18
  • cateran
    #18
    A sok parabajnok agyhalott...Az angol cikk olyan ettermekrol es tobbe-kevesbe rendszeres vendegekrol szol, akiknek ti a kozelebe sem szagoltok. Peldakent van megemlitve Carl C. Icahn -mit ad Isten:D- zsido multimilliardos es William A. Ackman, aki szinten zsido (Semmi antiszemitizmus:D)es szinten multimillardos.
  • matrix22
    #17
    Az adataidat egyszeruen nem tudod megvedeni. Csak is a magunkfajta okostojasozik a mi magyar szintunkon. Erre (a 'nagy testver') mar tobb eve (legalabb 20-30 eve) keszult, kibuvo egyszeruen nem letezik ha valaki nemkoltozik ki a hegyekbe, egy elhagyatott helyre es nem vasarol uzletbe. Ha kajat akarsz venni a csaladodnak akkor mar tudnak rolad, abban az ertelemben, hogy nyomon vagy kovetve. Ez egy emberi esszel foldolgozhatatlan dolog (jelenesek 13). Auschwitz semmi volt e mellett, annyi kulonbseggel, hogy a jelen esetben a nagyobb tomeg nem tud rola, ezert nem izgul, vagy ha tudomast is szerez errol "nem csinaltam semmi rosszat amit el kellene rejtsek". A nagyobb tarsadalom resze szinvonalba visszaesik egy olyan kiserleti allatok szintjere, (ez mar reszben megtortent, annak ellenere ha ezt nem is akarjuk elfogadni) ezzel jol megvan mert nemtudja jobban. Nalunk is lassan ez fog bekovetkezni az uzletlancolatokon keresztul, ha mar reszben nem mukodik...
  • willcox
    #16
    "ahol a vendégek nem kőbuták és át tudják látni, hogy származhat előnyük ebből" - hátrányuk is származhat. Amúgy meg az a csonthülye, aki kiadja az adatait.

    "kaphatnak közös megegyezéssel kedvezményes azonosítót" - ahol a pincérek nem kőbuták, ott megismerik az embert anélkül, hogy bármilyen adatot is elkérnének, és kedvezményt is kapnak a kvázi törzsvendégek.

    PS: te természetesen add meg minden adatodat, mert te nem vagy kőbuta. A troll meg nem attól troll, mert más véleménye van, te "nagyon okostojás".
  • Merces
    #15
    no igen sajnos a kp. visszaszoritására irányuló törekvések globálissak......
  • Szefmester
    #14
    "De azokat is feljegyeztük, akik a legutóbbi látogatásukkor 6,5 órán keresztül ültek a helyükönm, így ugyanis a következő alkalommal kevésbé kényelmes ülőhelyeket kínálunk majd nekik"

    És ebből a 6,5 órából vajon mennyi idő volt a rendelésfelvétel, a várakozás a menüre, és a fogyasztás? Sajnos jártam már olyan étteremben ahol a rendelésfelvétel tartott addig mint a kellemes társalgós vacsora...

    Amúgy meg had kérdezgessenek.. nevet, címet nem adok, de minden más kérdésre szívesen válaszolok. Meglehet többet sem megyek be oda, de azért próbáljanak meg az én igényeimhez is alkalmazkodni. :D
  • Sir Quno Jedi
    #13
    Mondjuk odaát kevesen fizetnek készpénzzel, van ahol kb. bűnözőnek néznek vele.
  • Vorpal
    #12
    Mellesleg fogalmam sincs, hogy ezen a fórumon kívül, még hol etetik a trollokat.
  • Vorpal
    #11
    Értjük, látjuk, szíved joga, téged nem fognak felírni, igazad van. Statisztikai 10-20 % leszel. Nyertél. Az is lehet, hogy nem sokat veszítenek a te adataid hiányában a kebabosnál.

    Kis fogalmú helyél, láttam ilyet, kamerát is alkalmazhatnak,és rövid távon elemzik, hosszú távon pedig országokban ahol a vendégek nem kőbuták és át tudják látni, hogy származhat előnyük ebből, kaphatnak közös megegyezéssel kedvezményes azonosítót.
  • willcox
    #10
    Előbb tanulj meg olvasni, aztán jöhet a butázás. Addig viszont inkább rád illik a buta, illetve ennek erősebb szinonimái.

    "felírják a vendégek nevét, címét" - honnan tudják, ha nem mondok semmit?

    "szimplán azonosítanak valamilyen módon (pl. bankkártyaszám)" - ha kápé fizetek, akkor meg a zöldhasú sorszámából találják ki, igaz? Kissé egyszerű a gondolkodásod. Egyszerű, mint a vonatfütty.

    "egy vendég kóser ételt rendelt-e" - olyan helyre be sem megyek, ahol olyan kaját lehet kapni. Járjanak oda a biboldók.
  • TARTYOM
    #9
    fap
  • mrzool
    #8
    Utólag a kártyás fizetéssel valóban könnyű beazonosítani, nade előre? Megérkezéskor keresztnevet szoktak kérdezni (hogy tudjanak hívni, ha van szabad asztal), de ott meg azt mondasz, amit akarsz, nyilván telefonos foglaláskor szintén... Magyarként, mivel nem akarom lebetűzni nekik, hogy aztán szenvedjenek a kiejtéssel, inkább random neveket szoktam mondani. Na abból építhetik az adatbázisukat, sok sikert.:)

    Ugyan voltam már olyan helyen is, ahol vmi helyi szabály szerint be kellett lépni egy "klubba", ha alkoholt akartam inni a vacsora során. Ingyenesen, csak papírros regisztráció - puff neki, oda is azt írtam, amit akartam, senki sem ellenőrizte... Szabad ország, szabadon azt válaszolsz egy-egy ilyen kérdésre, amit akarsz.

    Szóval ez enyhén túl van lihegve.
  • Polemius
    #7
    Ezt már azóta feltalálták, mióta létezik fizetővendéglátás. Normális vendéglős (személyzet) eddig is megjegyezte, hogy a visszatérő vendégek mit szeretnek, milyen szokásaik vannak.
    A törzsvendég részben pont ezért is válik törzsvendéggé egy helyen.
    Annyi itt a nagy felfedezés, hogy számítógéppel jegyeztetik meg, nem fejben.

    Akit meg zavar, nem akarja hogy bármit is megtudjanak róla, az ne menjen étterembe, kocsmába, bárba, kávézóba, aztán még azt sem fogják tudni, hogy mit eszik, iszik. Feltéve, hogy az erdőben gyűjtögetett bogyón él, mert amúgy a bolt, netán a sarki zöldséges így is tudni fogja.
  • NEXUS6
    #6
    "Regisztráljuk, hogy egy vendég kóser ételt rendelt-e vagy sem, illetve azt is, hogy például nem szereti a tenger gyümölcseit. De azokat is feljegyeztük, akik a legutóbbi látogatásukkor 6,5 órán keresztül ültek a helyükönm, így ugyanis a következő alkalommal kevésbé kényelmes ülőhelyeket kínálunk majd nekik" - mondta Ed Schoenfeld, a RedFarm nevű étterem tulajdonosa."

    Úgy bírom, amikor egyik Slomó xopassa, a másik Slomót.


    Azért a nácik jól a fejükbe verték ezt a regisztrációt anno.
  • Vorpal
    #4
    Éppen nevettem én is, hogy Supershop kártya :D NA de a mi cégünk is ezt csinálta - költséghatékonyság FTW
  • Cat #3
    "Engem hiába kérdeznének bármiről, elhajtanám őket az idióta kérdéseikkel, mert semmi közük hozzá."

    Te nagyon buta vagy. Nem kérdeznek semmit, csak szimplán azonosítanak valamilyen módon (pl. bankkártyaszám), vagy az asztal foglalásakor megadott név, és ezek mögé odaírják egy adatbázisba a megismert, illetve feldolgozható dolgokat, majd ha elég sok jött össze, ezeket elemzik. Rengeteg olyan dolgot lehet automatizáltan is gyüjteni, amihez a pincérnek nem kell csinálnia semmit, pl. mikor nyitotta meg az asztalt a programban, mikor zárta le fizetéssel, mennyi idő telt el a kettő között, hány ember fogyasztott az asztalnál, mennyi volt az átlagos rendelési érték, a nap folyamán hogy alakul a rendelés mennyisége, mikor milyen italt isznak inkább az emberek stb. Félelmetes mennyiségű információ gyüjthető így, a kérdés inkább az elemzés módján van.
  • willcox
    #2
    Ilyen ostobák az usákok. Engem hiába kérdeznének bármiről, elhajtanám őket az idióta kérdéseikkel, mert semmi közük hozzá. Egy dolog érdekelje őket, hogy mit akarok enni és inni, meg hogy kifizetem-e a számlát. Ennyi.
  • KRTuning
    #1
    Szuperszop kártyád van? Vagy bármi amire állítólag pontokat adnak, esetleg kedvezményt? Ugyan ma már mindenhol gyűjtik az adatokat.