17
  • SzFeri82
    #17
    Na szedjük össze:

    - "Olyan lett a végeredmény, mintha a kilencvenes évek elején született volna." Nem, ez egy teljesen modern játék, szintenkénti checkpointokkal. Az irányítás egérrel és xbox360 gamepaddal is kiváló.

    - "amihez egy kissé felületes, mondhatni összecsapott sztori társul" Erősen David Lynch hangulatra hajazó átvezetők vannak benne, és a játék közepe felé kettéválik a szori amit utána egy más szemszögből is végignyomhatunk. A sztori az 50 blessings nevű szervezetről szól akiknek a főhősünk szemrebbenés nélkül teljesíti a küldetéseit, de a történet második felében a Motoros karakterünk elkezd kutakodni a szervezet után.

    - "Hiába nézünk azonban be minden sarokba és haladunk araszolgatva az épületekben"
    Ezt a játékot nem úgy kell játszani mint a Hitmant

    - Nehézség: Használtad a célratartás opciót? (középső egérgomb)

    - A Hotline Miami egy olyan videojáték lett a jelenlegi színtéren, ami garantáltan nem fog majd milliókat elkápráztatni. LOL
  • zorrobomber
    #16
    Gamepaddal felejtős, tökéletes egér+billel.
  • zola2000
    #15
    Jah igen, a minecraft grafikájáról nem is beszélve :)
  • Cuchulainn
    #14


    Plats versus Zombies pont tökéletes példa. Olyan egyszerű grafikája van, hogy akár 10+ éves játék is lehetne, mégis szép és igényes.
  • Amiga
    #13
    Ezek a játékok a PC-s játékipar szégyenei. Androidra ingyen jobbakkal játszom a telefonomon. Azért ne nevezzünk valamit retrónak, mert sajnálják a pénzt egy jobb grafikusra. PC-n C-64 vagy Amiga emulátor alatt szebbekkel lehet tolni, ha már valakinek a retro hangulat hiányzik. Nem értem, miért kell ezeket erőltetni, aztán meg 80-90 %-os értékeléseket kap. Az egész nevetséges.

    Ez a véleményem. :-)
  • Zero 7th
    #12
    Leginkább az a baj ezzel az álretroval, hogy ilyen ocsmány SOHA nem volt a grafikája a játékoknak. Ló túloldalára esés tipikus esete. GTA sokkal szebben néz ki, pedig az tényleg régi.
  • Tinman #11
    Sajnálom, hogy a többiek nem értenek és értem miről beszélsz, ráadásul MEGVETTEM, sőt játszottam is vele pár pálya erejéig. Nehéz játékokhoz vagyok alapvetően szokva, mint azt az aláírásom is tanúsítja és nekem sem a nehézség a bajom.

    2012-be jött ki a játék, miközben a piacon már olyan Indie címek vannak, mint amiket te is írtál plusz: Plants vs Zombies, Deadlight, Trine, Giana Sisters, Limbo, stb.

    Egyetértek erős az OST, van hangulat, de az irányítás szerintem is kissé gázos (majd megpróbálom X360 paddal is, mert támogatás az van), a grafika kifejezetten NEM szép! Meg lehet nézni a C64-es Creatures-t laza 21 éves játék, és szép, igényes küllemű, vagy mondhatnám a 2D-s Castlevania részeket, de hosszú a sor, NES-en volt kismilliónyi, ami ennél már akkor szebb volt.

    Retro ok, de azért ennyire ne...
  • jtrencsenyi
    #10
    2012 December elején, 7 héttel a megjelenés után 130 000-es eladásnál tartott a játék. Meglesz ott a milliós példányszám előbb-utóbb, kedves cikkíró! ;)
  • Archenemy
    #9
    Vajon mikor jön el majd az az idő, hogy a "grafika" nem azt fogja jelenteni, hogy van benne dx11 normalbumpshaderlenseffects, hanem hogy esztétikus, átlátható és egyedi?
  • mucsácsó
    #8
    http://www.gamerankings.com/pc/676011-hotline-miami/index.html
    szerintem ez mindent elárul. ha érdekel hogy miért is jó a játék, akkor olvass bele pár tesztbe. mindenhol az überelhetetlen hangulatot istenítik, a soundtracket (eszméletlen jó, néha meghallgatgatom azóta is :)) - bár tény, ez nem az a játék, ami hetekig-hónapokig leköt, hanem mindössze néhány órára, viszont az egy akkora élmény, hogy nem fogod soha életedben elfelejteni. na, én ezt hívom játéknak. :)

    jó cikkeket meg ne itt az SG-n keress, itt már alapból megbukott a dolog ugyebár. :)
  • mucsácsó
    #7
    A Drive-ról meg annyit, hogy nem titkoltan merített a filmből, a fejlesztők is elismerték, szóval... ;) meg tényleg mintha az lenne gyakorlatilag részben a játék... :P
  • mucsácsó
    #6
    Sajnos ez egy kurvára rossz hozzállás. :) Sajnálattal tapasztalom több embernél is, dehát aki ebből kimarad, azt sajnálni tudom. Igen, amióta világ a világ, van az a mondás, hogy nem a grafika teszi a játékot játékká. Na most ez a játék így képekből meg leírásból nem biztos, hogy egyből elnyeri az ember tetszését, bevallom nekem se kifejezetten tetszett még látatlanban, és nem értettem, hogy miért kapott a szaksajtókban is 9-10es értékeléseket egy ilyen "kis" indie játék. Majd kipróbáltam, és zsinórban végigjátszottam 1 délután alatt...egyszerűen nem lehet abbahagyni... annyira eszméletlen durva hangulatot áraszt a játék, hogy ezt némi nagy 2012-as nagyágyú messze képtelen elérni a szaros gépizassztó grafikájával is... csak próbáld ki, játszd végig, és megtudod miről beszélek. Pixeles minden valóban, de még így is annyira átjön a brutalitás, hogy szerintem ezt szebb grafikával nem is mernék megcsinálni... :P Meg ez így egy trip egyszerűen... a zene, az ütemre villogó fények, Miami mocskai a 80-as években...
    Ezen a játékon nem lehet fogást találni, a grafika se azért ilyen ocsmány, mert nem tudtak máshogy megcsinálni, hanem ehhez a játékhoz egyszerűen ez így passzol - hozzáteszem kőkemény 2 ember dobta össze az egészet.
  • Cuchulainn
    #5
    Szóval a játék szerinted minden tekintetben tökéletes, és "ideig óráig leköt". Nem tudom, mit csinálsz a nem tökéletes játékokkal...
    Nyilván, ha valakinek nem egyezik a véleménye a tieddel, az csak azt jelentheti, hogy nem fogta fel miről van szó.

    A magam részéről 2013ban nem akarok húsz pixelből álló embereket nézegetni 256 színben. Megértem, ha valakit nem zavar, (sőt én is elviselem, ha valami olyant nyújt a játék emellett ami miatt megéri - az FTL például nagy kedvencem) de ha csak azt látom, hogy dícsérnek valamit orrba szájba, közben meg egyetlen pozitívumot sem tudnak felvonultatni mellette azon kívül, hogy "retró" az idegesít.
    A cikkben pedig éppen ez történik.
  • poruljartal
    #4
    ja még annyit, hogy a cikkíró biztos, hogy nem játszotta végig, sőt, meg merem kockáztatni, hogy első nehezebb pályánál abba is hagyta, ami mondjuk a 3adik volt a képekből ítélve.
    drive? mi... olvastad a neten?
    Nem kell ennek a játéknak 3 oldal szenvedést írni, fél oldalon össze lehet foglalni a lényegét, mi miatt játszol vagy nem vele.
  • poruljartal
    #3
    játszál vele, és gondolkozz el egy kicsit

    a cikk meg szar, félreérthető, és infantilis, amint te vagy a díszpéldánya annak, hogy az átlag mit ért belőle

    A játék szerintem zseniális, indiehez képest is, a sztori elborult, hangulatos az egész mű minden nemében.
    A grafikáról meg annyit, hogy ez így tökéletes, hangulatot teremt, a zene meg nem monoton, hanem a legjobb amivel valaha találkoztam bármilyen játékban.
    Ideig óráig leköt, majd évekkel később előveszem és megint így lesz.
  • Cuchulainn
    #2
    Csak nekem van rohadtul elegem abból, hogy az indie játékok között ha valamire rámondjuk, hogy retró, akkor onnantól kezdve mindegy mekkora halom fos örülni kell neki?
    Beismerem, nem játszottam a játékkal, de csak hogy a cikkből idézzek: "csúnyának tekinthető" "az irányítást igencsak szokni kell" " története egy nagy nulla, többjátékos módot pedig értelemszerűen nem tartalmaz" szinkron, hangeffekt nincs, a zene pedig "ismétlődések miatt – hosszabb távon frusztráló" ennek ellenére rohadt jó játék mert...ööö...retró?
    És nem, nem az indie játékok ellen vagyok, sőt. Észre kéne venni, hogy 2013 van, és az indie játékok között tele vagyunk szép grafikájú, egyedi történetű, újszerű játékmenetű és remek zenéjű műremekekkel. (Mark of the ninja, Braid, World of Goo, Waking Mars csak hogy a személyes kedvenceim közül megemlítsek néhányat) és akkor ehelyett boruljunk le egy játék előtt ami lényegében egy 15-20 évvel ezelőtti szintet képvisel mindenben?

    Félreértés ne essék, tőlem aztán játsszon mindenki azzal amivel akar, de azért ha egy játéknak az egyetlen érdeme az, hogy az idősebb játékosgenerációból előhívja a nosztalgiát akkor ne tegyük már egyenlővé azokkal az alkotásokkal ahol a készítők minden téren igyekeztek letenni valamit az asztalra...
  • zola2000
    #1
    A grafikában inkább azt kellene értékelni, hogy mennyire csúnya-szép a retrohoz képest, illetve mennyire jó-stílusos lett vagy gagyi.

    Hasonló retro grafikás játékok manapság a Cladun X2, Half Minute Hero, de az még ezen is alulmegy, igazi 8 bitesek, mégis szépek.