18
-
Globalmaster #18 Csak arra akartam utalni, hogy mennyivel értelemesebb dolgokra is elkölthettük volna azt a fejenkénti 51100 Ft-ot; olyanokra, amelyek előbbre vihették volna kis hazánkat/ az emberiséget *€3×√¥\®>... nem vicc. Az a vicc, hogy egy az egész világ által ünnepelt, elismeréssel illetett, először magáncég által az ISS-re juttatott forradalmi jelentőségű űrkapszula árából nálunk évtizedekig túrják eredménytelenül a "közbeszerzést" megnyerő vállalatok a hőn áhított fővárosunk alatt a földet.
A kapitalizmus két oldala... -
#17 A 4-es metróra semmi szükség, azzal egyetértek. De mi értelme összevetni a Dragonnal? Talán arra szüksége van Magyarországnak...? -
llax #16 Így még durvább... Bennem csak az 1,2Mrd maradt meg, ami egyesek szerint (Omega) sok pénz, de az űriparban egyáltalán nem sok, a NASA és partnercégeinek eddigi költekezéseihez képest egyenesen aprópénz...
Mondom én, hogy a Közvetlenül a NASA irányítása alatt még tervekre is kevés lenne a Dragon cargo eddigi összköltsége... Talán PR költségekre elég lett volna a 680m, ha mindezt egy Boeing-nek vagy Lockheed-nek (és tsaik.-nak) kell a NASA megrendelésére megvalósítania... -
kamov #15 Az 1,2 milliárd a SpaceX össze eddigi kiadása.
Ebből a mostani teherszállítással kapcsolatos programokra (COTS, CRS,+ 2db tesztrepülés) a Spacex 680 millió dollárt költött.
forrás: http://www.spaceflightnow.com/falcon9/003/120528crew/
A 680 millión kívüli összegek más programokra mentek:
-Régebben a Falcon-1 rakéta fejlesztése.
-A CCDev programhoz emberes Dragon fejlesztés.
-A Falcon Heavy fejlesztése.
-Az újrafelhasználható Falcon Rakéta fejlesztése.
-Az épülő Vandenbergi indítóállás.
A texasi tesztállás. -
Globalmaster #14 Dragon-project = 1 200 000 000 $
240 forintos dollár árfolyamon számolva:
1,2 milliárd $ = 288 milliárd HUF
4-ES METRÓ VÁRHATÓ KÖLTSÉGEI ~511 MILLIÁRD FT
4-ES METRÓ = 1,77 DRAGON-PROJECT...
teljesen szükségtelen... és akkor ráadásul 2015<………
gratulálok Mo...én így...
-
johnsmitheger #13 Gratula! Hihetetlen munka, de ezt kellene sebességben az 1000-szeresére gyorsítani. Mármint a következő pár száz évben :) -
llax #12 Az az új, hogy a NASA égisze alatt fejlesztő cégek 1,2Mrd -ből jó, ha terveket készítettek volna...
A Constellation programban ha jól emlékeszem, valami 6-7Mrd-ot költöttek, de még egy tesztrepülésig sem jutottak (az Ares-1X nem igazán tekinthető annak), olyan költségekkel dolgoztak, hogy még egyszer ennyi kellett volna a végleges hardver elkészítéséhez...
Ezzel szemben a SpaceX 1,2Mrd-ból már a második repülésnél tart... -
#11 Eddig is cégek fejlesztettek 1,2 Mrd meg nem olyan kis pénz. Most ebben mi az új? -
llax #10 Ez 1,2Mrd összköltséggel már az ISS-nél dokkol... A Constellation programra mennyit is költöttek összesen (amiben egyedül az Orion volt "új" fejlesztés)??? -
#9 Gratulalok te paraszt! -
COOLancs #8 Az Orionnál rengeteg irányváltás volt, hogy mivel lövik fel és mi lesz a végcélja. Szerintem jóeséllyel el is kaszálják, mert redundáns a Dragon továbbfejlesztésével szemben. -
#7 ez az állami bürokrácia eredménye -
gombabácsi #6 na, a hamvasztott emberi maradványok meghódiccsák az űröt? -
#5 Nem az űrben járt! Az már volt. Mostanra már dolgozik! :D Az Orion meg papírokra van rajzolva (: -
Cef #4 Gratula a SpaceX-nek, jó tudni, hogy minden rendben ment, szép teljesítmény. -
#3 Azért dúrva, hogy a Dragon és a NASA saját űrhajójának fejlesztése kb ugyan akkor indult. A Dragon már járt az űrben, az Orion meg 2016-ban talán eljut oda. -
#2 Nem biztos, hogy megoldás. Úgy hallottam a Kinektnek is a színesekkel van gondja, a Dragonnak is a japcsi modullal gyűlt meg a baja.
-
YMan #1 Mit szarakodnak itt a lézeres irányzékokkal... rádrótoztak volna pár Kinect sensort, és simán ránavigáltak volna az ISS-re:)