3
  • zetortraktor
    #3
    god25: az az érdekes, hogy fogalmad sincs, hogy milyen volt a forgatókönyv (kivéve, ha olvastad), csak azt látod, amit a szkriptből a rendező leforgatott. sőt, még azt sem, mert ugye a rendező még ki is vágat belőle csomó mindent. lehetett volna tök jó ennek a szkriptje és akkor is csak ennyi maradt.

    a sár a rendezőé. ő vállalja be a szkriptet, ő okézza le és ami a vászonra kerül az a rendező víziója. nehogy már hirtelen kitalálja valaki, hogy ha jó egy film az a rendező dicsősége, de ha szar akkor a rendező abban nem vétkes. a rendezés nem csak a kamera mozgatásának megbeszéléséből és a jelenetek megkonstruálásából áll. ha szar egy színész, az s a rendező bűne, mert ő is benne van a casting folyamatban és ő instruálja. és ő nem rúgja ki, ha alkalmatlan.

    azért annyira illik ismerni a filmeket, hogy egy film szarságát ne a szkriptre fogjuk. az író egy senki. a forgatókönyv, ha szar is, a film végére sokszor felismerhetetlen. a rendező ellenben atyaúristen a legtöbb esetben. egy peter berg-kaliber mindenképp.

    a csatahajó szkriptje lehet, hogy pocsék volt, de az azt jelenti, hogy berg még nagyobb kókler, mint hinnénk.
  • god25
    #2
    +1 Pont ezt akartam írni. Egy kalap sz@r volt a Csatahajó forgatókönyve. Pedig remek film lehetett volna. A rendezéssel nem volt gond. Meglátjuk ez milyen irányba megy el.
  • Johnye840
    #1
    Az, hogy a Csatahajó nem lett jó film, az egyáltalán nem Peter Berg hibája. A rendezéssel az égvilágon semmi baj nem volt. Annál inkább a mosogatószivacs egyszerűségű forgatókönyvel....szerintem tehetséges rendező, csak kapjon egy jó alapanyagot