15
-
sanyicks #15 25kV/50hz a hévre is (amúgy is annyi különbözteti meg a nagyvasúttól hogy 700 volt körül DC van a felsővezetékben, meg az hogy hév-nek hívják) lenne a megoldás. Olcsóbb vékonyabb kábelek is elegendőek, kevesebb betáp (igazából hév vonalanként 1 is elég mert olyan rövidek ezek a vonalak hogy simán lefedi), ha valaki babrálja könnyebben megbassza és ügy megoldva(persze ez rááászizmus :D ), nagyobb hatásfokkal lehet felhasználni, kisebbek a veszteségek. Villamosnál még érthető a kisebb feszültség, mert annak a vezetékei azért közelebb vannak az emberekhez, de ott is be lehetne hozni egy mondjuk 3 kV 50hz-et.
De igazából biztosan fel lehetne dobni a vezetéktartó oszlopokra néhány km-es szakaszoknál valami feszültségérzékelő kütyüt. Ha megszűnik a fesz, riasztja a rendőrséget. -
Komolytalan #14 Nincs több 1000 km-nyi drót a lakásomban, meg nem 200 amper megy bennük. Egyébként meg ha zseniálisnak tartod az ötletedet, akkor ott a VEKE, írjál nekik, aztán majd ők jól továbbítják az agymenésed a BKV-nak. -
Caro #13 Amúgy ezek nem alumínium kábelek? DC-re olcsóbb kell legyen a réznél Ft/A-ben számolva. -
COOLancs #12 A BKV-nak nem szóltak hogy most zajlik a kissebségi olimpia?! Az eddigi eredmények: 1 arany, 2 ezüst, 6 bronz, 50 kiló vas és közel másfél tonna réz! -
#11 Jelezném, hogy a jelenlegi helyzetben, az áramtalanítás csak akkor érné meg, abban a 4 órában, ha évi 100 millió forintnál többet hozna. -
Caro #10 Gondolom te is le szoktad nyomni a biztosítékokat éjjel, hogy ne "szivárogjon" a konnektorokból az áram...
Az utolsó villamosok éjfél körül járnak, és 4 óra egynéhány perckor már szoktak indulni. Napi négy órát spórolhatnak üresjárattal, hogy a transzformátorok addig nem mennek, de valószínű ennél a kapcsolgatás (ha nem automata) messze többe kerülne. Kizártnak tartom hogy éjjel áramtalanítanának. -
Caro #9 Ez meg a másik, hogy ha elvágnak egy kábelt, azt hogyan nem lehet azonnal észlelni? Kihúzni sem fél perc... addig a rendőrök simán kiérnének. -
Komolytalan #8 Szerintem éjszaka nincs feszültség alatt (mert az áram pénzbe kerül, és olyankor is "szivárog", ha nem hajt villamost), így nincs mit monitorozni. -
Komolytalan #7 Pár 100V az kevés. Egy sima kombinált fogó is védelmet nyújt 1000V ellen. Mondjuk ha nem jár szerelvény akkor szerintem probléma nélkül lehetne bele nagyobb feszültséget is vezetni. -
#6 Azt feltételeztem, hogy van egy felügyeleti rendszer és egy ügyeletes akinek az a dolga, hogy monitorozza azt a hálózatot amelyen emberéletek múlhatnak, illetve, hogy megakadályozza az évi 100 milliós nagyságrendű lopásokat. -
Caro #5 A probléma könnyen orvosolható, a HÉV-et és a villamosokat is 25 kV/50Hz-re kellene átállítani, mint a vasútnál. :) A gördülőállomány is úgyis cserére szorul(na). Kevesebb betáplálási pont kellene, vékonyabb kábelekkel, és ember nem merne (és tudna) hozzányúlni. -
god25 #4 4-5 MEH-es van a környéken. Csak körbe kell nézni. -
szombi #3 Talán nem kéne áramtalanítani, benne kell hagyni párszáz Volt feszt, vagy ezt kapcsolgatni pár percenként ki/be és elmegy a kedvük! -
Komolytalan #2 Éjszaka, mikor nincs használva miről vennék észre? -
#1 Körül kellene nézni a cégen belül is. Nem hiszem el, hogy egy pillanat alatt eltűnik 600 méternyi kábel, és nem veszi senki észre a szakadást...