7
  • Komolytalan
    #7
    Olyan 70%, ha persze, nyilván. Mr Hasraütök és nagyot szólok mint a vízipisztoly megint okos próbál lenni. Aztán erre tudsz-e valami hivatkozást is linkelni, csak puffogsz nagyokat, ahogy szoktál?

    "Egyebkent egy google - tesla parositasnak, tehat amikor a tesla a google technologiajat licenszelne sokkal tobb haszna lenne, mivel nem par ev mulva, hanem egy even belul megjelenhetnenek az automata autok."
    Nyilván azért fejleszt minden autógyártó saját megoldást a Nissantól a BMW-ig (és itt most ne olyan vicc cégekről beszéljünk mint a Tesla), mert k.rva nagy haszna volna a google-s megoldás licenszelésének (kb. semmi).
  • kvp
    #6
    "Az alap algoritmusok persze ismertek, de az hány százalék mondjuk egy működő autóhoz képest?"

    Mivel a google is nyiltta tette a kodjat, ezert a sajat fejleszteseikkel egyutt olyan 70%-a szenzor feldolgozo es terkepkezelo rendszereknek elerheto nyilt forraskod formajaban. Az auto viselkedeset leiro tudasbazist kell kifejleszteni, ez maga a 'kresz' modul. Amit ehhez meg hozza kell tenni, az joreszt gepeszeti technologia, tehat az auto tenyleges iranyitasaert felelos reszek vezerlese. Ez minden jarmunel elter, ezert nem is lehet igzan egysegesiteni, viszont egy automata autohoz nem kell sajat autot gyartani, eleg egy meglevo modellt atalakitani 'taviranyithatora', ami viszont nem olyan nagy feladat. A tudomanyos kihivast a jelfeldolgozo algoritmusok jelentettek es ezek elerhetoek. Igy lehet ma mar jopar 'jatek' robotban kamera alapu automata navigacios rendszert talalni. Ezek nem annyira uzembiztosak, mint a google autoi, de nagy valoszinuseg szerint teljes meretu autoba szerelve sem utnenek el senkit, bar jopar szituacioban amikor donteskeptelenek raszorulnanak az emberi segitsegre, mig a google jarmuvei kepesek ezeket is maguktol kezelni. Ez a gyors fejlodes nyilt forraskod egyik elonye. A hatranya, hogy sok ceg nem mer belepni a piacra, mert a google-lel versenyezve nem latjak a hosszutavu uzleti hasznon lehetoseget.

    Egyebkent egy google - tesla parositasnak, tehat amikor a tesla a google technologiajat licenszelne sokkal tobb haszna lenne, mivel nem par ev mulva, hanem egy even belul megjelenhetnenek az automata autok.
  • Komolytalan
    #5
    "Az alap algoritmusok nyiltak es a google-nek es tobb egyetem munkajanak koszonhetoen teljesen ingyenesek"
    Na persze, Mr Foteltudós megint okosat akart mondani. Az alap algoritmusok persze ismertek, de az hány százalék mondjuk egy működő autóhoz képest? 1? Vagy még annyi se?
    Nameg a légi közlekedés hasonlítása a földihez: az űrhajónak gyakran kell megadnia a jobbkéz szabályt?
  • Komolytalan
    #4
    A hír valójában: A tesla szarban van (valójában egy büdös nagy lufi, mindenki tudja), és szeretné ha felvásárolná a google, akinek megvan az önműködő autóhoz való tudása, szintén szeretne önvezető autót gyártani, csak éppen autógyártáshoz nem ért.
  • galocza
    #3
    tesla rulz. ha egyszer lesz autóm (meg jogosítványom, meg kedvem a vele járó hacacáréra) teslám lesz 8).
    majd meglátjuk, mennyire robotos...
  • kvp
    #2
    Az alap algoritmusok nyiltak es a google-nek es tobb egyetem munkajanak koszonhetoen teljesen ingyenesek. Csak ezek integracioja szokott elterni. Viszont amelyik ceg kepes automata urhajot epiteni, az talan tud automata autot is. Kivancsian varom mit tudnak osszehozni...
  • duke
    #1
    "Musk hozzátette, hogy az ehhez szükséges technológiát ők akarják kifejleszteni, vagyis nem támaszkodnának más gyártók rendszereire. "

    Erdekes lesz majd osszehasonlitani a kulonbozo fejleszteseket.