38
Sci-fi rougelike RPG a Sword of the Stars világában.
  • Xsillione #38
    Valóban kár, tegyünk egy kísérletett a nekromanciára, bár még nem toltam a vonatkozó karakterrel:
    The Pit
  • kissssss
    #37
    kár hogy kihalt ez a topik, pedig már 2 kieg is megjelent az alap játékhoz.
  • tutituti
    #36
    Köszi a tippet!
    A Drox Operative úgy magával rántott hogy ha gép előtt ülök akkor csak azt indítom el!
    Remélem azért kap pár frissítést mert a mine-okat kár hogy nem lehet szétlőni..
    De elég koplex tud lenni egy idő után(és még csak lvl13 körül vagyok és két galaxist generáltam és eddig albuktam a végére mert háromszöget zárt az ellenség barát ellenség miatt a megmaradt faj)
  • lammaer
    #35
    Hát nemtom, valahogy nagyon üresek nekem a pályák, alig van bennük valami.

    Mivel kedvet kaptam roguelike játékhoz, megnéztem a Dungeons of Dredmort - istenem, ha scifi játék lenne olyan mint az. Na ott mindíg történik valami.

    Itt meg csak a nagy üres folyosók, néha 1-1 szekrény (amit ráadásul sokszor ki se birok nyitni), alig találni valamit.


    Nem tud esetleg valaki valami jó féle nem kardos-varázslós roguelike játékot?
  • Sunsetjoy
    #34
    Nekem easyben 18-as szint marine komával másodikra (elsőre scout lvl 11, de tényleg elsőre). De azért főleg mert a sav szétmarta mindenemet, meg kicsit túl merész is voltam. Ha jól látom, 30 szintes?
    Ez a recept eldugás kicsit gáz (hiszen nagyjából felveszel mindent, de ha nem tudod mire valók...), de elfogadható azért.
  • Cuchulainn
    #33
    Eddigi tapasztalataim:

    - A normal és az easy mód között hatalmas különbség van, easyben eltrappoltam lvl15ig aztán abbahagytam mert túl könnyű volt. Normalban eddig még nem jutottam túl a lvl 11en.
    - Az engineer a legnehezebb karakter, ha az első 5-6 szinten nem találsz valami értelmes fegyvert akkor el is felejtheted.
    - A kajával meg a lőszerrel NAGYON kell spórolni, mert egyre kevesebb lesz, az elején érdemes amihez lehet meele fegyvert használni. Ha mázlid van és korán kikapsz egy jó meele fegyvert akkor vigyázz rá és fejleszd ezerrel.
    -Modokat és ajtó csapda hatásokat az elején kell kitapasztalni, később egy rosszkor bekapott negatívum game overt eredményez nagyon könnyen.
  • Cuchulainn
    #32
    Lehet, de gecinehéz, a konzolok amiken a decypher skillt használod adnak random adatokat ezek között néha receptek is vannak.
    A legtöbbször többször is fel kell(ene) jönnia ugyanannak az üzenetnek hogy teljesen dekódold a receptet ez meg ritka, a konzolok maguk is ritkák...marad a wikipedia/steam guide.
  • tutituti
    #31
    én nem találtam.A tárgy elbukás még reális,de azért néha pár recept jól jönne.A gépek feltörésénél nézegettem.Talán pár terminálban ezek a szófoszlányok voltak.
  • lammaer
    #30
    Recepteket wikipedian kivul lehet a jatekban is talalni?
    Mert jo az hogy akar random is lehet kiserletezgetni, gyakorlatilag eltalalni egy mukodo kombinaciot eleg eselytelen, foleg mivel ugye ha vmi nem jo, akkor meg is semmisul az alapanyag...
  • tutituti
    #29
    kábé semmit,én csak néhány computer hacket meg talán 3 repairt buktam a többit mind megcsináltam
    feltör mindent,és arra osztottam.
  • Cuchulainn
    #28
    Lehet ránézek újra.

    Meanwhile sikerült meghalnom engineerrel 11 szinten lőszerhiányban :P

    Pár tipp:

    -Ha sok a kajád de kevés a gyógyítócuccod, akkor érdemes restelni Ctrl+x-el. Ez eléggé soká tart, úgyhogy üres szinteken/lezárt szobákban jobb.
    -A kinyitott ajtókat be is csukhatod space-el, így nyugiben nyitogathatsz/hackelhetsz.
    -A szintekre vissza lehet menni, az ellenfelek nem termelődnek újra. A ledobott cuccok megmaradnak, nem tűnnek el.

    Most kezdtem marine-al, az elején egyszerűbbnek tűnik, majd később meglátjuk mit okoz a skillhiány :)
  • lammaer
    #27
    És ebben mi a fallout? Kardos varázslós cucc.. brrr :)
  • tutituti
    #26
    hát mert eleve imádom a posztapokaliptikus témát és itt eléggé az van,meg tetszet hogy sok az item meg a kombináció és recept.
    (amúgy mostanság elég sokat frissült és indiedb-n ír a csapat az újításokról is ami be van tervezve.)
  • precision
    #25
    ha már fallout... kipróbálhatjátok ezt is, ez is turn based rpg, izometrikus nézetben

    http://basiliskgames.com/eschalon-book-i
  • precision
    #24
    "persze manapság is vannak jó játékok amik szépen néznek ki"

    pedig utálom saját magam idézni, de tessék :)
  • Cuchulainn
    #23
    A NEO scavenger miért tetszett neked? Nekem megvan, de abbahagytam mikor néhány tíz kör után mindig csak ugyanazokba a dolgokba botlottam.
  • lammaer
    #22
    Ez azert eleg demagog szoveg.... Regen minden jobb volt es a mai fiatalok mar semmit sem tudnak.... :)
    Rengeteg jo cucc van jo grafikaval, csak oriasi a domping, es nem biztos hogy mindig a nagy cimekre kell raugrani.
  • lammaer
    #21
    Huuu.. Errol a neo scavengerrol meg sose hallottam de raguglizva igen erdekesnek nez ki, koszi a tippet.
    Mostanaban en is egyre tobbet nyulok egyszerubb grafikaju cuccokhoz - pl eleg aktivan tologattam a Drox operativeot, es a DoD is fenn van a listan. Vhogy ezeknek is megvan a szepsege, a kisebb grafika sokszor sok otlettel es komplexitassal parosul...
  • Cuchulainn
    #20
    #5
    Ha nem elég akkor Google/Wikipedia is your friend...
  • Cuchulainn
    #19
    Olvassd el az a címet...
    Rougelike a sword of the stars világában.
    A játék indie, ahhoz képest tűrhető a grafikája, rougelikehoz képest pedig fenomenálisnak tekinthető (soknak ASCII "grafikája" van)
  • precision
    #18
    kit érdekel a grafika...
    sokkal jobbakat játszottunk régebben mint most, mert volt játékélmény
    persze manapság is vannak jó játékok amik szépen néznek ki, de általában véve csak videokártya promózásra megírt "demóprogramok" elsősorban és odaveszik a játékélmény

    semmi baj nincs ezzel a grafikával, hangulatos, retro feeling, és egyáltalán nem is kell több egy ilyen játékhoz (vegyük csak példának a szöveges rpg játékokat amikkel egy csomót játszottunk)
  • Cobra.
    #17
    De mi köze ennek a Sots-hoz? És miért kell 2013-ban Game Boy grafikával kiadni játékot?
  • tutituti
    #16
    Roguelike: permadeath(ha meghalsz akkor kezdődik az egész előröl),Rpg elemek,általában körökre osztott akció,A grafika nem a stílus védjegye,itt nem számít hogy 3d vagy dx11,dungeonban mész lefelé amíg elérsz a végére(vagy nem,mert van végtelen map is valamelyikben)sokféle szörny rengeteg item és ezek használata cseréje megvizsgálása mind un. lépés*akciópontot von le.

    Én régen utáltam,de aztán valahogy rákaptam mert sokkal több a kihívás és jobban át kell gondolni.
    ilyen a Faster Than Light vagy Ez esetleg Dungeons of Dredmor,Cardinal Quest és számomra az abszolút kedvenc a NEO Scavenger.

    Az én tudásom szerint ez kábé a Roguelike de biztos van még egy rakás dolog,vagy olyan ami nem egyezik velem.
  • Molnibalage
    #15
    Mi a fenét jelent ez a stílus megnevezés?
  • Cuchulainn
    #14
    Wasteland 2
  • Skill
    #13
    olyan falloutot igazán csinálhatnának megint. az új se rossz de más.
  • Cuchulainn
    #12
    Azoktól azért nagyon különbözik, itt semmi dialógus nincs és a történet is csak alibiszinten szerepel.
  • precision
    #11
    jól néz ki :)
    minimalistic grafika, turn based rpg... mi kell még :)

    fallout első két részét juttatja eszembe... ki lesz próbálva :)
  • Cuchulainn
    #10
    Nekem volt egyszer, hogy számítógép-hekkelés közben aktiválódott a vészcsengő, amitől a pálya összes robotja azonnal betámadta a helyiséget ahol voltam, az sem volt egyszerű.

    Az egy dolog amit hiáányolok a játékból az valami "feat-rendszer", így csak pontokkal operálva nem olyan élvezetes a fejlődés.
  • tutituti
    #9
    köszi a válaszokat.Life drain ajtón és is átmentem párszor.Pedig két perc se telt el hogy először bebuktam :))
    jelenleg van ammo-m de kajám nincs.

    ja és eddig a legnehezebb rész amikor két ilyen iszapszörny szerű valami jött(olyasmi mit a pacman ghostok kb) és ezek nagyok voltak,ha szétlőtte az ember akkor meg két kisebb részre váltak és így tovább.Na ott csak he gránát segített.

    jut eszembe ha valahol nem tudunk bejutni a gránát berobbantja az ajtót és kb minden mást.
  • Cuchulainn
    #8
    Én is a 9. szintig jutottam egyenlőre, boltot még nem találtam, sztem nem is valószínű hogy lesz.
    A door trapek ugyanúgy működnek mint a módosító cuccok, ha megjegyzed a szimbólumot rajta, akkor ki tudod kerülni, mert az összes többi olyan ajtó is ugyanazt csinálja. Persze erről nyilván elég könnyű elfeledkezni, volt amikor egy szinten háromszor mentem át a life drain ajtón...:P
    A blind tényleg idegesítő, amiatt egyszer majdnem meghaltam de végül csak a páncélomat harapták szét.

    Vissza még sokat nem mentem, de szerintem nem respawnolnak a szörnyek, mindenhol csak az van amit eredetileg otthagytál.
  • tutituti
    #7
    pár napja elkezdtem.Rohadt addiktív, a receptek miatt teleírtam a noteszem.
    sima soldiert indítottam de ammo hiányom van és shotit kéne találnom.
    A door trap néha idegesítő(blind,fél hp bukó) de van pozitív is(speed up,ilyesmi).

    A robotokat 3-4 lövésből ki lehet szedni,mást késsel ölöm(hp regen miatt) de valahol 6 és 9 szint között lehetek mármint pályákat illetően.
    elég sok materialt összeszedtem,lvl up kicsit fura mert kinyitom az összes ajtót,mindent feltörök és mindenkit likvidálok és így gyorsan szinteződöm.hála istennek egyik láda dobott egy 100-as páncélt így elég sokáig kihúzom.Meghalni még nem haltam meg:)

    (annyi kérdésem van hogy vásárolni lehet valahol?Illetve ha visszamegyek egy dungeon szintet akkor az enemy szintje marad gyenge vagy egyensúlyban van az enyémmel?)
  • Fpocok
    #6
    Szerintem a játékról beszélünk.
    Eddig nagyon sok nem körökre osztott játékra hallottam, hogy mondták ezt a roguelikeot... mondjuk rogue-like... tehát csak olyasmi, nem az. :D
  • Cuchulainn
    #5
    Wikipedia:
    The roguelike is a sub-genre of role-playing video games, characterized by level randomization, permanent death, and turn-based movement.

    De hagyjuk, inkább a játékról kéne beszélni...
  • Fpocok
    #4
    Tudtommal a roguelike stílúst arra mondják, hogy random generáltak a mapok. Pl Isaac vagy Spelunky.
  • Cuchulainn
    #3
    Hát szerintem az eléggé adódik a rougelike stílusból :)
  • Fpocok
    #2
    Kihagytad, hogy körökre osztott játék. De amúgy mind igaz, amit írtál.

  • Cuchulainn
    #1
    Kijött egy új rougelike, úgy tűnik mostanában kezdik bevezetni a műfajt a mainstrem játékok világába.

    Persze messze nem olyan komplex mint a klasszikusok, de nagyon szórakoztató kis játék. Leginkább a Dungeons of Dredmorra emlékeztet, itt is egy nagy labirintusrendszer legalját kell elérnünk egy szem hűsünkkel rengeteg ellenféllel szemben. Három karakter közül választhatunk, bár csak kinézetben, illetve a kezdőskillek elosztásában térnek el.
    Maga a fejlődési rendszer pont alapú, szintlépéskor adott mennyiségű pontot kapunk amit aztán osztogathatunk a skillek között, és a sokat használt skillek fejlesztése olcsóbb.
    A grafika jópofa, kicsit karikatúraszerű (bár messze nem annyira mint a DoD-ben) ezzel együtt sem nagy szám, bár a klasszikusokhoz képest így is csúcstechnológiának minősül :)

    Jópofa újítás, hogy van realisztikus látóterünk, és az ebből kieső dolgokat nem látjuk - ha üldöz egy szörny nem fogjuk tudni, hogy lemaradt-e amíg hátra nem nézünk :)
    A műfajból adódóan irdatlan mennyiségű elsőre haszontalannak tűnő cuccot találunk kalandunk során, amikből aztán sok kísérletezéssel hasznos holmikat fabrikálhatunk. Ezek egy része étel, mivel a játék a hagyományos életerő mellett a jóllakottságot is méri (szomjúság külön nincs) ami minden lépéssel csökken, amíg a karakter éhen nem hal. Ezenkívül kísérletezni kell a megtalált fegyver, páncél illetve tulajdonságmódosítókkal is, amelyek egyaránt lehetnek pozitívak vagy negatívak. A fekledékenyeknek nagy segítség, hogy a felhasználtakat a játék megjegyzi, így ha három szint múlva botlunk bele újra a páncéldezintegráló \"fejlesztésbe\", akkor már ez lesz a neve, így remélhetőleg elkerülhető az újabb anyázás mikor a nagy nehezen összekuporgatott tárgyunk eltűnik az éterbe.

    Összességében egy nagyon kellemes kis játék, talán a fejlődési rendszer lehetne egy kicsit komplexebb. Sokaknak biztos az sem tetszik majd, hogy a klasszikus rougelikeokhoz képest kifejezetten könnyű a játék (normalon), bár ezt mindenki beállíthatja magának a 4 nehézségi szinttel.