy külső felszíni réteget képzelnek el, ezt erősebb háttérfénnyel még csak nem is támogatják (vagy pl. egy olyan speciális háttérfénnyel amitől nem feleződne a felbontás).

    Aktív szemüvegből is a 80as évekbelivel kell megbarátkozni, ahelyett hogy google glass módjára arra lett volna vetítve HUD, és kevesebb pixel lenne elfoglalva a monitoron/tv-n/projektoron.

    Megint a pet-projecteknek kell örülni, mint ez az O.R.

  • zola2000
    #11
    A virtualboy megbukott, a 3d tvk megbuktak, az lg optimus 3d óta volt 3ds telefon? Újabban a nintendo 3dsből is van olyan olcsóbb változat amiből kiszedték a 3dt, mikor adják már fel a gyártók ezeket a baromságokat?
  • Zero 7th
    #10
    A túl gyors játékossebesség erősen kamu kifogásnak tűnik, egy biciklin ülve sem lesz menetrendszerűen hányingered, pedig ott is "túl gyors" a mozgás amit látsz...

    De majd meglátjuk, hogy ha kapható lesz.

    Egyébként azokat kéne megkérdezni, akiknek már megvan a fejlesztői rendszer, nem azokat, akik egyszer kipróbálták egy expón...
  • Zero 7th
    #9
    Nem az irányítás ténye számít, hanem a gyakorlat, hozzászokás. Egy járműben ülve nem kifelé nézve ugyanez van, mint a vr-sisaknál, csak fordítva: mozog a tested, a szemed meg nem lát mozgást. Ez van a műrepülő utasával, vagy a buszon olvasással. Ezeknek is sűrűn hányás a vége.

    A Riftnél meg fordítva lesz ez, a szemed lát mozgást, a tested nem érzi, úgyhogy hányinger.

    De ehhez is hozzá lehet szokni.
    Ami egyébként nem nagy megállapítás, az agy és a szervezet rettentő alkalmazkodóképes, nagyon sok mindenhez hozzá tud szokni.
  • asgh
    #8
    A "behányással" külön foglalkoznak, többek között ezért nem lehet a sík képernyőre fejlesztett játékokat egy az egyben átültetni a vr lejátszókra. A rosszullét pl. olyan dolgok miatt fordul elő, hogy túl gyors a játékos sebessége a játékban. A Skyrim egész területét (ami nem kicsi) 20 perc alatt simán át lehet rohanni, ez vrben tutira hányingert okozna. Alapvetően nem a sebességgel van baj, hanem azzal, hogy az agy már elhiszi, hogy igazi terepen jársz, de a sebesség, a nézőpont ingadozása és a berögzött reakcióid nincsenek szinkronban egymással.
    Ez azt eredményezi, hogy vr-re teljesen egyedi tartalommal lehet csak megjelenni, nem fog működni hogy majd a COD XXII. megjelenik rift-re _is_, mert a vr teljesen más játékmenetet igényel.
  • ugh
    #7
    Zero 7th:
    Mar bocs de rohadtul nem.
    Attol hogy nem te vezeted a gepet meg ugyanugy hat a szemedre es az egyensuly szervedre is.
    Max nem szamitassz ra mi kovetkezik.
  • ugh
    #6
    Ez tuti nem tesz jot a szemnek.
    Nem arra van kitalalva hogy foylamatosan ilyen kozelre nezzem.
    Garantalt a szem tonkremenetele.
    A masik hogy ez nem virtualis valosag mivel csak latod max hallod a dolgokat.
    A virtualis valosag az osszes erzekszervre hat.
    En mar latom az elkovetkezo evek 3d tv-jet ebben a cuccban.
  • sanyicks
    #5
    én leszarom mennyit hánynék, ez egy megváltás lenne a repülőszimulátorokban.
  • Kryon
    #4
    Csak én érzem úgy, hogy ez ugyanolyan bukta lesz mint a 3D? A gyártók most eldöntötték, hogy erre hú de nagy igény van és ez a jövő, aztán majd koppannak mikor nem veszik.
  • Zero 7th
    #3
    Ugyanez van az műrepülő pilóták utasaival is, mégis népszerű a sétarepülés.

    De ha veszel egy ilyet magadnak, akkor te nem turista leszel, hanem pilóta. Megszokod idővel, még ha az első héten több tescos szatyrot okádsz is tele.
  • Mat666
    #2
    "A tömeges behányás a premierkor azért jelentősen ronthatja a piaci esélyeit egy olcsó VR eszköznek. "

    XD
  • NEXUS6
    #1
    Aztmondják a legnagyobb gond nem a felbontás, sokkal inkább hogy tengeri beteg leszel, mivel a látvány az egyensúlyszerv adatai nincsenek koherenciában.

    A tömeges behányás a premierkor azért jelentősen ronthatja a piaci esélyeit egy olcsó VR eszköznek.