18
  • Globalmaster
    #18
    Csak arra akartam utalni, hogy mennyivel értelemesebb dolgokra is elkölthettük volna azt a fejenkénti 51100 Ft-ot; olyanokra, amelyek előbbre vihették volna kis hazánkat/ az emberiséget *€3×√¥\®>... nem vicc. Az a vicc, hogy egy az egész világ által ünnepelt, elismeréssel illetett, először magáncég által az ISS-re juttatott forradalmi jelentőségű űrkapszula árából nálunk évtizedekig túrják eredménytelenül a "közbeszerzést" megnyerő vállalatok a hőn áhított fővárosunk alatt a földet.

    A kapitalizmus két oldala...
  • Molnibalage
    #17
    A 4-es metróra semmi szükség, azzal egyetértek. De mi értelme összevetni a Dragonnal? Talán arra szüksége van Magyarországnak...?
  • llax
    #16
    Így még durvább... Bennem csak az 1,2Mrd maradt meg, ami egyesek szerint (Omega) sok pénz, de az űriparban egyáltalán nem sok, a NASA és partnercégeinek eddigi költekezéseihez képest egyenesen aprópénz...

    Mondom én, hogy a Közvetlenül a NASA irányítása alatt még tervekre is kevés lenne a Dragon cargo eddigi összköltsége... Talán PR költségekre elég lett volna a 680m, ha mindezt egy Boeing-nek vagy Lockheed-nek (és tsaik.-nak) kell a NASA megrendelésére megvalósítania...
  • kamov
    #15
    Az 1,2 milliárd a SpaceX össze eddigi kiadása.

    Ebből a mostani teherszállítással kapcsolatos programokra (COTS, CRS,+ 2db tesztrepülés) a Spacex 680 millió dollárt költött.
    forrás: http://www.spaceflightnow.com/falcon9/003/120528crew/

    A 680 millión kívüli összegek más programokra mentek:
    -Régebben a Falcon-1 rakéta fejlesztése.
    -A CCDev programhoz emberes Dragon fejlesztés.
    -A Falcon Heavy fejlesztése.
    -Az újrafelhasználható Falcon Rakéta fejlesztése.
    -Az épülő Vandenbergi indítóállás.
    A texasi tesztállás.
  • Globalmaster
    #14
    Dragon-project = 1 200 000 000 $

    240 forintos dollár árfolyamon számolva:
    1,2 milliárd $ = 288 milliárd HUF

    4-ES METRÓ VÁRHATÓ KÖLTSÉGEI ~511 MILLIÁRD FT


    4-ES METRÓ = 1,77 DRAGON-PROJECT...

    teljesen szükségtelen... és akkor ráadásul 2015<………
    gratulálok Mo...én így...
  • johnsmitheger
    #13
    Gratula! Hihetetlen munka, de ezt kellene sebességben az 1000-szeresére gyorsítani. Mármint a következő pár száz évben :)
  • llax
    #12
    Az az új, hogy a NASA égisze alatt fejlesztő cégek 1,2Mrd -ből jó, ha terveket készítettek volna...

    A Constellation programban ha jól emlékeszem, valami 6-7Mrd-ot költöttek, de még egy tesztrepülésig sem jutottak (az Ares-1X nem igazán tekinthető annak), olyan költségekkel dolgoztak, hogy még egyszer ennyi kellett volna a végleges hardver elkészítéséhez...

    Ezzel szemben a SpaceX 1,2Mrd-ból már a második repülésnél tart...
  • Omega
    #11
    Eddig is cégek fejlesztettek 1,2 Mrd meg nem olyan kis pénz. Most ebben mi az új?
  • llax
    #10
    Ez 1,2Mrd összköltséggel már az ISS-nél dokkol... A Constellation programra mennyit is költöttek összesen (amiben egyedül az Orion volt "új" fejlesztés)???
  • JimKirk
    #9
    Gratulalok te paraszt!
  • COOLancs
    #8
    Az Orionnál rengeteg irányváltás volt, hogy mivel lövik fel és mi lesz a végcélja. Szerintem jóeséllyel el is kaszálják, mert redundáns a Dragon továbbfejlesztésével szemben.
  • Darth Sith
    #7
    ez az állami bürokrácia eredménye
  • gombabácsi
    #6
    na, a hamvasztott emberi maradványok meghódiccsák az űröt?
  • ng0ofy
    #5
    Nem az űrben járt! Az már volt. Mostanra már dolgozik! :D Az Orion meg papírokra van rajzolva (:
  • Cef
    #4
    Gratula a SpaceX-nek, jó tudni, hogy minden rendben ment, szép teljesítmény.
  • NEXUS6
    #3
    Azért dúrva, hogy a Dragon és a NASA saját űrhajójának fejlesztése kb ugyan akkor indult. A Dragon már járt az űrben, az Orion meg 2016-ban talán eljut oda.
  • NEXUS6
    #2
    Nem biztos, hogy megoldás. Úgy hallottam a Kinektnek is a színesekkel van gondja, a Dragonnak is a japcsi modullal gyűlt meg a baja.
  • YMan
    #1
    Mit szarakodnak itt a lézeres irányzékokkal... rádrótoztak volna pár Kinect sensort, és simán ránavigáltak volna az ISS-re:)