9
-
Vol Jin #9 A láncban jelenleg két közvetítő van a fogyasztó és a szerző között. A kiadó és a forgalmazó. Hétköznapi analógiával élve a kiadó a gyár, a forgalmazó a bolt, és a szerző a munkás. Na, most arról beszélek, hogy a gyárra nincs szükség, mert a szerző azaz a munkás nélküle is termel, a bolt, azaz a forgalmazó nélküle is tudja mit szeretne a piac. Ha az online értékesítésről beszélünk. Gyárra csak a papírkiadásnál van szükség.
Remélem így már egyértelmű. -
ntom #8 Én olvastam már pár novellát, amire utólag az időt is sajnáltam, nemhogy a pénzt. A kindle árára nem panaszkodik senki, pedig állítólag alatta van az előállítási árnak. Ugyanez a magyarázat a könyvek árára is: ilyen az üzletpolitikájuk. Valamiből engednek, más terméken behozzák.
-
#7 A rövid leírás alapján, amúgy meg 1-3 dollárt az ember rááldoz, még olyan könyvre is, ami nem tetszik végül, de 14 dollárnál már zavaró lenne.
Egyébként meg mivel magyarázod azt, hogy jó pár premierkönyvnél a papír verzió olcsóbb, mint az e verzió? -
caius marius #6 Azért ne keseredj el, ez működne kiadók nélkül is. -
ntom #5 A kiadók szűrik az igényes tartalmakat (mármint a szerzőket), költenek a normális szedésre, lektorálásra, és igen, a marketingre. Itt nem csak arról van szó, hogy kinyomtatnak x+1 posztert, és telerakják vele a várost + a webet, hanem olvasótalálkozókat szerveznek, interjúkat "intéznek el" a szerzővel különböző lapokban, tv-műsorokban, stb.
Ha nem lennének kiadók, hanem a szerzők menedzserei intéznék ezeket, még nehezebb lenne kitűnni a tömegből, mert nem engednék maguk közé az újakat.
De nézzük csak a dolog gyakorlati oldalát: naponta felkerülne mondjuk 200 ellenőrizetlen könyv az amazonra, melyeket még csak át sem olvasott senki előtte. Mi alapján vennéd meg bármelyiket? Rágugliznál, hátha valaki már írt róla kritikát vmi blogon?
-
Vol Jin #4 Itt kiadókról és az Appleről van szó nem producerekről és bankárokról. -
Vol Jin #3 Azt nem értem, hogy minek ide a kiadók?
Oké, könyvnél ki kell nyomtatni sok százezer példányt, ami anyag, költség, kockázat. Na de egy elektronikus példányban leadja a floppyt a szerző az online boltnak és ennyi. Hozni kellene egy törvényi szabályozást, hogy csak a papíralapú terjesztés jogai kerülhessenek el a szerzőtől az ez után keletkezett műveknél a kiadókhoz és kész.
Engem nem hatna meg az az érv, hogy marketing is van a könyvek mögött, és akkor a papíralapú kiadók ingyen promótálják a szerző elektronikus terjesztését is.
Hát semmilyen biznisz nem tart örökké. Biztos voltak nagy lószerszám márkák hatalmas piaccal, de jött az autó, és a patkóiparnak befellegzett. -
M2 #2 Kellene szólni az összes bankárnak, brókernek, ügyvédnek és producernek, hogy meteor tart a Föld felé és építünk egy menekülő űrhajót, de mint rendkívül fontos embereknek, övék az első (f)elszállás joga... :-) -
M2 #1 A köcsög anyjukat, hogy a globalizáció miatt már akkorák, hogy minden kicsit simán elnyomnak, de ez sem elég, a vásárlókat is jól át kell verniük. Akadjon az ilyen buziknak a pénz a torkukon.