15
  • Baliquez
    #15
    "áron kívül más marketingeszközt egyszerűen nem ismer" űbajuk, így jártak.
  • Narxis
    #14
    Ez így van. McDonalds-nál én nem sűrűn járok, de egyszer nagyon éhes voltam és az volt a közelbe, bementem és a kezembe nyomtak a vásárlás után egy rakat kupont, úgy látszik nagyobb forgalmuk van a kuponokkal és már pénztárnál osztogatják, Tesco meg már évek óta.
  • Laza
    #13
    És hogy példát is mondjak. Volt a múltkor egy kis állatfotós játék (repi) fényképezőgép, ami 1990Ft helyett CSAK 650Ft volt / db. Vittek is belőle egy rakással.
    De ha valakinek van annyi esze, hogy rászán 5 percet és megnézi mennyi az eredeti ára, hamar megtalálta volna reklám repis webáruházakban 150Ft/db eredeti áron.
  • Atomreaktor
    #12
    ezt senki nem vitatja :)
    de a váltás már talán el is kezdődött, sajnos ez azzal fog járni, hogy sok szállásadó csődbe fog menni. a színvonalas szolgáltatást elfogadható áron kínálók maradnak, de amelyik szálloda nem ad magára (tisztaság, rend, személyzet, kaja, stb) az lehúzhatja a rolót.
  • Laza
    #11
    Régen is léteztek már akciós utak, szállások, abszolúte nem újdonság (pl Guliver, LicitTravel, stb).

    Mi a feleségemmel kb 3 éve megyünk minden évben kb 2x hosszú hétvégére. Persze mi is az 'akciós', 30-40eFt körüli helyeket nézzük, ahol van svédasztalos kaja meg wellness. Volt már, ahova visszamentünk. Pl idén nem a Balcsira megyünk nyaralni, hanem egy olyan wellness helyre, ahol már voltunk.

    De Mi csak úgy megyünk, ha ilyen áron el tudunk menni. Mert különben nem fogunk 50 - 80eFt-ot fizetni egy hétvégéért. Ez Magyarország, ha nem az itteni fizetésekhez és életszínvonalhoz igazított árakkal dolgoznak, akkor üresek lesznek a szállodák. Egyébként mindig tele vannak, a foglalás sem megy mindig elsőre. Ráadásul egy csomóan hétköznapra adják a 'kedvezményeket'.

    Azért a szállodákat sem kell félteni. Van ahol kiírják, hogy 90eFt helyett 50eFt, és húú de mekkora kedvezmény, mikor az egész alig ér még 50e-t is.

    Na meg a többi egyéb kupon, mikor direkt túlárazott termékre, szolgáltatásra sütik rá az 50-70%-os kedvezményt, mikor alapáron az akciós ár felét sem éri meg.
  • Reparamorf
    #10
    Hát igen...
    Amihez a mi kicsi fityeszes diktátorunk hozzányúl, azt csőd fenyegeti.
  • nextman
    #9
    Jo, akkor finomitok, a kereslet-kinalat egyensulyahoz kozel sincs szukseg ennyi szallasra. Lehet ezen sirankozni, de ez van.
    Ezt nem lehet allami beavatkozasokkal megoldani, itt sokaknak fel kellene merni a terepet, hogy mar nincs arra szukseg, amit ok el szeretnenek adni.
    A felenek profilt kene valtani, a maradek fele pedig meg tudna elni akkor ebbol az uzletagbol.
  • culas25hc
    #8
    Szükség van szállásokra, csak korán sem ennyire. De ezt a gazdasági verseny úgy is megoldja.
    Régebbi árakon csak néhány vendéglátó hely tud majd üzemelni, ahová a felsőbb réteg jár.
    A többiek vagy berendezkednek arra, hogy 30%-on szolgáltassanak, vagy bezárnak. És sajnos sokan lesznek akiknek be kell majd zárniuk... nem a kuponok miatt...hanem a szar gazdaságunk miatt :S Ha nem lenne kuponos rendszer, akkor sem jutna több pénz ebbe a szektorba, mert akkor nem olcsóbban, hanem ritkábban járnánk szállodába
  • Atomreaktor
    #7
    Már miért ne lenne szükség rá?
    A legsötétebb korokban is léteztek szállások... Nem ilyen egyszerű ez ám :)
  • nextman
    #6
    Egyetertek az elozovel, sot tovabb is megyek, ilyen gazdasagi helyzetben erre a szolgaltatasra nincs szukseguk az embereknek. Kenyerre, vizre, meg lakhatasra van szukseguk, szalloda szobara nem.
  • culas25hc
    #5
    Arra viszont látom nem sokan gondolnak, hogy akik kuponos akciókon belül mennek szállodába, azok akció híján egyáltalán nem mennének.
    A barátnőm és én egyetemre járunk, szinte kizárt, hogy eljussunk egy szállodába nyáron, ha nincs valamilyen akció éppen. De a szüleim akik dolgoznak szintén nem tehetik meg, hogy szállodára költsenek, ha csak nem 30%-os áron kapják azt. Szóval tarthatják a szállodák a megszokott áraikat, de akkor számoljanak, hogy Magyarországon rohamosan csökken azok száma, akik ezt ki tudják fizetni. És nem azért nem fizetik ki a 100%-ot a többiek, mert hozzászoktak az alacsony árhoz, hanem mert egyszerűen nincs rá pénzük.
    Felőlem megszűnhet az összes akció, akkor majd megyek sátorozni a pénzemből... De ilyen gazdasági helyzet mellett ne várja egy szállásadó sem, hogy a megszokott árakon annyi vendége lesz mint 20-30 éve
  • Atomreaktor
    #4
    Én mint egy nyaraló mondjuk, miért menjek egy drága szállodába, ha megtehetem olcsóbban? Én nem tehetek róla, hogy egyes kuponos akciókban ennyiért adják, nem érzem, hogy ezzel én tönkre tennék bárkit is. A hotel is csinálhatna saját kuponokat, nem kellene szerződnie senkivel és nála maradna a haszon. Ráadásul szerintem a hotel szobaárak elszálltak nálunk és csak a felső-közép/felső réteg engedheti meg magának, hogy évente 2-3-szor wellness hétvégét tartson. Ebből azonban nem tud megélni az összes hotel, tehát a kuponozás (+üdülési csekk) valamilyen valós piaci igényen alapszik. Ha nem lennének olcsó ajánlatok, sok lenne az üresjárat a hotelekben. Talán az igazság árnyaltabb és nem egyből valami ellen kellene szólni, hanem egy jobb megoldást találni.
  • fapapi
    #3

    Szia!
    Igazából nem is a szállodákról van szó. Ebben a cikkben ezt emelik ki, de az egész szolgáltatóipar ettől szenved! Sajnos eljutottunk odáig, hogy muszáj kuponoznod, mert rá lettek szoktatva az emberek, hogy olcsóért is megkaphatja ugyan azt a szolgáltatást. Így megvárja a cég újabb kupon akcióját, vagy megy máshoz. Az a profit ami a betérő vendégből lenne elmarad. Sajnos ott tartunk, hogy minden legyen minőségi, és ha lehet, ingyen. Saját cégeimben is tapasztalom ezt, és több ismerősöm cégét tette tönkre a kuponos oldalak. Általános kérdés sajnos a betérő vendégektől, hogy menyit engedünk a feléből, és a szomszédba kuponakció van nálunk mikor lesz, mert akkor visszajönne.
    Pofátlan kedvezményt kérnek tőled, és pofátlan árat kell fizetned, hogy megjelenhess. Ebből csak akkor lehet kilépni ha mindenki azt mondja, hogy nem hirdetek ezeken az oldalakon.
  • Cat #2
    Igazad van, de senki nem kényszeríti a szállodát hogy ilyenbe belemenjen, csak az, hogy egyébként nem lenne vendége. Mert azért vegyük észre, hogy a kuponakciókat olyan időszakra adják "olcsóbban" amikor egyébként is nagy kedvezményeket kinálnának a listaárból (előszezon, stb.), és az egyébként is nagy telítettségű időszakokra (pl. háromnapos hétvégékre) nem érvényesek.
  • fapapi
    #1
    Nagyon lassú a magyar vállalkozások felfogása, hogy a kuponos vásárló csak a kuponos cégnek hoz hasznot!

    Egy kuponos cég arra kényszeríti a vállalkozásokat, hogy beszerzési ár alatt, vagy haszon nélkül értékesítsék szolgáltatásaikat, termékeiket. A vállalkozó ebbe belemegy, mert azt hiszi visszatérő vendégei lesznek belőle.

    ÉBRESZTŐ! NEM LESZNEK VISSZATÉRŐ VENDÉGEK, NEM LESZNEK VISSZATÉRŐ VÁSÁRLÓK.

    A kuponos vásárlók 98%-a nem veszi többet igénybe a szolgáltatásokat.
    Persze a kuponos hirdetésre egyből jönnek a vendégek, de milyen áron?

    Rá lett szoktatva egy hatalmas vásárlóerő a kuponokra, és tudattalanul teszik vásárlásaikkal tönkre a vállalkozásokat, munkahelyeket, emberéleteket.

    A kuponos vásárló meg fogja várni az ismételt kupon akciót, és abból vásárol. Miét? Azért mert minek fizessen többet ha olcsóbban is megkaphatja.

    A kuponos vásárlás nem megmentés, hanem szabad rablás!