15
  • sanyicks
    #15
    25kV/50hz a hévre is (amúgy is annyi különbözteti meg a nagyvasúttól hogy 700 volt körül DC van a felsővezetékben, meg az hogy hév-nek hívják) lenne a megoldás. Olcsóbb vékonyabb kábelek is elegendőek, kevesebb betáp (igazából hév vonalanként 1 is elég mert olyan rövidek ezek a vonalak hogy simán lefedi), ha valaki babrálja könnyebben megbassza és ügy megoldva(persze ez rááászizmus :D ), nagyobb hatásfokkal lehet felhasználni, kisebbek a veszteségek. Villamosnál még érthető a kisebb feszültség, mert annak a vezetékei azért közelebb vannak az emberekhez, de ott is be lehetne hozni egy mondjuk 3 kV 50hz-et.

    De igazából biztosan fel lehetne dobni a vezetéktartó oszlopokra néhány km-es szakaszoknál valami feszültségérzékelő kütyüt. Ha megszűnik a fesz, riasztja a rendőrséget.
  • Komolytalan
    #14
    Nincs több 1000 km-nyi drót a lakásomban, meg nem 200 amper megy bennük. Egyébként meg ha zseniálisnak tartod az ötletedet, akkor ott a VEKE, írjál nekik, aztán majd ők jól továbbítják az agymenésed a BKV-nak.
  • Caro
    #13
    Amúgy ezek nem alumínium kábelek? DC-re olcsóbb kell legyen a réznél Ft/A-ben számolva.
  • COOLancs
    #12
    A BKV-nak nem szóltak hogy most zajlik a kissebségi olimpia?! Az eddigi eredmények: 1 arany, 2 ezüst, 6 bronz, 50 kiló vas és közel másfél tonna réz!
  • uniu
    #11
    Jelezném, hogy a jelenlegi helyzetben, az áramtalanítás csak akkor érné meg, abban a 4 órában, ha évi 100 millió forintnál többet hozna.
  • Caro
    #10
    Gondolom te is le szoktad nyomni a biztosítékokat éjjel, hogy ne "szivárogjon" a konnektorokból az áram...
    Az utolsó villamosok éjfél körül járnak, és 4 óra egynéhány perckor már szoktak indulni. Napi négy órát spórolhatnak üresjárattal, hogy a transzformátorok addig nem mennek, de valószínű ennél a kapcsolgatás (ha nem automata) messze többe kerülne. Kizártnak tartom hogy éjjel áramtalanítanának.
  • Caro
    #9
    Ez meg a másik, hogy ha elvágnak egy kábelt, azt hogyan nem lehet azonnal észlelni? Kihúzni sem fél perc... addig a rendőrök simán kiérnének.
  • Komolytalan
    #8
    Szerintem éjszaka nincs feszültség alatt (mert az áram pénzbe kerül, és olyankor is "szivárog", ha nem hajt villamost), így nincs mit monitorozni.
  • Komolytalan
    #7
    Pár 100V az kevés. Egy sima kombinált fogó is védelmet nyújt 1000V ellen. Mondjuk ha nem jár szerelvény akkor szerintem probléma nélkül lehetne bele nagyobb feszültséget is vezetni.
  • uniu
    #6
    Azt feltételeztem, hogy van egy felügyeleti rendszer és egy ügyeletes akinek az a dolga, hogy monitorozza azt a hálózatot amelyen emberéletek múlhatnak, illetve, hogy megakadályozza az évi 100 milliós nagyságrendű lopásokat.
  • Caro
    #5
    A probléma könnyen orvosolható, a HÉV-et és a villamosokat is 25 kV/50Hz-re kellene átállítani, mint a vasútnál. :) A gördülőállomány is úgyis cserére szorul(na). Kevesebb betáplálási pont kellene, vékonyabb kábelekkel, és ember nem merne (és tudna) hozzányúlni.
  • god25
    #4
    4-5 MEH-es van a környéken. Csak körbe kell nézni.
  • szombi
    #3
    Talán nem kéne áramtalanítani, benne kell hagyni párszáz Volt feszt, vagy ezt kapcsolgatni pár percenként ki/be és elmegy a kedvük!
  • Komolytalan
    #2
    Éjszaka, mikor nincs használva miről vennék észre?
  • uniu
    #1
    Körül kellene nézni a cégen belül is. Nem hiszem el, hogy egy pillanat alatt eltűnik 600 méternyi kábel, és nem veszi senki észre a szakadást...