21
-
#21 Erről mondjuk mindig az 5. elem film jut eszembe, ahol a rendszer rögtön meg is bünteti az illető auto, meg le is vonja a pontokat :D
De azt támogatnám, hogy kb a Smarty csak beletervezve a kocsiba, 2-3 kamera fixen telepítve, memóriakártya könnyen kivehetően, GPS+gyorsulásérzékelők. -
#20 Nálunk ilyen sohasenem lesz, tessék megnyugodni!
Miért? Mert a biztosító/autónepper maffiának nem érdeke. A totálcar-on rendesen megy a cikkezés az ilyen esetekkel. Veszed a használt kocsit a valóban megtett km-eket sem tudod meg, nemhogy azt hogy balesetes, pláne totálos volt! Hiába van már most a kocsikban az EDR, mindenki lexarja.
Az eredet viszgálatnál lefényképezik a km óra állást, meg azért kiderül a múltja, mert adatbázist csinálnak belőle, elvileg. Azt hiszed hozzájutsz ezekhez? Sohasem!
Persze majd ha az lesz, hogy pl az adatrögzítő alapján lehet bírságolni, na akkor ne félj, közúti ellenőrzés memória leszívással egybe kötve, te meg szopsz, mert találnak egy esetet, hogy a lakóövezetbe 22 km/h-val hajtottál be. Kapsz is vagy 60 ezret az új díjszabás szerint. -
#19 Hát persze pont azért írtam. -
halgatyó #18 Arra megy ki ez az egész, hogy lehet még jobban kib**ni az autóval közlekedő emberekkel.
Lesznek itt majd ép ésszel betarthatatlan 30-as táblák dögivel! Meg ordítóan felelsleges korlátozások tömege, hogy az évente kellő mennyiségű büntetés befollyon az államkasszákba, aztán majd később az államkassza szerepét egyre inkább átvevő magánmaffiák kasszájába.
Tényleg világforradalom kellene már ide, vagy egy jó nagy Nibiru -
zord01 #17 "Attól, hogy az USA-ban bevezetik, itt még lehet jó világ :)
Azért az EU-n belül kicsit másképp viszonyulnak az adatvédelemhez..."
Aha... itt még nagyobb tetvedékek lesznek. Amilyen javaslatok, törvények előkerülnk néha, hát az már hátborzongató. Jön 1984...
Predatorok a városok fölött, eseményeket elemző, és egy embert vagy 20 féle markerböl fölismerni képes (pl fülcimpa alakja, járásminta, stb,stb) kamerák, folyamatos és real time telefon pozíció logging, sms, mail és egyéb böngészési előzmények hosszú távú tárolása, telefonon keresztül a "belehallgatás" a környezeti zajokba, stb, stb, stb.
Amúgy meg nézzetek utána a INDECT projectnek is. -
#16 Nem lenne ez rossz rendszer, csak itt nálunk az lenne a nyitány, hogy félévente be kellene vizsgáltatni 17ezeré, hogy működik-e. Akié valami miatt nem működik azt a rendőr helyszíni 100.000-es csekkel "jutalmazná". Nálunk a lehúzás menne vele. Persze amire kitalálták arra jó lehet. Vitás esetekben mindenképpen. Jól keresnének azok a szakik, akik törölni vagy neadjisten módosítani tudják a tartalmát. Egy óravisszatekeréshez hasonló biznisz nőhetne belőle... -
#15 Na ez idevágó... Ezexerint az USA-ban is hasonló a helyzet? -
kvp #14 "Nekem meg olyan érzésem van, hogy ez a trafi szerepét fogja átvenni, úgyhogy nem lesz itt jó világ."
Miert is? Aki tenyleg nem ment gyorsan, annak az adatrogzitoje egyertelmuen mutatni fogja, hogy nem ment gyorsan. Ha valaki tenyleg hibazott, azt el kell ismerni, ami ertheto. Aki meg szandekosan szokott gyorshajtani, az oruljon, hogy nem a jogositvanyat veszik el az elso hibanal. Egy elonye lenne, hogy ha a rendor hibazik, akkor van ellene egyertelmu es hitelesitett bizonyitek.
Egyebkent az adatrogzitessel kapcsolatban csak annyit, hogy ami a jarmu fedelzeti rendszere tarolja az utvonalat es a sebesseg adatokat, addig mindenki maganal hordja ezeket, mint egy menetiro, tehat senki nem ferhet hozza. Ha nincs balest vagy egyeb problema, akkor ezek az adatok par perc/ora/nap mulva torlodnek. Viszont ha gond van es van pl. fedelzeti kamerakep is, akkor egyertelmu, hogy pl. az illeto nem 100-al ment az iskola elott es a gyerek ugrott ki ele hirtelen egy auto mogul. Ilyenkor jelenleg jo esellyel az autost ultetik le, meg akkor is ha nem hibazott, mert nem lehet rendesen bizonyitani a tortenteket. -
speed2006 #13 Igen, kb így történt :D A végén még rendőrt is kellet hívnom, mert nem akarta megmutatni a jogsiját. -
llax #12 Attól, hogy az USA-ban bevezetik, itt még lehet jó világ :)
Azért az EU-n belül kicsit másképp viszonyulnak az adatvédelemhez... -
#11 Nekem meg olyan érzésem van, hogy ez a trafi szerepét fogja átvenni, úgyhogy nem lesz itt jó világ. -
aaaaa #10 Amerikában sem illet meg mindenkit a teljes körű ellátás. Nálunk meg főképp nem. Még ha itt elvileg mindenkit el is látnak, a várólisták okozta közvetett halálozások akár több ezerre is tehetők évente, ami kb. annyi, mint a közúti balesetben elhunytak száma. Persze erről soha senki semmilyen statisztikát nem fog készíteni. Ha Pista bácsi meghal a szívműtétére vagy a szervátültetésére várva, az nem akkora hír, mint ha elütik a zebrán, bár a végeredmény ugyanaz. -
llax #9 A több napi tárolás mindenképp problémás adatvédelem szempontjából. Persze az 5 sec viszont néhány esetben kevés lehet, vannak helyzetek, amik ennél több idő alatt "fejlődnek ki". -
kvp #8 Ma mar a memoria olcso, a fontosabb adatokat akar napokig is tarolhatnak. A kamerakepet is jopar oran at. Ez jo baleset eseten, de a gyorshajtasi vitakban is jo lehet ha hitelesitett a tarolo. Ilyenkor latszana a tabla meglete/nemlete es a sebesseg is, egy a rendoroktol fuggetlen adattarolon. Egyebkent az adat kinyeresehez ugyanaz a muszer kell, ami a hibatarolot kezeli, tehat a legtobb szerviznek van. -
llax #7 "Autó megáll elöttem, én mögötte állok meg, a liba berakja rükvercbe és belém tolat."
Aztán a betétlap keresése helyett a barátját/férjét hívja telefonon, hogy jöjjön gyorsan, mert nekimentek... -
#6 Amúgy én is azon töprengem, hogy Smarty, vagy nem Smarty ... de valami kell. -
#5 "Ha annyira a szívükön viselnék az emberek sorsát, nem hagynák megdögleni a társadalombiztosításon kívül rekedt több millió szerencsétlent."
Mármint most Magyarországra gondolsz? -
speed2006 #4 Ebben az esetben nem hinném. Nézd, ha baleseted van, és vitás az hogy ki okozta és mondjuk nem te, akkor igen sokat ér. Ráadásúl ha tényleg a baleset elötti 5 mp-től tárolja az adatokat, azzal nem sokat érnek a köznapokon. Mondjuk többet nem is igazán lehet. (illetve megoldható, csak éppen a tárolása igencsak helyigényes lenne)
Szituáció: Mész szabályosan kilencvennel, bokor mögűl szarvas kiugrik, kikerülöd, megcsúszol, totálkár. Tábla mint "Vadveszély" nincs. Se kamera, se datalogger. Se szarvasnak, vaddisznónak nyoma. Ami van, az az anyagi csőd. Mert hogy a biztosító egy ruppót nem fizet, az tuti.
Autó megáll elöttem, én mögötte állok meg, a liba berakja rükvercbe és belém tolat. Látott egy üres parkolóhelyet. Azt állította hogy én mentem beléje. Nem volt szerencséje. Van kamera és datalogger az autóban.
Szóval, szerintem jöhet a dolog. -
caius marius #3 Úgyám! -
#2 Nem is hagyják, ott az "Obamacare". -
aaaaa #1 Miért van az az érzésem, hogy ezt is az emberek lehúzására, teljes körű megfigyelésére, újabb bírságolására akarják használni, a balesetek rekonstruálása csak az álca.
Ha annyira a szívükön viselnék az emberek sorsát, nem hagynák megdögleni a társadalombiztosításon kívül rekedt több millió szerencsétlent.