6
  • csimmasz
    #6
    Az intelligens villanyórához egy pár szót!

    Szerinztem javít a szolgáltatás minőségén és + költségeket csökkent.

    Az, hogy nincs plombázás, nincs allandó villanyszerelő küldözgetés szerződés kötéseknél vagy megszüntetéseknél, percek alatt elintzézhető egy le vagy felkapcsolás napok helyett ez mind pénzt és időt takarít meg a felhasználónak is meg a szolgáltatónak is.
    A visszaélések is nehezebbek mert jobban érzékelik az elvesző teljesítményt és könnyebb behatárolni azt is hogy hol van.

    A napkollektorok hálózatba termelésélt sem nagyon lehet hagyományos órákkal megoldani ésszerúen.
    Már régóta az éjszakai áram is intelligens mi azt jelenti, hogy nem éjszakai hanem olyan időkben kapcsolják be amikor a hálózaton megcsappan a terhelés bármikor a napo folyamán.
    Nyugaton a minimális szolgáltatás biztosítása miatt a régi rendszerrel nem volt megoldható, most ha nem fizetsz egy gombnyomásra leveszik a felvehető árammenyiséget egy minimális szintre ugy 2,7 3,6 A ami kb 600-800 watt.
    Csak a cirkohoz meg mikro sütőhöz elég de se füteni semmi.

    Ha
  • fade2black
    #5
    O_o Kereskedelmi cégeknél a célja gyak kizárolag át vagy nem áttételesen de a versenyképesség növelése a profit.
    Hogy "ingyenes" eszközökkel oldják meg vagy sem az teljesen mindegy, mondjuk ez imo pont az a terület ahol sok sikert az "ingyenes" eszközökhöz.
  • Cat #4
    "csak eppen mindkettore van ingyenes es a kereskedelmieknel neha jobb megoldas is"

    Ez biztos, de itt jön be a szakértelem, a humán erőforrás kérdése. Van olyan alkalmazottad, aki ért hozzá? Ha igen, egy szintig meg tudod csinálni ingyenes eszközökkel, de mi van, ha ő sem tud valamit megoldani, vagy ne'adj isten valami komolyabb probléma van, honnan lesz az ingyenes megoldáshoz támogatás? Nyilván nem kis Bt-knek van szüksége erre, hanem nagyvállalatoknak, és ha erre egy bevételtermelő üzleti megoldást építenek nem engedhető meg a leállás.
  • kvp
    #3
    Ez olyan mint az intelligens villanyora. Nem javit semmit a szolgaltatas minosegen, nem hoz tobb hasznot a szolgaltato cegnek sem, viszont jo sokba kerul. Ezert van az, hogy a gyarto cegek probaljak eladni a termekeiket, de nem igazan veszi senki, csak ha torvenyi tamogatast tudnak hozza kilobbizni. Mindemellett probaljak eladni barkinek akit ra tudnak beszelni, hogy szuksege van ra. A helyzet az, hogy a big data letezik, mint ahogy a felho rendszerek is, csak eppen mindkettore van ingyenes es a kereskedelmieknel neha jobb megoldas is.
  • Sir Cryalot
    #2
    ...én is igaznak vélem, hogy vannak még homálybavesző részletek ezzel a "zsargonnal" kapcsolatban.
  • Komolytalan
    #1
    Azért érdekes, hogy ezt a "Big Data" dolgot elsősorban olyan cégek tolják, akiknek a termékei indokolatlanul túlárazottak, pl. Cisco, Oracle. Biztos lehet úgy csűrni-csavarni a számokat, hogy kijöjjön az, hogy 10 millió egy nyomorult SQL szerverért nem költséghely, hanem profitcentrum, csak azt lesz nehéz elmagyarázni, hogy mondjuk töredékébe kerülő MS-SQL, esetleg ingyenes PostgreSQL az mégis miben lenne rosszabb egy Oracle szervernél. Persze erre nekik Németországban külön meggyőző laboratóriumuk is van, Porschekkal meg thai kurvákkal - gondolom nem ettől drága a portákájuk, mivel ezt is profitcentrumként, és nem költséghelyként fogják fel.